Janin W202 220cdi automaatti -00

jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Janin W202 220cdi automaatti -00

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Tulipa sittten hankittua tuollainen laite. Melkolailla perusvehje kyseessä. Minkäslaisia tarkastuksia / huoltoja tuohon kannattaisi tehdä jotta vehje palvelisi käyttiksenä mahdollisimman pitkään ja luotettavasti?

Kokoan tähän jonkinlaisen tarkastuslistan:
Moottoriöljy+suodatin (vaihdettu kesällä)
PA-suodatin (vaihdettu kesällä)
Ilmansuodatin (tarkastettu)
Sisäilmansuodatin (tarkastettu)
Suutinten pohjatiivisteet (koppa irrotettu eikä mönjää havaittavissa)
Vaihteistoöljy+suodatin (vaihtamatta)

Nestekidenäytöissä on hiukan segmentti/pikselivikaa, onko näitä onnistuttu korjaamaan?

Pakollinen kuva :mrgreen:
Kuva
Viimeksi muokannut jani_LPR, 25.8.2013 17:31. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Itse tarkistaisin sammutusventtiilin johdot, flektin ohjusboksin ja sen johdot. Samalla sitten tutkii kaikki suuttimille menevät johtosarjat ettei ole kuluneet mistään kohtaa.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Tarkista vielä, ettei kirkkaissa polttoaineputkissa näy ilmakuplia.
S204, AZT250
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Missäs täällä moiset venttiilit ja boksit piileksivät:
Kuva

Miksi nää takavalot hairitsevät? Jotkin kristallityyppiset näyttäis paljon paremmilta.
Kuva

Tuo mallitekstikään ei näytä alkuperäiseltä.

Ai niin syylärissä luki Behr, se lienee hyvä juttu?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

syylärille o iha sama mikä siel on ku tää ei oo kait "Se" moottori, mutta behri on kait orgiskamaa :)

pikselivika voi olla yksinkertaiesti huono kontakti mitariston kaapelikontaktissa. Ainaki mun väyskäs se korjautu kun putsasi liittimet.

Nuo takavalothan on orginaalit facelift valot ja vaaleassa autossa rumat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Ei oo autolle mitään tarennu tehdä niin on mennyt pelkäksi ajamiseksi, josta päästäänkin lämpöhommiin: tänään nappasin 5 km ennen kotia Webaston pois ettei tuu talliin käryä niin lämmöt putos alle 60 asteeseen. Ulkona -16. Pitäskö pitää lämpöä paremmin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jep termos taatiti vaihtoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

No tulipas vastaus nopeasti. Kiitos siitä. Edellisen omistajan muistiinpanoista katsoin että 2010 ois vaihdettu termostaatti, taitaa mennä sitten tähän hommaan: viewtopic.php?t=24396
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Tuommoinen pikkukenno löytyi jossa lukee A 202 500 79 03. Onkos tuolla oikealla laatikossa nyt termostaatti
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Kuva
Tämä lienee sammutinventtiili:
Kuva
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jep ja jep.
Kerros sitten kun olet saanut uuden että mitä maksoi, itsellä olis kans ajankohtainen homma tuo pikkutermarin vaihto.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jani_LPR kirjoitti:Tuommoinen pikkukenno löytyi jossa lukee A 202 500 79 03. Onkos tuolla oikealla laatikossa nyt termostaatti
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Kuva
Tämä lienee sammutinventtiili:
Kuva
Ovat ja tarvike osa numerot löytyy tuolta termostaati jutusta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Tänään tein pari hankintaa. Infrapunalämpömittarin ja päätermostaatin. Mittailin lämpötiloja ennen vaihtoa ja huomasin että ylävesiletku ja syylärin ylänurkka olivat varsin lämpimiä. Sen sijaan pikkutermostaatti ja molemmat kennolta lähtevät letkut olivat aivan kylmiä n. -17 astetta. Vaihdoin päätermostaatin tarvikemalliseen 87 asteiseen ja ylävesiletku muuttui kylmäksi koeajolenkin jälkeen. Lämmöt nousivat jonkin verran.

Hieman ennen työhön ryhtymistä tapahtui mersumiehen painajainen: SRS-valo syttyi! Jos vaikka saisi Kilanderin avuksi vianetsintään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jani_LPR kirjoitti:Tänään tein pari hankintaa. Infrapunalämpömittarin ja päätermostaatin. Mittailin lämpötiloja ennen vaihtoa ja huomasin että ylävesiletku ja syylärin ylänurkka olivat varsin lämpimiä. Sen sijaan pikkutermostaatti ja molemmat kennolta lähtevät letkut olivat aivan kylmiä n. -17 astetta. Vaihdoin päätermostaatin tarvikemalliseen 87 asteiseen ja ylävesiletku muuttui kylmäksi koeajolenkin jälkeen. Lämmöt nousivat jonkin verran.

Hieman ennen työhön ryhtymistä tapahtui mersumiehen painajainen: SRS-valo syttyi! Jos vaikka saisi Kilanderin avuksi vianetsintään.
Saa myös 92c termaria kuoret voi jouta vaihtamaan,
mitäs painajista tuossa srs valosa on ?
(paitsi jos se sytyy kolarin yhteydesä)
samutaa sen vaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Noniin, kilanderi kävi sammuttamassa SRS-valon. Oli herjannut oikean etuistuimen tunnistinta. Kuskasin vanhaa autoradiota tuossa penkillä vian ilmaantumisen aikoihin, oiskohan metallinen esine penkillä sekoittanut tunnistimen? No joka tapauksessa taas toimii.

Eka tankillinen ajettu kylmässä kelissä ja laskettu keskikulutus 8,3. Aika paljolta vaikuttaa.

Ei meinannut tänään lähteä sisätilan puhallin pyörimään. Minkähänlaiseen remonttiin kannattaa varautua?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jani_LPR kirjoitti:Noniin, kilanderi kävi sammuttamassa SRS-valon. Oli herjannut oikean etuistuimen tunnistinta. Kuskasin vanhaa autoradiota tuossa penkillä vian ilmaantumisen aikoihin, oiskohan metallinen esine penkillä sekoittanut tunnistimen? No joka tapauksessa taas toimii.

Eka tankillinen ajettu kylmässä kelissä ja laskettu keskikulutus 8,3. Aika paljolta vaikuttaa.

Ei meinannut tänään lähteä sisätilan puhallin pyörimään. Minkähänlaiseen remonttiin kannattaa varautua?
rauta mötti rittää syyksi sotkeman/rikomaan anturin toiminnan

aika paljolata vaikuttaa tänään ajelin hki-rovanniemi ja siihen väliin hiukan sivuile 1047km keski nopeus 98kmh ajotietokoneen mukaan kuluts 5.6l/100km tankaukseta laskemalla 5.55
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jani_LPR kirjoitti:Noniin, kilanderi kävi sammuttamassa SRS-valon. Oli herjannut oikean etuistuimen tunnistinta. Kuskasin vanhaa autoradiota tuossa penkillä vian ilmaantumisen aikoihin, oiskohan metallinen esine penkillä sekoittanut tunnistimen? No joka tapauksessa taas toimii.

Eka tankillinen ajettu kylmässä kelissä ja laskettu keskikulutus 8,3. Aika paljolta vaikuttaa.

Ei meinannut tänään lähteä sisätilan puhallin pyörimään. Minkähänlaiseen remonttiin kannattaa varautua?
Juu, mullakin vilkkuu SRS-valo välillä kun pitää läppäriä hanttarin penkillä sopivassa kohtaa :lol:

Aika reipas kulutus. Mä olen saanut tuon 3 vuoden aikana kuluttamaan kerran yli 7 litraa tankillisella.

Vakio ohjelma ilmeisesti? Missäs kunnossa ilmamäärämittari on? Pyöräkulmat kohillaan ja mikään jarru ei makaa päällä?
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Ohjelmasta ei mitään hajua, kai siellä sellainenkin on. Mittailinkin jarrulevyjen lämpötilan talliin ajettuani ja kaikki olivat kylmiä. Ei siis laahausta. Rengaspaineissa oli kyllä jonkin verran (0,2-0,4 bar) vajausta. Nostin paineet siihen mitä tankinluukussa suositellaan ja tuntuisi, että rullaa hieman kevyemmin.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Nyt tuli puuhkijänmoottorin mekanismi rasvattua. Mekan ohjeisiin semmoinen kommentti että pitkän suojamuovin irroittamisessa on hyvä käyttää pientä ruuvitalttaa jolla avaa varovasti etureunan muoviklipsit. Myöskin jouduin irroittamaan sulakekotelon isomman kannen että liittimen sai irti.

Puhallinmoottoria tuli myös huollettua. Nyt huomasin että vika on sellainen että puhallin ei lähde pyörimään kun kääntää virrat päälle vaikka puhaltimen kytkin on täysillä (tai missä muussa asennossa hyvänsä), mutta kun kääntää kytkintä yhdellä pykälällä alkaa puhallus. Olisko paneelissa jotain hämminkiä?
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

jani_LPR kirjoitti:Ohjelmasta ei mitään hajua, kai siellä sellainenkin on. Mittailinkin jarrulevyjen lämpötilan talliin ajettuani ja kaikki olivat kylmiä. Ei siis laahausta. Rengaspaineissa oli kyllä jonkin verran (0,2-0,4 bar) vajausta. Nostin paineet siihen mitä tankinluukussa suositellaan ja tuntuisi, että rullaa hieman kevyemmin.
Tässä muuten yleinen syy renkaiden epätasaiseen kulumiseen.
Nuo tankin luukun paineet yleensä aika alhaiset.

Kyllä sinne 15'' renkaaseen saa huoletta sen 2.5baria laittaa.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Mitään muuta ei oo tehty kuin ajeltu. Auto alkaa kyllä olla aika likainen. Kestääkö mersunmerkki muuten konepesua?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kestää
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kestää, ja ellei kestä niin pesulaitteen omistaja korvaa.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Huomasin pahan hajuista käryä hytissä ja konepellin alla tsupsutteli. Suojamuovi pois ja huomasin että ykkös- ja kolmossuuttimien tiivisteet vuotavat. Onko kellään suosituksia hyvästä korjaamosta Lappeenrannan seudulla?

EDIT: Joutsenon Dieselissä korjattu. Suuttimet kävivät penkissä.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Pystyisiköhän tähän vaihtamaan taakse suksiluukullisen selkänojan ja keskelle 3-pistevyön?
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Mistähän voisi johtua että välillä auto tärisee? Ei tunnu ratissa vaan pikemminkin tuntuu että koko vehje tärisee pystysuunnassa. Tänä aamuna kun kiihdytin eka kerran 80 nopeuteen alkoi tärinä, mutta kun hidastin ja käännyin pikatielle tärinä hävisi.

Oiskohan kardaanin tukilaakeri tai sen kumi? Takempi rätti näytti olevan kunnossa, etummaista en nähnyt kun piilossa oli.

Kulutus on muuten pudonnut kesää kohti, viimeksi 6,5 l/100. Aika ok lukema?
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

No nyt se tempun teki. Ajettiin 150 km ilman ongelmia. Lyhyen pysähdyksen jälkeen kävi hetken, sammui ja sitten ei käynnisty vaikka startti pyörittää. Oisko Lahdessa akuuttiin tilanteeseen apuja?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Koita piruuttas heilutella suuttimien sähköliittimiä. Mulla teki samat ajosta ja tolla korjaantui.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Eipä ollut liittimistä kiinni vaan ilmaa letkuissa. Lähti temppuilemalla käyntiin. Uusia letkuja tilaukseen.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

No nyt on vaihdettu suodattimelle tuleva ja lähtevä letku sekä siirtopumpun ja sammutinventtiilin välinen letku. Onpas hankalat kiinnityslipareet kp-pumpun alla ja ne hajosivatkin avatessa. Onko haittaa jos kiinnikkeiden kannet puuttuvat ja sitoo letkut kiinni nippusiteillä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei, ellei letku ylety hihnaan.
Aina pitää myydä letkujen mukaan ne kiinnikkeet...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”