MB 300 CE käyttikseksi?
MB 300 CE käyttikseksi?
Terve,
Näin ensimmäistä mersua ostaessani lähdin tänne kyselemään seuraavaa:
Olen kuullut paljon juttua että W124 mallin meset, ne on kovia pelejä ja pommin varmoja. No joo tästä innostuneena lähdin katselemaan sopivaa itselleni nettiauton maailmasta ja kriteereiksi valitsin seuraavaa:
ML max 300tkm
Ilmastointi
(automaatti)
Nahkasisusta
Ei pahemmin rempattavaa
HP: MAX 5000€
Huomasin että jaahas oikeestaan coupe malliset miellyttäisivät nuorta silmääni kuitenkin enemmän kuin perusmallin W124 set..
Joten rajasin hakuni CE malliin.
Nyt kysynkin, onko järkeä ottaa jokapäiväiseen ajoon (kesät/talvet) 230 tai 300 mallin CE:tä, eli onko kyseisestä autosta käyttikseksi, vai onko autokuume vain sumentanut järkevän ajatteluni taas kerran?!
Bensan kulutuksen eroista 230/300 välillä olisin erittäin kiinnostunut ja huoltokustannuksista, kun aina varmaan jotain pientä on...
Olen kuitenkin vielä opiskelija ja toivoisin saavani näyttävää mutta varmaa kyytiä autolta (ja emännältä) kohtuu rahaan. no joo mutta kuitenkin..
Kiittelen jo valmiiksi, jos joku minua viitsii viisastaa pulmani edessä!
Mitä mieltä olette esimerkiksi tästä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4926015
Kuulemma tuotu saksasta 2004 (itseäni arvelluttaa saksantuonnit) pientä hitsipaikkaa kuskin ovessa listan juuressa ja takavasemmalta kuuluu "jokin kolahdus" ajettaessa montusta... ilmeisesti ei penkinlämmittimiä ilmoituksen perusteella (ISO MIINUS).
tai tämä?:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4830142
Näin ensimmäistä mersua ostaessani lähdin tänne kyselemään seuraavaa:
Olen kuullut paljon juttua että W124 mallin meset, ne on kovia pelejä ja pommin varmoja. No joo tästä innostuneena lähdin katselemaan sopivaa itselleni nettiauton maailmasta ja kriteereiksi valitsin seuraavaa:
ML max 300tkm
Ilmastointi
(automaatti)
Nahkasisusta
Ei pahemmin rempattavaa
HP: MAX 5000€
Huomasin että jaahas oikeestaan coupe malliset miellyttäisivät nuorta silmääni kuitenkin enemmän kuin perusmallin W124 set..
Joten rajasin hakuni CE malliin.
Nyt kysynkin, onko järkeä ottaa jokapäiväiseen ajoon (kesät/talvet) 230 tai 300 mallin CE:tä, eli onko kyseisestä autosta käyttikseksi, vai onko autokuume vain sumentanut järkevän ajatteluni taas kerran?!
Bensan kulutuksen eroista 230/300 välillä olisin erittäin kiinnostunut ja huoltokustannuksista, kun aina varmaan jotain pientä on...
Olen kuitenkin vielä opiskelija ja toivoisin saavani näyttävää mutta varmaa kyytiä autolta (ja emännältä) kohtuu rahaan. no joo mutta kuitenkin..
Kiittelen jo valmiiksi, jos joku minua viitsii viisastaa pulmani edessä!
Mitä mieltä olette esimerkiksi tästä:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4926015
Kuulemma tuotu saksasta 2004 (itseäni arvelluttaa saksantuonnit) pientä hitsipaikkaa kuskin ovessa listan juuressa ja takavasemmalta kuuluu "jokin kolahdus" ajettaessa montusta... ilmeisesti ei penkinlämmittimiä ilmoituksen perusteella (ISO MIINUS).
tai tämä?:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4830142
Lähes kaikkihan ne tuontipelejä on. Suomeen on uutena myyty hyvin vähän näitä Parhaimmillaan hinta ollut vähän yli 700 tuhatta markkaa eli kahden omakotitalon verran, puhutaan varmaankin siis sadoista yksilöistä. Rekisterissä on kuitenkin tuhansia. Tuontipeleissä on kaikenlisäksi ollut lähes poikkeuksetta paremmat varusteet.
Oma on 300ce24 ja minä olen sillä ajellut n. 100tkm. Bensaa on kulunut keskimäärin 11,36l/100km. Matkassa reilusti vähemmän (emännän ajossa reilu 9 ja itellä 10,5) ja pillurallissa vaikka 15. minulla on myös saksantuonti ja siinä on penkinlämmittimet yms..
On olut uskollinen käyttis eikä vikoja ole olut mutta varaosat on vähän kalliimpia kuin 200/230 malleissa. Esim virranjakajan kansi on kait nykyään jo liki 200 euroo kun neloskoneeseen se on 40 euroa. Tietysti jarrut, jäähdytys yms on tuplasti kalliimpaa. Muuten varaosat on samanhintaisia. Suuri osa varaosista käy sedanista.
taka-akselin kolahdus tulee varmaankin tästä kohdasta ja ei o kallis.
jos kolaus ei tuosta tule niin eipä nuo muutkaan paikat ole kalliita korjata.:
Nuorimies kun 24 ventiilistä ostaa niin muista että yleensä tarvikevanteet ei passaa koska 24 venttiilisissä on isot jarrut ja tarvii siten erikoisemmat vanteet... tai spacerit tarvikevanteille. Ts. edes tehtaan omat vanteet ei välttämättä sovi (peltivanteet esim.)!!
PS: henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tätä automallia ei olisi ikinä saanut valmistaa neloskoneella. Jos nelosen ostat niin osta 220 ei missään tapauksessa 230. M102 230 on aivan onneton motti tässä korissa ja kuluttaa aikalailla.
M111 220 on 20v uudempaa tekniikkaa ja miellyttävä ajaa ja se on oikeasti suhteellisen vähäkulutuksinen, pääsee varmasti 8l/100km jos ajaa siivosti. Sama moottori siis kuten uudemmissa w202 C220 malleissa.
Oma on 300ce24 ja minä olen sillä ajellut n. 100tkm. Bensaa on kulunut keskimäärin 11,36l/100km. Matkassa reilusti vähemmän (emännän ajossa reilu 9 ja itellä 10,5) ja pillurallissa vaikka 15. minulla on myös saksantuonti ja siinä on penkinlämmittimet yms..
On olut uskollinen käyttis eikä vikoja ole olut mutta varaosat on vähän kalliimpia kuin 200/230 malleissa. Esim virranjakajan kansi on kait nykyään jo liki 200 euroo kun neloskoneeseen se on 40 euroa. Tietysti jarrut, jäähdytys yms on tuplasti kalliimpaa. Muuten varaosat on samanhintaisia. Suuri osa varaosista käy sedanista.
taka-akselin kolahdus tulee varmaankin tästä kohdasta ja ei o kallis.
jos kolaus ei tuosta tule niin eipä nuo muutkaan paikat ole kalliita korjata.:
Nuorimies kun 24 ventiilistä ostaa niin muista että yleensä tarvikevanteet ei passaa koska 24 venttiilisissä on isot jarrut ja tarvii siten erikoisemmat vanteet... tai spacerit tarvikevanteille. Ts. edes tehtaan omat vanteet ei välttämättä sovi (peltivanteet esim.)!!
PS: henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tätä automallia ei olisi ikinä saanut valmistaa neloskoneella. Jos nelosen ostat niin osta 220 ei missään tapauksessa 230. M102 230 on aivan onneton motti tässä korissa ja kuluttaa aikalailla.
M111 220 on 20v uudempaa tekniikkaa ja miellyttävä ajaa ja se on oikeasti suhteellisen vähäkulutuksinen, pääsee varmasti 8l/100km jos ajaa siivosti. Sama moottori siis kuten uudemmissa w202 C220 malleissa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kiitokset sergeylle laajasta vastauksesta, taitaapi olla parempi sitten ostaa 300:nen tai 220..
Mäccizelle: Pistetään autoo korvan taakse, hintahan tuossa vähän hirvittää, mutta on varmasti sen arvoinen. Raaskiiko moisella talvella ajellakkaan
Lisää mielipiteitä ja inffoa kyseisistä autoista saa pistää tulemaan !
Mäccizelle: Pistetään autoo korvan taakse, hintahan tuossa vähän hirvittää, mutta on varmasti sen arvoinen. Raaskiiko moisella talvella ajellakkaan
Lisää mielipiteitä ja inffoa kyseisistä autoista saa pistää tulemaan !
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
Tämäkin 300ce v 1988 on kaupan jos ostaja löytyy. Suomesta on ostettu. Täysi huoltohistoria löytyy. ite oon 3 omistaja
viewtopic.php?t=24491
Laita viestiä jos näyttää hyvälle
viewtopic.php?t=24491
Laita viestiä jos näyttää hyvälle
Viimeksi muokannut miikka heikkinen, 20.7.2012 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
minä laitoin oman viime syksynä kesäautoksi. Mitä tähän bensakoneeseen tulee, niin se ei kestä seisottamista kauan. pysyy parempana jos ajaa talvella. Itte olen heittäny kerran kussa sellasen kunnon lenkin että paikat pysyy vetreänä eikä kosteus pääse kertymään.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
Useamman M102 ja M103 omistaneena voisin sanoa että päädyit sitte 4- tai 6-koneeseen niin nuo kapea kantiset kannattaa unohtaa heti kättelyssä ja kutosta meinaa niin ehdottomasti 320-24 mikä on käyttömukavuudeltaan eri maailmasta kuin jopa tuo 300-24. Se mikä tekee tuosta 320 huomattavasti mukavamman on alavääntö, mitä löytyy edes hitunen tuosta koneesta, unohtamatta tietysti sitä että 320E on jo rehellinen EFI, toisin kuin vanhemmat koneet missä on KE-Jet (puoliksi sähköinen/mekaaninen ruitta) mikä on infrenaalisin keksintö mitä autoteollisuus on autojen ruokintaan liittyen pihalle suoltanut.
Miinuksena 320E:t on vaan tietty vähän kalliimpia kuin muut mutta kun käyt koeajamassa 320 ja sen jälkeen jonkun muun kutosen ei tuo hinnan erotus tunnu enää niin pahalta ja varmasti pitääkin arvonsa paremmin jos onnistut vähän ajetun yksilön löytämään
Miinuksena 320E:t on vaan tietty vähän kalliimpia kuin muut mutta kun käyt koeajamassa 320 ja sen jälkeen jonkun muun kutosen ei tuo hinnan erotus tunnu enää niin pahalta ja varmasti pitääkin arvonsa paremmin jos onnistut vähän ajetun yksilön löytämään
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jaa-a, 2006 vuonna tuli 300 CE kapee kantinen, natsilandiasta puhelimeen päin ostin
Ylimääräiset pakolliset viat 100 tkm matkalla ovat olleet labda ja syyläri.
Kansi kusi nestettä ja ölpää jonku verran ja se tekastiin kuntoon viimekesänä. Toi em. ei ole vika vaan hiuga isoompi huolto !
Näistä ei lahoo ainakaan piuhat itekseen
Ylimääräiset pakolliset viat 100 tkm matkalla ovat olleet labda ja syyläri.
Kansi kusi nestettä ja ölpää jonku verran ja se tekastiin kuntoon viimekesänä. Toi em. ei ole vika vaan hiuga isoompi huolto !
Näistä ei lahoo ainakaan piuhat itekseen
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Isäukolla oli kans tuo kapeakantinen käyttöautossa jolla ajoi 150tkm, myydessä oli mittarissa 450tkm. Ainaki tämä oli tosi luotettava, ainoat mitkä meni uusiksi oli virranjakajan kansi X2 ja vesipumppu, muuten vaan huolehti öljynvaihdot sun muut huollot. Tuo k-jetronickin haukkuminen että aivan paska ni taitaa olla vähä tuurista kiinni sattuuko omalle kohdalle niinkuin yleensä näiden vanhojen kamppeiden kanssa on.
w212
Totta tietysti tuokin Mutta helpompi ja useimmiten halvempiki homma tuo johtosarjan modaus on (mikäli sitä ei ole jo tehty) verrattuna siihe että KE-Jetistä etsii sitä huonon käynnistyvyyden tai tolkuttoman kulutuksen aiheuttajaa Lisäksi homman voi teettää ammattilaisella jos vastustaa tuo johtosarjan muokkaus, toisin ku KE-Jettiin ku tulee vikaa nii paikalle pitää kutsua manaaja joka on ainut henkilö kuka saattaa tuosta jotain ymmärtääkin.Lucky-Dog kirjoitti:Näistä ei lahoo ainakaan piuhat itekseen
Itse asiassa suurin osa mun KE-Jeteistä on toiminu hyvin mutta pari ennemän ja vähemmän temputtavaa yksilöä aiheutti sellaisen allergian noihin että enää ei sellaista tule
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No tuas justihin lambadan aikoohin kans funtsin liika veikeeksi asian ja menin sorkkimahan paine-eron säädintä
Voe veljet kuluku parani-ja kulutus
Mut mun mielestä molemmat on laillaan buenoja, molemmissa omat rasitteensa + arvonta
Voe veljet kuluku parani-ja kulutus
Mut mun mielestä molemmat on laillaan buenoja, molemmissa omat rasitteensa + arvonta
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mistä päästään siihen, jos pieni offtopic tässä sallittanee, että mitä ja kenen päässä on liikkunut kun coupen normaali mallien moottorivaihtoehdot on rajattu noihin kutvosiin kun sitten taas perhemalliin on ollut saatavilla useampaakin V8:a, mukaan lukien yksi hienoimmista malleista mitä MB:n tehtaalta on ikinä tullut?Sergey kirjoitti:jo kyllä se o 320ce kurkoin vehe.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Käyttis
Hei nuori mies,osta nyt joku 2000 luvun vähän ajettu pikku auto käyttikseksi,edullisesti saa vähän ajettuja,edulliset käyttökulut,polttoaine ja muut.
Sit voit ajatella 20v vanhaa mersua harraste autoksi,jos 300 000km triteerinä ajokilometreissä,siinähän on kaikki remontit edessä,ei ne mersut mitään pommin varmoja,vanha auto pikkuremonttia koko ajan ties vaikka isompaakin,täällä suola vellissä pyöritettyjä,osaavat kyllä ruostuakkin,ei sen kummempaa peltiä kuin muissakaan.
No vähän plussaa CE:een piirtäjällä on kyllä kynä ollut hallussa,vanhanakin hyvän näkönen,,.
t:vaari
Sit voit ajatella 20v vanhaa mersua harraste autoksi,jos 300 000km triteerinä ajokilometreissä,siinähän on kaikki remontit edessä,ei ne mersut mitään pommin varmoja,vanha auto pikkuremonttia koko ajan ties vaikka isompaakin,täällä suola vellissä pyöritettyjä,osaavat kyllä ruostuakkin,ei sen kummempaa peltiä kuin muissakaan.
No vähän plussaa CE:een piirtäjällä on kyllä kynä ollut hallussa,vanhanakin hyvän näkönen,,.
t:vaari
Kyllähän se joku pikkukippo aina asian ajaa, jos varaa olisi kahteen autoon niin varmaan niin tekisinkin että harrasteautoksi tälläistä meseä. Mutta nuorenahan pitää vielä ajella komeilla autoilla kun vanhempana sitten pitää säästellä jo jälkipolville perintörahoja
Näyttää noita 320:jäkin ihan asialliseen hintaan saavan, eikä varmaa paljoo enempää kuluttelekkaan Muistelee vaan kun jokunen vuosi takaperin oli toyota supra mkII ja kyllä oli lompakko kovilla ku piti runtia heittää : D
Noh pohdiskellaan pohdiskellaan
ps. tuntuu tällä foorumilla olevan melko asiallista keskustelua, verrattuna moniin muihin. Hyvä ukot!
Näyttää noita 320:jäkin ihan asialliseen hintaan saavan, eikä varmaa paljoo enempää kuluttelekkaan Muistelee vaan kun jokunen vuosi takaperin oli toyota supra mkII ja kyllä oli lompakko kovilla ku piti runtia heittää : D
Noh pohdiskellaan pohdiskellaan
ps. tuntuu tällä foorumilla olevan melko asiallista keskustelua, verrattuna moniin muihin. Hyvä ukot!
No supra onkin lippispää auto ja aina kaasua painellaan. Coupessa lippis pitää jättää pois ja autolla ajellaan aina kuin cruisingeissa eli hiljaa tyylikäästi lipuen. Asr vielä varmistaa että ei ole mitään mieltä suditella ja rällätä. Eikä ne paikat sitä kauaa kestäisikään.
Tässä kiteytyy arvokuus ja tyyli.
Tässä kiteytyy arvokuus ja tyyli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.