250 td vai 300 td
osta vaan 754 se farkku mese vaikka turbona älä luovuta sitkeä etsintä vaan niin löytyy toivottavasti hyvä yksilö
luja auto 124 on ja mukava ajella
suht halpa korjata vertaa muihin merkkeihin n.10 000 € - 5000€ autoihin
alkavat olla hienoa kallista tekniikkaa ja kallista korjata kaikkinen lastentauteineen
esim yhdellä tutulla vag konsernin dieselistä meni vesipumppujumiin (ei ollu vaihettu jakoremmin yhteydessä) ja särki jakoremmin kallista tuli. meni vähä muutaki rikki kun jakoremmi . hintaa en tiedä ei suostunut kertomaan
edit: ei se 124 niin huono auto ole kun tämä viestiketju antaa olettaa suotta säikyt
luja auto 124 on ja mukava ajella
suht halpa korjata vertaa muihin merkkeihin n.10 000 € - 5000€ autoihin
alkavat olla hienoa kallista tekniikkaa ja kallista korjata kaikkinen lastentauteineen
esim yhdellä tutulla vag konsernin dieselistä meni vesipumppujumiin (ei ollu vaihettu jakoremmin yhteydessä) ja särki jakoremmin kallista tuli. meni vähä muutaki rikki kun jakoremmi . hintaa en tiedä ei suostunut kertomaan
edit: ei se 124 niin huono auto ole kun tämä viestiketju antaa olettaa suotta säikyt
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Se on vähän niinkuin 124:n alipainepumppu, jos sattuu sitä vanhempaa "avomallia" olemaan Mutta ei yksittäisistä vioista missään autossa kannata mitään pelkotiloja itselleen ottaa.. muuten saapi kävelläjone77 kirjoitti: esim yhdellä tutulla vag konsernin dieselistä meni vesipumppujumiin (ei ollu vaihettu jakoremmin yhteydessä) ja särki jakoremmin kallista tuli. meni vähä muutaki rikki kun jakoremmi . hintaa en tiedä ei suostunut kertomaan
Mutta kuten jotkut ruukaa sanoa: "Osta huoletta mersu vaan, ei se tarvii muuta kuin kovaa ajoa"
mutta ei tarvi vaihtaa joka 100 tonnin välein miljoona ois ehkä parempiveppe kirjoitti:Se on vähän niinkuin 124:n alipainepumppu, jos sattuu sitä vanhempaa "avomallia"jone77 kirjoitti: esim yhdellä tutulla vag konsernin dieselistä meni vesipumppu jumiin (ei ollu vaihettu jakoremmin yhteydessä) ja särki jakoremmin kallista tuli. meni vähä muutaki rikki kun jakoremmi
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Voisihan sitä siirtyä hieman uudempaan ja ajatella sitä uudempaa e-mallia, ainakin se olisi tilavampi ja ehkä turvallisempi kuin tämä 124, näin kasvavaa lapsiperhettä ajatellen. Niitä toden totta saa melekin parhaitten 124:sten hinnalla. Taitavat kuitenkin nämä 124-mallit olla helpommin(ehkä halvemmin)korjattavissa kuin tuo väyrynen. Itse kuitenkin ajattelin joitakin remontteja tehdä, kun avain pysyy jotenkuten kädessä ja tilat siihen löytyy. Voihan se olla niin, että 124 alkaa olla jo turhan iäkäs malli, kun teidän mielipiteitä kuuntelee....
En minä ainakaan 124:sta liian vanhana mallina pidä Ei ole vielä sellaista fiilistä, mitä esim. 123:sta on ollut jo 15 vuoden ajan 123 on enemmänkin klassikko, mutta 124 on tuollainen ajaton perusauto. Imagokin on parempi kuin Väyrysellä754 kirjoitti:Voihan se olla niin, että 124 alkaa olla jo turhan iäkäs malli, kun teidän mielipiteitä kuuntelee....
Niin, on 124 uusimmillaankin jo yli 10 vuotias auto. Vanhimmat Väykätkin alkaa jo olla toistakymmenvuotiaita. Eli ei mitään "uusia ja huolettomia" autoja enää yksikään.
Vikoja näihin kulkineisiin tulee siinä missä muunkin merkkisiin autoihin. Auton saamasta huolenpidosta riippuvat nuo luotettavuus, suorituskyky ja pa-kulutuskin aika paljon. Et ole haku-toiminnolla tullut vielä noita vanhoja topikkeja katselleeksi?
Vikoja näihin kulkineisiin tulee siinä missä muunkin merkkisiin autoihin. Auton saamasta huolenpidosta riippuvat nuo luotettavuus, suorituskyky ja pa-kulutuskin aika paljon. Et ole haku-toiminnolla tullut vielä noita vanhoja topikkeja katselleeksi?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
silti minä laittaisin 124 ei elektroniikkaa voi ite roplata lähes koko autoa tarvittaessaJuMu S kirjoitti:Niin, on 124 uusimmillaankin jo yli 10 vuotias auto. Vanhimmat Väykätkin alkaa jo olla toistakymmenvuotiaita. Eli ei mitään "uusia ja huolettomia" autoja enää yksikään.
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Mikko K kirjoitti:Kyllähän se juttu on niin , että jos itellä ei oo turboa , niin eipä sillä mittään tee
niinpä niin ja ei sille mitään voi.....osa jutuista kateellisten panetteluja....on niin monesti kuultu ettei se kestä....no entä sitten jos paukahtaa niin tehdään "isohuolto"
On nämä vanhat lekat sellaisia etten kärettömälle suosittele...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
754:lle ehdotus. Jos ei löydy hyvää W124 yksilöä niin nosta vain hieman hintahaitaria ja valitse W202 250 turbodiesel 150 hv moottorilla. Toinen vaihtoehto on W210 290 turbodiesel. Edelläoleva perustuu myös 250 D moottoriin. Saat näin toimien välijäähdyttimen vakiona molemmissa ja nykypäivän kolariturvallisuuden. Ja ovat vain muutaman tonnin kalliimpia kuin hyvä W124 farkku.
Tuo kardaanin ehdotus kuulostaa ihan hyvältä, ei tässä kiire tämän autoasian kanssa ole, joten voi rauhassa ja hötkyilemättä katsella näitä pirssejä.Tuo c-malli voi tosin olla meijän perheelle tulevaisuudessa ahdas. Miten tuon 290 d polttoaineen syörrö on järjestetty?
Oli tuossa nettiautossa tosin yks -96 124 300 td, ihan siistin näköinen auto, 289 mittarissa.Lienee kitenkin tuontiautoja. hinta kympin pinnassa, mitäs tuumatte?tässä sitä turboa ei kuitenkaan taida olla...
Oli tuossa nettiautossa tosin yks -96 124 300 td, ihan siistin näköinen auto, 289 mittarissa.Lienee kitenkin tuontiautoja. hinta kympin pinnassa, mitäs tuumatte?tässä sitä turboa ei kuitenkaan taida olla...
Minä en tuontiautoja väheksyisi. Jokainen auto on kuitenkin yksilö, jota pitää pystyä tarkastelemaan kiihkottomasti. Olen itse tuonut Saksasta kolme autoa pelkästään omaan käyttöön, enkä ole vielä pettynyt. Neljättä lähden toukokuussa hakemaan, lentoliput jo olemassa.754 kirjoitti:Lienee kitenkin tuontiautoja.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
omakohtaisesti täytyy sanoa että 124 korista 300 sarjan dieseliä on tullut ajettua vaparina että turbona(tällä hetkellä käytössä).puhutaan vajaaventtiilistä.
empä kauaa vaparina viitsinyt ajella,kyllä aivan järkyttävän laiska! jos sen jotenkin halusi saada liikkumaan niin kierrosta piti antaa,kierroskone ohituksissa sai kenkiä ja pelko persiissä olla että kerkiikö ohi
vastaava turbolla höystettynä onkin ehdoton oma valinta.vääntöä löytyy ihan eri tavalla,ja vieläpä suhteellisen alhaalta.ei tarvi huudattaa
ei tuo mun mielestä ole kovin raketti turbollakaan painava auto kun on
ja tuosta kestävyystä täytyy sanoa OMA MIELIPIDE että se on paljon käytöstä kiinni miten se kansi kestää.ajelin tässä puoli vuosikymmentä vw:n pikkudieselturbolla(1.6td) joka on surullisen kuuluisa heikosta kannesta niin eipä haljennut yhtään kantta(vain kerran tiiviste)vaikka tuplatehoilla ajeltiin monta vuotta.kone lämpimäksi maltilla ja AINA joko loppumatka rauhallista ajoa/pieni jälkikäyttö.mutta jos kerta on niin kiire ettei jouda lämpöjen nousua ja laskua odottelemaan niin sit varmaan se vapari sopii sille paremmin
empä kauaa vaparina viitsinyt ajella,kyllä aivan järkyttävän laiska! jos sen jotenkin halusi saada liikkumaan niin kierrosta piti antaa,kierroskone ohituksissa sai kenkiä ja pelko persiissä olla että kerkiikö ohi
vastaava turbolla höystettynä onkin ehdoton oma valinta.vääntöä löytyy ihan eri tavalla,ja vieläpä suhteellisen alhaalta.ei tarvi huudattaa
ei tuo mun mielestä ole kovin raketti turbollakaan painava auto kun on
ja tuosta kestävyystä täytyy sanoa OMA MIELIPIDE että se on paljon käytöstä kiinni miten se kansi kestää.ajelin tässä puoli vuosikymmentä vw:n pikkudieselturbolla(1.6td) joka on surullisen kuuluisa heikosta kannesta niin eipä haljennut yhtään kantta(vain kerran tiiviste)vaikka tuplatehoilla ajeltiin monta vuotta.kone lämpimäksi maltilla ja AINA joko loppumatka rauhallista ajoa/pieni jälkikäyttö.mutta jos kerta on niin kiire ettei jouda lämpöjen nousua ja laskua odottelemaan niin sit varmaan se vapari sopii sille paremmin
Jos haluatte autolta ehdotonta luotettavuutta niin lukekaa tämä juttu.Sieltä selviää mikä on maailman paras diesel henkilöauto .
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=10277.0
Ei oo kuulkaa mersun koneet mistään kotoisin kun tuohon vertaa .
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=10277.0
Ei oo kuulkaa mersun koneet mistään kotoisin kun tuohon vertaa .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan