Räminää kojetaulussa / W204 mittaripanelin irroitus

Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Räminää kojetaulussa / W204 mittaripanelin irroitus

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kojetaulussa jossain mittaripanelin ja keskikonsolin takana rämisee, hermo menee :evil:

Mittaripanelin irrotus näyttää helpolta tavalta päästä kurkkaamaan, mitä siellä on irti tai irtoamassa, eli kehys pois yläreunasta alkaen ja sen jälkeen nostetaan kehyksen alareuna irti. Mittarivalon kirkkauden säätönuppi kai lähtee suoraan vetämällä ulos? Ja sen jälkeen kehyksen alta paljastuneet ruuvit auki ja mittaripaneli ulos...kai?

Mutta pari kysymystä jää vielä.

Kestääkö mittaripanelin sähköliittimiä nyppäistä irti irrottamatta akkukaapelia ensin?

Ja uskaltaako tuommoista käynnistää ilman mittaripanelia, että saisi käsikopelolla etsiä sivuäänen lähdettä kylmän nelosdieselin ravistuksen turvin? Vai tuleeko iso kasa Starilla nollattavia vikakoodeja?
Viimeksi muokannut 740 GLE, 21.11.2013 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jos en oo ihan väärin ymmärtäny nii nuita uusia ei saa edes ilman mittaristoa käyntiin... Vai olikohan se sittenkään niin..? :oops: Mut joku ohjainlaite siinä mittaristossakin on ja uskoisin et starilla joutuu nollaileen... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Tähtipete
Viestit: 1
Liittynyt: 07.1.2011 8:22
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tähtipete »

Mittaristo lähtee aika helpolla irti kun kehyksen ottaa pois. Neljä torx-ruuvia on nurkissa. Trippivipu lähtee nykäisemällä pois mutta taipuukin. Voit antaa mitariston johdon olla kiinni kun auto käy. Johdossa on vähän varaa. Vikakoodeja tulee mukavasti jos käynnistät ilman mittaristoa. Saahan ne toki pois asianmukaisella testerillä.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Käytin mittaripanelin irti, ja sen mittarikomponentin kuoret ovat käsissä pyöritellen vähän "natisevan" tuntuiset. Liekö kuinka monesti avattu :shock:

Sivuääni kuuluu vain hyvin kapealla käyntinopeusalueella ja vain kylmänä, eikä ole oikein kunnon kylmäkäynnistystä vielä ollut, joten vähän paha sanoa löysinkö sitä edes. Mitään aivan ilmeistä äänilähdettä ei löytynyt eikä käsikopelolla tuntunut.

Ellei ongelma poistu, pitänee nostaa mittaripaneli johtosarjan varassa ulos ennen kylmällä autolla ajoon lähtöä, niin kuulee ainakin, tuleeko se ääni mittarista, vai syvemmältä kojetaulun syövereistä?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mittaripaneli irrotettu, ei löytynyt mitään hämmästyttävää, paitsi että se koko mittarikomponenttihan on ihan lelumuovisen tuntuinen helistin?

Veho on pariin kertaan aukonut paikkoja ja jollain tavoin se ääni aina muuttuu, mutta ei poistu kokonaan, ärh!

Viimeisin oma arvaus oli kojetaulun alapinnan suojalevyn ja poljinasetelman välinen sauma, joka voisi ääntää, mutta ei ole vielä tietoa, mitä tapahtuu kylmänä?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Veholla on nyt avattu tuota kojetaulua muutamaankin kertaan ja nyt tuli diagnoosi, että vesiletkun läpivienti kennolle. Osan vaihto sisäkautta, kojetaulu pois, ja kustannusarvio yli 600 €. Pyysin laittamaan auton takaisin nippuun.

Konehuoneen puolelta tilanne näyttää ihan hyvältä, paitsi että tuo rintapellin läpi menevä letku tosiaan heiluu ja natisee muovisen (!) läpivientinsä keskellä:
Kuva

Syykin näyttäisi olevan aika selvä, meisselin osoittama kiinnityskynsi näyttäisi olevan poikki
Kuva

Eikös läpivientikumeja kutsuta läpivientikumeiksi juuri sen vuoksi, että ne valmistetaan kumista eikä kovasta muovista?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

740 GLE kirjoitti:Eikös läpivientikumeja kutsuta läpivientikumeiksi juuri sen vuoksi, että ne valmistetaan kumista eikä kovasta muovista?
:niinpaniin: Paljonkohan aikaa/rahaa tuossa säästyy kokoonpanovaiheessa kun naps versus ääähhhh ja puuuuhhhh ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

No sepä se mahtaa olla syynä. Eivät ole kuulleet Tummelista, jonka turvin on mahdollista lisätä myös ikuisesti kestävä vaihtoehto SPLOF!

Oikeilla jäljillä ollaan, koska harustin alustavasti nippusiteellä letkun railiin kiinni ja ääni muuttui selvästi, mutta ei poistunut kokonaan.

Ilmeisesti kojetaulun sisäpuolella on toinen työkohde, joka pitää kaivaa esiin seuraavaksi. Mielenkiintoisessa paikassa tuo läpivienti on, noin puolisen metriä vaihdetangosta eteenpäin :ttu:

Otsikko päivitetty.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”