MB 300 CE käyttikseksi?

Vastaa Viestiin
vebe
Viestit: 4
Liittynyt: 20.7.2012 7:33

MB 300 CE käyttikseksi?

Viesti Kirjoittaja vebe »

Terve,

Näin ensimmäistä mersua ostaessani lähdin tänne kyselemään seuraavaa:

Olen kuullut paljon juttua että W124 mallin meset, ne on kovia pelejä ja pommin varmoja. No joo tästä innostuneena lähdin katselemaan sopivaa itselleni nettiauton maailmasta ja kriteereiksi valitsin seuraavaa:

ML max 300tkm
Ilmastointi
(automaatti)
Nahkasisusta
Ei pahemmin rempattavaa
HP: MAX 5000€

Huomasin että jaahas oikeestaan coupe malliset miellyttäisivät nuorta silmääni kuitenkin enemmän kuin perusmallin W124 set..

Joten rajasin hakuni CE malliin.

Nyt kysynkin, onko järkeä ottaa jokapäiväiseen ajoon (kesät/talvet) 230 tai 300 mallin CE:tä, eli onko kyseisestä autosta käyttikseksi, vai onko autokuume vain sumentanut järkevän ajatteluni taas kerran?!
Bensan kulutuksen eroista 230/300 välillä olisin erittäin kiinnostunut ja huoltokustannuksista, kun aina varmaan jotain pientä on...

Olen kuitenkin vielä opiskelija ja toivoisin saavani näyttävää mutta varmaa kyytiä autolta (ja emännältä) kohtuu rahaan. no joo mutta kuitenkin.. :D

Kiittelen jo valmiiksi, jos joku minua viitsii viisastaa pulmani edessä!


Mitä mieltä olette esimerkiksi tästä:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4926015

Kuulemma tuotu saksasta 2004 (itseäni arvelluttaa saksantuonnit) pientä hitsipaikkaa kuskin ovessa listan juuressa ja takavasemmalta kuuluu "jokin kolahdus" ajettaessa montusta... ilmeisesti ei penkinlämmittimiä ilmoituksen perusteella (ISO MIINUS).

tai tämä?:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4830142
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Tuuppa kattoon tätä [nettiauto]4842216[/nettiauto]
w212
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Lähes kaikkihan ne tuontipelejä on. Suomeen on uutena myyty hyvin vähän näitä Parhaimmillaan hinta ollut vähän yli 700 tuhatta markkaa eli kahden omakotitalon verran, puhutaan varmaankin siis sadoista yksilöistä. Rekisterissä on kuitenkin tuhansia. Tuontipeleissä on kaikenlisäksi ollut lähes poikkeuksetta paremmat varusteet.

Oma on 300ce24 ja minä olen sillä ajellut n. 100tkm. Bensaa on kulunut keskimäärin 11,36l/100km. Matkassa reilusti vähemmän (emännän ajossa reilu 9 ja itellä 10,5) ja pillurallissa vaikka 15. minulla on myös saksantuonti ja siinä on penkinlämmittimet yms..

On olut uskollinen käyttis eikä vikoja ole olut mutta varaosat on vähän kalliimpia kuin 200/230 malleissa. Esim virranjakajan kansi on kait nykyään jo liki 200 euroo kun neloskoneeseen se on 40 euroa. Tietysti jarrut, jäähdytys yms on tuplasti kalliimpaa. Muuten varaosat on samanhintaisia. Suuri osa varaosista käy sedanista.

taka-akselin kolahdus tulee varmaankin tästä kohdasta ja ei o kallis.
jos kolaus ei tuosta tule niin eipä nuo muutkaan paikat ole kalliita korjata.:
Kuva
Nuorimies kun 24 ventiilistä ostaa niin muista että yleensä tarvikevanteet ei passaa koska 24 venttiilisissä on isot jarrut ja tarvii siten erikoisemmat vanteet... tai spacerit tarvikevanteille. Ts. edes tehtaan omat vanteet ei välttämättä sovi (peltivanteet esim.)!!

PS: henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tätä automallia ei olisi ikinä saanut valmistaa neloskoneella. Jos nelosen ostat niin osta 220 ei missään tapauksessa 230. M102 230 on aivan onneton motti tässä korissa ja kuluttaa aikalailla.

M111 220 on 20v uudempaa tekniikkaa ja miellyttävä ajaa ja se on oikeasti suhteellisen vähäkulutuksinen, pääsee varmasti 8l/100km jos ajaa siivosti. Sama moottori siis kuten uudemmissa w202 C220 malleissa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
vebe
Viestit: 4
Liittynyt: 20.7.2012 7:33

Viesti Kirjoittaja vebe »

Kiitokset sergeylle laajasta vastauksesta, taitaapi olla parempi sitten ostaa 300:nen tai 220.. :)

Mäccizelle: Pistetään autoo korvan taakse, hintahan tuossa vähän hirvittää, mutta on varmasti sen arvoinen. Raaskiiko moisella talvella ajellakkaan ;)

Lisää mielipiteitä ja inffoa kyseisistä autoista saa pistää tulemaan ! :)
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Tämäkin 300ce v 1988 on kaupan jos ostaja löytyy. Suomesta on ostettu. Täysi huoltohistoria löytyy. ite oon 3 omistaja

viewtopic.php?t=24491

Kuva

Laita viestiä jos näyttää hyvälle
Viimeksi muokannut miikka heikkinen, 20.7.2012 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

vebe kirjoitti:Mäccizelle: Pistetään autoo korvan taakse, hintahan tuossa vähän hirvittää, mutta on varmasti sen arvoinen. Raaskiiko moisella talvella ajellakkaan ;)
Hinnasta saa esittää oman mielipiteen. Kyllä sillä raaskii ajella talvellaki :wink:
w212
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minä laitoin oman viime syksynä kesäautoksi. Mitä tähän bensakoneeseen tulee, niin se ei kestä seisottamista kauan. pysyy parempana jos ajaa talvella. Itte olen heittäny kerran kussa sellasen kunnon lenkin että paikat pysyy vetreänä eikä kosteus pääse kertymään.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Itellä ollu talvet lämpimässä tallissa seisonnassa ja tasasin väliajoin käyny käyttämässä ja liikuttelemassa paikkoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Useamman M102 ja M103 omistaneena voisin sanoa että päädyit sitte 4- tai 6-koneeseen niin nuo kapea kantiset kannattaa unohtaa heti kättelyssä ja kutosta meinaa niin ehdottomasti 320-24 mikä on käyttömukavuudeltaan eri maailmasta kuin jopa tuo 300-24. Se mikä tekee tuosta 320 huomattavasti mukavamman on alavääntö, mitä löytyy edes hitunen tuosta koneesta, unohtamatta tietysti sitä että 320E on jo rehellinen EFI, toisin kuin vanhemmat koneet missä on KE-Jet (puoliksi sähköinen/mekaaninen ruitta) mikä on infrenaalisin keksintö mitä autoteollisuus on autojen ruokintaan liittyen pihalle suoltanut.
Miinuksena 320E:t on vaan tietty vähän kalliimpia kuin muut mutta kun käyt koeajamassa 320 ja sen jälkeen jonkun muun kutosen ei tuo hinnan erotus tunnu enää niin pahalta ja varmasti pitääkin arvonsa paremmin jos onnistut vähän ajetun yksilön löytämään :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jaa-a, 2006 vuonna tuli 300 CE kapee kantinen, natsilandiasta puhelimeen päin ostin :shock:

Ylimääräiset pakolliset viat 100 tkm matkalla ovat olleet labda ja syyläri.
Kansi kusi nestettä ja ölpää jonku verran ja se tekastiin kuntoon viimekesänä. Toi em. ei ole vika vaan hiuga isoompi huolto !

Näistä ei lahoo ainakaan piuhat itekseen :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Isäukolla oli kans tuo kapeakantinen käyttöautossa jolla ajoi 150tkm, myydessä oli mittarissa 450tkm. Ainaki tämä oli tosi luotettava, ainoat mitkä meni uusiksi oli virranjakajan kansi X2 ja vesipumppu, muuten vaan huolehti öljynvaihdot sun muut huollot. Tuo k-jetronickin haukkuminen että aivan paska ni taitaa olla vähä tuurista kiinni sattuuko omalle kohdalle niinkuin yleensä näiden vanhojen kamppeiden kanssa on.
w212
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Lucky-Dog kirjoitti:Näistä ei lahoo ainakaan piuhat itekseen :lol:
Totta tietysti tuokin :oops: Mutta helpompi ja useimmiten halvempiki homma tuo johtosarjan modaus on (mikäli sitä ei ole jo tehty) verrattuna siihe että KE-Jetistä etsii sitä huonon käynnistyvyyden tai tolkuttoman kulutuksen aiheuttajaa :D Lisäksi homman voi teettää ammattilaisella jos vastustaa tuo johtosarjan muokkaus, toisin ku KE-Jettiin ku tulee vikaa nii paikalle pitää kutsua manaaja joka on ainut henkilö kuka saattaa tuosta jotain ymmärtääkin.
Itse asiassa suurin osa mun KE-Jeteistä on toiminu hyvin mutta pari ennemän ja vähemmän temputtavaa yksilöä aiheutti sellaisen allergian noihin että enää ei sellaista tule :evil:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No tuas justihin lambadan aikoohin kans funtsin liika veikeeksi asian ja menin sorkkimahan paine-eron säädintä :shock:
Voe veljet kuluku parani-ja kulutus :lol:

Mut mun mielestä molemmat on laillaan buenoja, molemmissa omat rasitteensa + arvonta :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Mun kokemuksen mukaan CE sopii käyttikseksi jos se ei ole perhekäytöllä, talvella seisoo yöt katon alla ja on ajoa joka viikko.
Lukkoperällä ja 320nä jolloin ikäkin on 90-lukua vahvasti :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jo kyllä se o 320ce kurkoin vehe.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:jo kyllä se o 320ce kurkoin vehe.
Mistä päästään siihen, jos pieni offtopic tässä sallittanee, että mitä ja kenen päässä on liikkunut kun coupen normaali mallien moottorivaihtoehdot on rajattu noihin kutvosiin kun sitten taas perhemalliin on ollut saatavilla useampaakin V8:a, mukaan lukien yksi hienoimmista malleista mitä MB:n tehtaalta on ikinä tullut? :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
teras
Viestit: 197
Liittynyt: 19.7.2011 16:02
Paikkakunta: Oulu

Käyttis

Viesti Kirjoittaja teras »

Hei nuori mies,osta nyt joku 2000 luvun vähän ajettu pikku auto käyttikseksi,edullisesti saa vähän ajettuja,edulliset käyttökulut,polttoaine ja muut.
Sit voit ajatella 20v vanhaa mersua harraste autoksi,jos 300 000km triteerinä ajokilometreissä,siinähän on kaikki remontit edessä,ei ne mersut mitään pommin varmoja,vanha auto pikkuremonttia koko ajan ties vaikka isompaakin,täällä suola vellissä pyöritettyjä,osaavat kyllä ruostuakkin,ei sen kummempaa peltiä kuin muissakaan.
No vähän plussaa CE:een piirtäjällä on kyllä kynä ollut hallussa,vanhanakin hyvän näkönen,,.
t:vaari
vebe
Viestit: 4
Liittynyt: 20.7.2012 7:33

Viesti Kirjoittaja vebe »

Kyllähän se joku pikkukippo aina asian ajaa, jos varaa olisi kahteen autoon niin varmaan niin tekisinkin että harrasteautoksi tälläistä meseä. Mutta nuorenahan pitää vielä ajella komeilla autoilla kun vanhempana sitten pitää säästellä jo jälkipolville perintörahoja ;)

Näyttää noita 320:jäkin ihan asialliseen hintaan saavan, eikä varmaa paljoo enempää kuluttelekkaan :o Muistelee vaan kun jokunen vuosi takaperin oli toyota supra mkII ja kyllä oli lompakko kovilla ku piti runtia heittää : D

Noh pohdiskellaan pohdiskellaan :)

ps. tuntuu tällä foorumilla olevan melko asiallista keskustelua, verrattuna moniin muihin. Hyvä ukot!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No supra onkin lippispää auto ja aina kaasua painellaan. Coupessa lippis pitää jättää pois ja autolla ajellaan aina kuin cruisingeissa eli hiljaa tyylikäästi lipuen. Asr vielä varmistaa että ei ole mitään mieltä suditella ja rällätä. Eikä ne paikat sitä kauaa kestäisikään.

Tässä kiteytyy arvokuus ja tyyli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
vebe
Viestit: 4
Liittynyt: 20.7.2012 7:33

Viesti Kirjoittaja vebe »

Jeps, lippiskausi on jo ohi luojan kiitos, nyt jotakin komiaa ja lipuvaista ;)
ozzman
Viestit: 37
Liittynyt: 28.2.2008 18:23
Paikkakunta: Vantaa,Seutula

Viesti Kirjoittaja ozzman »

320:nen ehdottomasti!! koneessa riittää löylyä mukavasti. Itsellä ollut 7 vuotta kesäkulkineena. Talvisäilytyksessä kylmässä ja kuivassa tallissa,kertaakaan en talvella ole käynnistellyt ja keväällä on laakista käyntiin lähtenny. Soppahan tolle kyllä maistuu jos kenkää tarjoaa :)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo tuo ke-jetronic se on joka ei tykkää seisottamisesta. mutta sullahan on jo se uudempi malli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”