Alatukivarsien erot
Alatukivarsien erot
Ainainen kysymys, mitä eroa on alatukivarsilla kun toisissa on irroitettava pallo ja toisissa ei ole. tähän mennessä havaittuja eroavaisuuksia, nämä siis on ainakin minun 300ce24 sportline mallissa:
1. kiinteä alapallo
2. 14mm pidempi
3. 12mm "madaltava"
4. tukivarren pää on eri kulmassa
Eli todellakin, kun otin ja mitalla vertailin niin auto on tällä kiinteällä ratkaisulla 12 milliä matalempi ja 14mm leveämpi.
taas yksi kohta minkä takia w124 madallus ei kaikilla ole välttämättä sama...
EDIT:
Vertailussa siis 300 turbodiesel 1995 ja 300ce24 1992. Alapallo on myös geometrisesti aivan eri kohdassa kuin tavallisessa. Pystysuunnassa siis auton kulkusuuntaan katsottuna eroa on kanssa toista senttiä.
1. kiinteä alapallo
2. 14mm pidempi
3. 12mm "madaltava"
4. tukivarren pää on eri kulmassa
Eli todellakin, kun otin ja mitalla vertailin niin auto on tällä kiinteällä ratkaisulla 12 milliä matalempi ja 14mm leveämpi.
taas yksi kohta minkä takia w124 madallus ei kaikilla ole välttämättä sama...
EDIT:
Vertailussa siis 300 turbodiesel 1995 ja 300ce24 1992. Alapallo on myös geometrisesti aivan eri kohdassa kuin tavallisessa. Pystysuunnassa siis auton kulkusuuntaan katsottuna eroa on kanssa toista senttiä.
Viimeksi muokannut Sergey, 27.3.2012 13:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Re: Alatukivarsien erot
Pituus ilmeisesti mitattu puslien keskeltä pallukan keskelle tms?Sergey kirjoitti:2. 14mm pidempi
Jännä juttu nuo tukivarret. Esim. 320E:n vanhemmille malleille on ilmoitettu eri varaosanumero Sportlinelle ja tavalliselle. Näissä molemmissa pitäisi olla kiinteä pallukka. Jostain runkonumerosta eteenpäin käytetään sitten "normitukivartta" molemmissa alustoissa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
joo kyllä noin juuri mitattu. Samoten alapallo on tässä sportlinessä suoremmassa napaan nähden, kun tavallisessa se on perus asennossana jo huomattavasti vinommassa. Sportissa siis suojakumi ei joudu niin koville kun ei ole jatkuvasti ääriasennossa. Varmaan osasyyllinen siihen minkä takia näitä ei tarvitse vaihdella niin usein.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
niin ja siis tuo vertailu kohde oli 300DT 1995 ja siinä on kans kiinteä, ei irroitettavaa mallia oleva alapallo! tai ainakin siltä se näyttää.
tuli geometria edittiä aloitusviestiin
tuli geometria edittiä aloitusviestiin
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tuotahan minä toisaalla hiljakkoin pähkäilin kun se oli vielä mutu tuntumaa. sitä hiukan ihmettelen että alapallo on etäämmällä sportlinessä. kun madaltaa niin camper kulma on huono jo tavallisella tukivarrella ja jos sportlinen varsi on pidempi niin camperit levenee entisestäänantti86 kirjoitti:eli olisko tuommonen sportline alatukivarsi parempi vaihtoehto reilummin madallettuun lankkuun kerran niissä on muutaki eroa ku tuo alapallo
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]