Sepon W140 S320 (korjataan,kai:W123 200D,W126 300SE)
Tällä viikolla ootti yks päivä töistä lähteisä tämmöinen näky:
Näytti alkuunsa pahasti öljyltä, mutta tarkempi vilasu paljasti vesipumpun syypääksi (oli vain liuottanut öljyä mukaansa asvalttiin; taitaapa tuo mun parkkipaikka olla taas vaihteeksi suttasin koko alueella ): Uus pumppu ootti jo peräkontissa valmiina, joten tässä vaiheessa ei vielä hätää ollut, 20 km oli kotiin ja ilman mitään ongelmia sinne pääsinkin.
Nettiselailun perusteella varoiteltiin kovasti pulttien jumituksesta; ja kun aikaa sen kummempiin liuotuksiin ei ollut, niin arvaahan sen miten siinä kävi vaikka kuinka varovasti koitti ees taas nitkuttelemalla noita aukaista:
Tässä vaiheessa oli jo selvää, että tämä auto ei vähään aikaan liiku, joten kiireen kaupalla Ässää kasaamaan että pääsis töihin seuraavana aamuna, siinä oli vielä talvirenkaat alla ja muutama pikkuasia kasaamatta, ihan hyvin onnistui ja eikun Trafille ilmoitukset illalla ja niin osat vaihtuivat joksikin aikaa.
Jos nyt jollakin olisi tarjota tuota vesipumpun pohjaa (vaikkapa vesipumppuineen), olisin kiitollinen. Näyttää tosin nuita nysiä irroitellun erilaisilla työvälineillä, mutta mieluusti ostaisin tässä vaiheessa ehjän ja nysväisin tuon kanssa sitten myöhemmin.
Näytti alkuunsa pahasti öljyltä, mutta tarkempi vilasu paljasti vesipumpun syypääksi (oli vain liuottanut öljyä mukaansa asvalttiin; taitaapa tuo mun parkkipaikka olla taas vaihteeksi suttasin koko alueella ): Uus pumppu ootti jo peräkontissa valmiina, joten tässä vaiheessa ei vielä hätää ollut, 20 km oli kotiin ja ilman mitään ongelmia sinne pääsinkin.
Nettiselailun perusteella varoiteltiin kovasti pulttien jumituksesta; ja kun aikaa sen kummempiin liuotuksiin ei ollut, niin arvaahan sen miten siinä kävi vaikka kuinka varovasti koitti ees taas nitkuttelemalla noita aukaista:
Tässä vaiheessa oli jo selvää, että tämä auto ei vähään aikaan liiku, joten kiireen kaupalla Ässää kasaamaan että pääsis töihin seuraavana aamuna, siinä oli vielä talvirenkaat alla ja muutama pikkuasia kasaamatta, ihan hyvin onnistui ja eikun Trafille ilmoitukset illalla ja niin osat vaihtuivat joksikin aikaa.
Jos nyt jollakin olisi tarjota tuota vesipumpun pohjaa (vaikkapa vesipumppuineen), olisin kiitollinen. Näyttää tosin nuita nysiä irroitellun erilaisilla työvälineillä, mutta mieluusti ostaisin tässä vaiheessa ehjän ja nysväisin tuon kanssa sitten myöhemmin.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Joo, kannattaa kokeilla hitsaamalla ja liottamalla. Jos uutta osaa hommaat niin noita on kahdenlaisia ainakin. En muista nyt heti kävikö ne ristiin. Alumiinitahnan kanssa laitat uudet pultit kiinni tuohon. Sitä pientä vesiputkea saa uutta tuon ja kannen väliin eikä ole edes kallis.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Jees, kiitoksia vinkeistä, kylläpä se on tuota hitsuuhommaa sitten kokeiltava seuraavaksi kun niin monta vinkkiä on jo siitä konstista tullut Kerrotaan sitten aikanaan miten kävi...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Vesipumppu
Multa löytyis om615 moottori vuodelta 81, siitä joutais vesipumppu ja muutakin, jos vaan tarvii.
IVECO DAILY 72C18A8 -20
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä
http://www.muurausjamsa.fi/
Nyt kun tässä vielä odotetaan sopivaa inspiraatiota vesipumppuhommiin, niin haettiin tuo jaskathe:n tarjoama motti talliin, kiitosta vaan kaupoista:
Samalla leväytettiin kojelautaa auki lamppujen vaihtoa varten:
Tämmöistä sotkua kojelaudan alla:
Ja peräkontissa lisää asennettavaa:
Vihodin sain porattua uuden reiän rekisterikilven aluslevyyn, on ainakin keskemmällä nyt:
Vanhan radion koitin vaihtaa uuedmpaan, jotain sain kämmättyä kun ei enää kumpikaan saa virtaa, sulakkeet pitäis olla kunnossa...jatketaan tutkintaa kun jaksetaan...
Samalla leväytettiin kojelautaa auki lamppujen vaihtoa varten:
Tämmöistä sotkua kojelaudan alla:
Ja peräkontissa lisää asennettavaa:
Vihodin sain porattua uuden reiän rekisterikilven aluslevyyn, on ainakin keskemmällä nyt:
Vanhan radion koitin vaihtaa uuedmpaan, jotain sain kämmättyä kun ei enää kumpikaan saa virtaa, sulakkeet pitäis olla kunnossa...jatketaan tutkintaa kun jaksetaan...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Noniin, sain taas tiisselin liikenteeseen, syystä että:
Noh, vähän kehno kuva, mutta Ässä kuitenkin seuraava inkontinenssipotilas bensapumpun tienoilta. Kotio onneksi päästiin taas, vaikka pikku lammikko jäikin aina liikennevaloissa seisoessa Onneks ei vuoda moottori sammutettuna ! Tutkitaan ja korjataan...
Milläs tökötillä saisi nämä merkit takapaksiin kiinni tarpeeksi lujasti, reikiä poraamaan en ala (eikä toisessa ole pinnejäkään enää):
Pitäähän sitä kanssa-autoilijoita varoitella kulkupelistä; säästyy varmaan muutama sekunti mietintäaikaa jotta meniskö ohi nyt vai heti
Noh, vähän kehno kuva, mutta Ässä kuitenkin seuraava inkontinenssipotilas bensapumpun tienoilta. Kotio onneksi päästiin taas, vaikka pikku lammikko jäikin aina liikennevaloissa seisoessa Onneks ei vuoda moottori sammutettuna ! Tutkitaan ja korjataan...
Milläs tökötillä saisi nämä merkit takapaksiin kiinni tarpeeksi lujasti, reikiä poraamaan en ala (eikä toisessa ole pinnejäkään enää):
Pitäähän sitä kanssa-autoilijoita varoitella kulkupelistä; säästyy varmaan muutama sekunti mietintäaikaa jotta meniskö ohi nyt vai heti
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
No siinä vähäsen näkyy jo silimä kourassa teippisuikalehärdellillä kiinnitetyt merkit, lähempää en ilenny kuvata
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
No sehän se. Marjaniemessä käytiin piknikillä, lapset tykkäs kovasti polskia meressä, joka olikin mukavan lämminjovihava kirjoitti:Hailuodon lauttajonokos siinä?
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Pikkuremonttia välillä:
Tjaa, eipä tainnut tulla ohjaustuntumaan muutosta, vaikka katastusukko väitti tuossa väljyyttä vähän olevankin.
Vaihoin vielä tuonkin:
Sielä se sitte möllöttää, piru ku ois jaksanu kunnolla puhdistella kaikkea tuosta ympäriltä muttei aika riittäny...:
Sitten pitäis ihmetellä vuotavaa ohjaussimpukkaa, oli jopa vähän läikkää jättäny työpaikan parkkipaikalle...
Tjaa, eipä tainnut tulla ohjaustuntumaan muutosta, vaikka katastusukko väitti tuossa väljyyttä vähän olevankin.
Vaihoin vielä tuonkin:
Sielä se sitte möllöttää, piru ku ois jaksanu kunnolla puhdistella kaikkea tuosta ympäriltä muttei aika riittäny...:
Sitten pitäis ihmetellä vuotavaa ohjaussimpukkaa, oli jopa vähän läikkää jättäny työpaikan parkkipaikalle...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Ja taisipa olla yllättävänkin paikallaan tuo kumeksen vaihto, hävisi kaikki aiemmin esiintyneet kummalliset ajoittaiset tärinät vapaalla(kin) rullatessa, upeeta,mahtavaa
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Ajettiin Taksilla lauantaina laskevan auringon kaupunkiin:
No Turkuhan siinä lukee, heikostipa saa selvää... ja lämmintähän soli hytässäkin kun tunnetusti ilmastointia ei välttämättä löydy 200D:stä:
Nooh, pikku napinat kuumista olosuhteista hukkuivat raollaan olevien ikkunoiden suhinoihin...
Perillekin päästiin, moisilla tilastotiedoilla:
Eli ajotietokoneen mukaan ajettiin 650 km 45 l:lla ~ 6.9 l/ 100 km
Jaa-a, uskoisko tuota itekään....ajoin kylläkin rekan perässä usiamman sata km ja n. 90 km/h oli pääosin matkavauhti kun kiirettä ei ollut, E4:sta mentiin hela vägen. Se mikä vielä ihmetyttää, että pitäisi siis olla vielä peräti 20 l ainetta tankissa vaikka viisari jo oikeastaan näyttää R:ää...syttyyköhän varatankin valokaan; enpä muista sitä käynnistettäessäkään nähneeni...ja ei ole tullut tarkistettua, oliskos tankki lommolla
Takaisin tultiin sunnuntaina Huittinen - Karvia - Ylivieska -reittiä, nyt jo piti revitelläkin kun noin myöhään päästiin vasta lähtemään:
Sen verran lämmintä oli ulkona ettei lujempaa uskaltanut ajaa kun nuo moottorin lämmöt rupes sitten hiipimään >100°C. Yheksälläkympillä palasivat aina 85 - 90°C n. 10 km oli muuten kokonaismatkan ero tuota reittiä. Kulutukseksi sain nyt sitten vajaa 7.5 l / 100 km, tulipa jopa ohiteltua matkan varrella, huhuh. Yks C-Mersukuski ei tästä tykännyt, sillä oli selvästi vakionopeudensäädin laitettuna 90 km/h ja kun hurautin valkoisena välähdyksenä lopulta ohi, liimautui hän perään pitkäksi aikaa...näitähän on...
Kylläpä sitä tälläkin matkaa tekee aivan mielikseen, halapaa kyytiäkin kun näjemmä on (mitä enemmän ajaa sitä enemmän säästää...) !
No Turkuhan siinä lukee, heikostipa saa selvää... ja lämmintähän soli hytässäkin kun tunnetusti ilmastointia ei välttämättä löydy 200D:stä:
Nooh, pikku napinat kuumista olosuhteista hukkuivat raollaan olevien ikkunoiden suhinoihin...
Perillekin päästiin, moisilla tilastotiedoilla:
Eli ajotietokoneen mukaan ajettiin 650 km 45 l:lla ~ 6.9 l/ 100 km
Jaa-a, uskoisko tuota itekään....ajoin kylläkin rekan perässä usiamman sata km ja n. 90 km/h oli pääosin matkavauhti kun kiirettä ei ollut, E4:sta mentiin hela vägen. Se mikä vielä ihmetyttää, että pitäisi siis olla vielä peräti 20 l ainetta tankissa vaikka viisari jo oikeastaan näyttää R:ää...syttyyköhän varatankin valokaan; enpä muista sitä käynnistettäessäkään nähneeni...ja ei ole tullut tarkistettua, oliskos tankki lommolla
Takaisin tultiin sunnuntaina Huittinen - Karvia - Ylivieska -reittiä, nyt jo piti revitelläkin kun noin myöhään päästiin vasta lähtemään:
Sen verran lämmintä oli ulkona ettei lujempaa uskaltanut ajaa kun nuo moottorin lämmöt rupes sitten hiipimään >100°C. Yheksälläkympillä palasivat aina 85 - 90°C n. 10 km oli muuten kokonaismatkan ero tuota reittiä. Kulutukseksi sain nyt sitten vajaa 7.5 l / 100 km, tulipa jopa ohiteltua matkan varrella, huhuh. Yks C-Mersukuski ei tästä tykännyt, sillä oli selvästi vakionopeudensäädin laitettuna 90 km/h ja kun hurautin valkoisena välähdyksenä lopulta ohi, liimautui hän perään pitkäksi aikaa...näitähän on...
Kylläpä sitä tälläkin matkaa tekee aivan mielikseen, halapaa kyytiäkin kun näjemmä on (mitä enemmän ajaa sitä enemmän säästää...) !
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Se vaan rautamersun imu on niin kova, että vetäisi uuden muovipuikulan mukaansa.Seppo kirjoitti:Yks C-Mersukuski ei tästä tykännyt, sillä oli selvästi vakionopeudensäädin laitettuna 90 km/h ja kun hurautin valkoisena välähdyksenä lopulta ohi, liimautui hän perään pitkäksi aikaa...näitähän on...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Se on viisas ratkaisu tuo rekan perässä ajaminen, ainakin ellei ole piiiiiiiiiajoin kylläkin rekan perässä usiamman sata km ja n. 90 km/h oli pääosin matkavauhti kun kiirettä ei ollut
iiiiiiiiiiiiitkää suoraa tarjolla.
Toissakesänä silloisella 200D:llä tuli pari kertaa lähdettyä liikenteen sekaan risteyksestä "no ei tule autoja lähimaillakaan" ja sitten kun on täyskaasukiihdytyksellä saatu vauhti kuuteenkymppiin satasen alueella niin on jo kovastikin lähellä takana, niitä autoja
Asiaan; pienellä kulutuksella on menty. Polttoainemittarin näyttämään olen oppinut suhtautumaan varauksella 123:n ollessa kyseessä, nimim. kahdella eri autolla tien päälle jäänyt polttoaineen yllättävän loppumisen vuoksi, ja vaimokin kertaalleen.
Lämmöt on korkealla. Oliko syyläri vaihdettu ?
Sitta taas ihte olen hiukka skeptinen tuohon lämpömittarin tarkkuuteen (no siis Kaapissa), tai ainakin itellä semmonen tuntuma että mittari näyttää ehkä hiukan yläkanttiin.
Tuossakin muuten punanen alakaa vasta 120 asteen perästä Eipähän se tietysti paineellinen järjestelmä keitä vielä satasessa.
Tuossakin muuten punanen alakaa vasta 120 asteen perästä Eipähän se tietysti paineellinen järjestelmä keitä vielä satasessa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Eipä ole vaihdettu, lie alkuperäinen paikallaan ainakin ulkonäöstä päätellen; meleko kuppasen näköinen laitos alkaa olemaan. Harkihemma vaihtoa ehkä ensi kesänä, kohtahan ei lämpöjen kanssa tarvi taistella kun helteet lie ohidealer kirjoitti: Toissakesänä silloisella 200D:llä tuli pari kertaa lähdettyä liikenteen sekaan risteyksestä "no ei tule autoja lähimaillakaan" ja sitten kun on täyskaasukiihdytyksellä saatu vauhti kuuteenkymppiin satasen alueella niin on jo kovastikin lähellä takana, niitä autoja
.....
Lämmöt on korkealla. Oliko syyläri vaihdettu ?
Se on kyllä jokapäiväistä kauraa tuo liikenteen sekaan menon arpominen, Valtatie 22:lle kun kylätieltä tulee niin saapi tosiaan katella että menee sitten vasta tielle kun autoja ei näy...ja kohta joku huitasee ohi Sitten kun rajoitus vaihtuu 80 km/h niin onkin jo paljon helpompaa
Täytyypä olla siis tarkkana tuon polttoaineen kanssa, vaikka Autoliittohan se tuo ainetta jos kesken loppuu (moinen jäsenyys tuli otettua kun näillä vanhoilla värkeillä matkaa taittaa)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Nii, mulla ois tosiaan semmonen älyttömän hyväkuntonen ja kohtuuhintanen ahdin tuossa hyllyssä, vois olla aika soppelin kokonen tuommoseen 200D:hen Ihan pikkupaineilla saisi ripeyttä kummasti lissää. Pumpun jos vielä ppd:ttäs niin a'vot
Vaikka onhan se kyllä Tiilerilläkin se VNT myynnissä, mutta minun on halavempi
Vaikka onhan se kyllä Tiilerilläkin se VNT myynnissä, mutta minun on halavempi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jaajaa, vai sitä väkisellä pittäis saaha tehoa lissää, eikös tämä jo ole huippuunsa viritetty kone, jos naapurifoorumilla jokin aika sitten esiteltyä vanhaa lehtileikettä tässä muistelen
Muttaettä josko tuota joskus vaikka tuohon hommaan innostuiskin, vuan eka pitäis saaha vähän noita ruostehommia tms. pois alta ennenku mennään hifistelyn puolelle. Mutta jos varastoon jo ostais, hmmm...kahtellaan...kiitosta tarjouksesta kuitennii !
Muttaettä josko tuota joskus vaikka tuohon hommaan innostuiskin, vuan eka pitäis saaha vähän noita ruostehommia tms. pois alta ennenku mennään hifistelyn puolelle. Mutta jos varastoon jo ostais, hmmm...kahtellaan...kiitosta tarjouksesta kuitennii !
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Tämä auto on nyt seisonut viikon päivät tallissa. Saatiin yks läikkä parkkipaikalle lisää kun kuskin puolen vetokseli tyrkkäsi mömmönsä ulos; luulin eka että jarruletku ois halennut, mutta jo valmiiksi karunnäköiset vetoakselin suojakumet alkavat ilmeiseti päätellä päiviään yks kerrallaan. Häätyy vaihtaa nuo akselit ennen seuraavia ajoja.
Ajo jatkuu siis tuolla Ässällä; laitetaanpas siitäkin muutama kuvatus ja tarinantynkää tähän samaan topikkiin:
Tämän auton hain siis eräältä voorumilaiselta valtavan suuret mersulasit päässäni v. 2009. Näinpä siis vain auton komeat muodot, en alkavia ruosteita eikä pienet jo ostohetkellä mainitut tekniikkamurheet (jäähdytinnestettä tippasee, sammuilee silloin tällöin) saaneet järkeä päähäni vieläpä suht korkeasta ostohinnasta huolimatta... Noh, joskushan ne on oppirahat maksettava (ainakin kertaalleen).
479 000 km oli mittarissakin jo tuolloin, tosin autoon oli 300 000 km ajettu vaihtokone laitettu 430 000 km kohdalla...positiivinen asia oli, että auton mukana tuli melko kattava dokumentaatio, edellinen (ruotsalainen eläkeläis-)omistaja oli tallettanut aivan kaikki tapahtumat autollensa kansioon kuitteineen päivineen (oli käyttänyt autoa Espanjaan ajamiseen joka talvi, tuleehan siinä kilometrejä, oli ostanut auton n. 100 000 km kohdalla).
No eipä siinä auttanut kun alkaa sitten harrastamaan ja sitähän sitä onkin tehty tässä vuosien saatossa meleko monella tonnilla, jopa hauskaakin ja sitten myös vähemmän hauskaa on ollut; mukavia mieltä ylentäviä pikkuremppoja välillä ja sitten toisaalta tien päälle jäämisiäkin, ne tosin lähinnä omasta puutteellisesta tietotaidosta johtuen (pääsyypäänä bensapumpun rele; nyt onkin jo kolmas rele menossa, alkuperäinen kesti sen 20 vuotta, KL:stä ~100 €:lla ostettu KAE n. 2 vuotta, nyt on menossa eBaystä hommattu 50 € palikka, pitää kohta hommata jo seuraava varastoon tai ruveta opettelemaan tinaushommia!). Kerran ei auto lähtenyt käyntiin kun vaihteiston turvakytkin kulahti, tosin tuli silloin tuurilla kokeiltua käynnistystä vaihdekepin N-asennolla ja johan hörähti.
On vaihdettu alustaan Berliinin "Veholta" asti haettua alustan palikkaa (ylätukivartta, reaktiotangon palloniveltä ymsyms.), Saksasta tilatut 280 SE:n ja 380 SE:n etulokarit (sattuivat olemaan 172:lla värillä, toinen tosin vaatisi uudelleenmaalauksen). Kannentiiviste meni myös kolmisen vuotta sitten vaihtoon, puskurin kromeja on vaihdeltu ja tuli nahkasisustakin vaihdettua kankaisen tilalle, kaikenlaista muutakin "pikku"näperrystä on ollut ja tulee varmasti olemaan vielä jatkossakin (huolto-Excelissä jo pitkä lista...). Hyvinpä tuo tosin nyt tiellä kulkeekin, mittarissa tällä hetkellä >554 000 km ja ajellaan menemään kesät ja talvet suurimmaksi osaksi virne suupielessä, onhan tuo W 126 kuitenkin siitä hienoimmasta päästä Mercedeksen malleista
Kuvatuksia yhteisen taipaleen varrelta:
Tällä ei kovin kummoisia reissuja olla vielä tehty, pisin ajamani matka oli Oulusta Turkuun ja takaisin saman päivän aikana, 1330 km / 14 h, joten sillä lailla matka-auto-ominaisuudet tuli testattua hyväksi havaittua.
Paljon jäi kertomatta ja lisää tarinaa varmaan tulee kun elo jatkuu..
Ajo jatkuu siis tuolla Ässällä; laitetaanpas siitäkin muutama kuvatus ja tarinantynkää tähän samaan topikkiin:
Tämän auton hain siis eräältä voorumilaiselta valtavan suuret mersulasit päässäni v. 2009. Näinpä siis vain auton komeat muodot, en alkavia ruosteita eikä pienet jo ostohetkellä mainitut tekniikkamurheet (jäähdytinnestettä tippasee, sammuilee silloin tällöin) saaneet järkeä päähäni vieläpä suht korkeasta ostohinnasta huolimatta... Noh, joskushan ne on oppirahat maksettava (ainakin kertaalleen).
479 000 km oli mittarissakin jo tuolloin, tosin autoon oli 300 000 km ajettu vaihtokone laitettu 430 000 km kohdalla...positiivinen asia oli, että auton mukana tuli melko kattava dokumentaatio, edellinen (ruotsalainen eläkeläis-)omistaja oli tallettanut aivan kaikki tapahtumat autollensa kansioon kuitteineen päivineen (oli käyttänyt autoa Espanjaan ajamiseen joka talvi, tuleehan siinä kilometrejä, oli ostanut auton n. 100 000 km kohdalla).
No eipä siinä auttanut kun alkaa sitten harrastamaan ja sitähän sitä onkin tehty tässä vuosien saatossa meleko monella tonnilla, jopa hauskaakin ja sitten myös vähemmän hauskaa on ollut; mukavia mieltä ylentäviä pikkuremppoja välillä ja sitten toisaalta tien päälle jäämisiäkin, ne tosin lähinnä omasta puutteellisesta tietotaidosta johtuen (pääsyypäänä bensapumpun rele; nyt onkin jo kolmas rele menossa, alkuperäinen kesti sen 20 vuotta, KL:stä ~100 €:lla ostettu KAE n. 2 vuotta, nyt on menossa eBaystä hommattu 50 € palikka, pitää kohta hommata jo seuraava varastoon tai ruveta opettelemaan tinaushommia!). Kerran ei auto lähtenyt käyntiin kun vaihteiston turvakytkin kulahti, tosin tuli silloin tuurilla kokeiltua käynnistystä vaihdekepin N-asennolla ja johan hörähti.
On vaihdettu alustaan Berliinin "Veholta" asti haettua alustan palikkaa (ylätukivartta, reaktiotangon palloniveltä ymsyms.), Saksasta tilatut 280 SE:n ja 380 SE:n etulokarit (sattuivat olemaan 172:lla värillä, toinen tosin vaatisi uudelleenmaalauksen). Kannentiiviste meni myös kolmisen vuotta sitten vaihtoon, puskurin kromeja on vaihdeltu ja tuli nahkasisustakin vaihdettua kankaisen tilalle, kaikenlaista muutakin "pikku"näperrystä on ollut ja tulee varmasti olemaan vielä jatkossakin (huolto-Excelissä jo pitkä lista...). Hyvinpä tuo tosin nyt tiellä kulkeekin, mittarissa tällä hetkellä >554 000 km ja ajellaan menemään kesät ja talvet suurimmaksi osaksi virne suupielessä, onhan tuo W 126 kuitenkin siitä hienoimmasta päästä Mercedeksen malleista
Kuvatuksia yhteisen taipaleen varrelta:
Tällä ei kovin kummoisia reissuja olla vielä tehty, pisin ajamani matka oli Oulusta Turkuun ja takaisin saman päivän aikana, 1330 km / 14 h, joten sillä lailla matka-auto-ominaisuudet tuli testattua hyväksi havaittua.
Paljon jäi kertomatta ja lisää tarinaa varmaan tulee kun elo jatkuu..
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jes, se on isäni kotiinsa tekemä, sijaitsee onneksi sopivan lähellä minunkin käyttöä varten. Tullut kyllä monta kertaa tosi tarpeeseen...Meissenkeri kirjoitti:Kateutta herättävä huoltoramppi tuossa yhdessä kuvassa
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)