300 bensan turbotuksesta
300 bensan turbotuksesta
Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
Re: 300 bensan turbotuksesta
Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.Mika är kirjoitti:Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
Järkeväähän tuollaista ei ole turbottamaan lähteä, mutta harrastuspohjalta tottakai ymmärrän asian hyvin

Jos paalua löytyy kunnolla niin ei muuta kuin tekemään. Mielellämme täällä seuraamme projektikertomusta...
Viimeksi muokannut Jube, 18.6.2008 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: 300 bensan turbotuksesta
Onhan se sähköohjattu. K -jetronicihan on ihan mekaaninen, KE:ssa on sitten sähköstä ohjainlaitetta ym.Jube kirjoitti:Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.Mika är kirjoitti:Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 300 bensan turbotuksesta
No joo, mutta mekaaninen se itse systeemi on ja samalla tosiaankin vanhanaikainen, enkä itse henkilökohtaisesti näe siinä mitään hyvää!Aku P kirjoitti:Onhan se sähköohjattu. K -jetronicihan on ihan mekaaninen, KE:ssa on sitten sähköstä ohjainlaitetta ym.Jube kirjoitti:Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.Mika är kirjoitti:Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Uusi imusarja tai vakioimusarjaan koneistaa paikat elektronisille suuttimille ja sitten tietty bensakisko niille suuttimille.
Muut megasquirtin tarvitsemat tiedot taitaakin saada ke-jetronicin alkup. tunnistimilta.
Muut megasquirtin tarvitsemat tiedot taitaakin saada ke-jetronicin alkup. tunnistimilta.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kaveri joitain vuosia sitten turbotti m103:n, tosin 260:sen. Se oli kuulemma aika hirveä laite ajaa, kun normaalistikin tuo kone alkaa vetää vasta 3500 kierroksen paikkeilla ja siihen vielä turbopotku päälle...Voihan tosin olla, että tuolla mekaruutalla saa vääntöä alakierroksillekin
Sittemmin sama kaveri teki turbotuksen m102:een, mekaruutalla varustettuna ja se kombinaatio oli ihan toimiva, niin kauan kuin se kesti
Turbona taisi olla T04 ja puristuksia oli madallettu sorvaamalla männistä pois.
Edit. olihan tuosta kuvakin. Tuosta saa vähän mallia imusarjan ja suutintukin tekoon:


Sittemmin sama kaveri teki turbotuksen m102:een, mekaruutalla varustettuna ja se kombinaatio oli ihan toimiva, niin kauan kuin se kesti

Turbona taisi olla T04 ja puristuksia oli madallettu sorvaamalla männistä pois.
Edit. olihan tuosta kuvakin. Tuosta saa vähän mallia imusarjan ja suutintukin tekoon:

---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Sitäpä ei monipoika usko, mutta tuollainen 2.3 M102 neloskone vääntää alakierroksilla iiiiihan erimalliin kuin 3.0 M103 kutoskone...
Pihasta löytyy molemmat ja M102 on paljon mukavampi ajaa hiljaa kuin M103
Pihasta löytyy molemmat ja M102 on paljon mukavampi ajaa hiljaa kuin M103

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Puhumattakaan M104:stä. Vai tuntuukohan se vaan kun toisessa alkaa laulu viidessä tonnissa ja toisessa pitää sovitella jo uutta pykälääJube kirjoitti:Sitäpä ei monipoika usko, mutta tuollainen 2.3 M102 neloskone vääntää alakierroksilla iiiiihan erimalliin kuin 3.0 M103 kutoskone...

No kyllä tuo kolomelitranen on todella hengettön normaalikierroksilla. Hyvin herkästi iskee se vaihtotarve.
Re: 300 bensan turbotuksesta
No jooJube kirjoitti:No joo, mutta mekaaninen se itse systeemi on ja samalla tosiaankin vanhanaikainen, enkä itse henkilökohtaisesti näe siinä mitään hyvää!Aku P kirjoitti:Onhan se sähköohjattu. K -jetronicihan on ihan mekaaninen, KE:ssa on sitten sähköstä ohjainlaitetta ym.Jube kirjoitti: Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.

K-jettihän on hyvä laite, eikä mulle nyt jäänyt 4 vuoden omistuksen ajalta KE:stakaan mitään hampaankoloon, aina se toimi.
E: jos se 102:n ruudikkuus tuntuu vaan siltä, kun se on tasaisen laiskanpulskea halki kierrosten. M103:han sentään vähän potkaisee, kun ylärekisteriä käytetään.
No, itsehän ajan vapari -603:lla, joten alakierrosväännöstä en taitane jauhaa enempää kun ei sitä viime aikoina ole taloudessa näkynyt...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97