300 bensan turbotuksesta

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mika är
Viestit: 11
Liittynyt: 18.6.2008 19:40

300 bensan turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Mika är »

Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: 300 bensan turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mika är kirjoitti:Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.

Järkeväähän tuollaista ei ole turbottamaan lähteä, mutta harrastuspohjalta tottakai ymmärrän asian hyvin :wink:
Jos paalua löytyy kunnolla niin ei muuta kuin tekemään. Mielellämme täällä seuraamme projektikertomusta...
Viimeksi muokannut Jube, 18.6.2008 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Re: 300 bensan turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jube kirjoitti:
Mika är kirjoitti:Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.
Onhan se sähköohjattu. K -jetronicihan on ihan mekaaninen, KE:ssa on sitten sähköstä ohjainlaitetta ym.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: 300 bensan turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aku P kirjoitti:
Jube kirjoitti:
Mika är kirjoitti:Jos jotai kokemuksia tai sanottavaa niin kiinnostais kuulla. Mutta vakio mäntien laen paksuus kiinnostais, paljonko uskaltaa madaltaa? Kuinka kestävät männät ja kiertokanget? Onkos m103 saanu sähkösellä ruiskulla?
Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.
Onhan se sähköohjattu. K -jetronicihan on ihan mekaaninen, KE:ssa on sitten sähköstä ohjainlaitetta ym.
No joo, mutta mekaaninen se itse systeemi on ja samalla tosiaankin vanhanaikainen, enkä itse henkilökohtaisesti näe siinä mitään hyvää!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mika är
Viestit: 11
Liittynyt: 18.6.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja Mika är »

No lähinnä pitäs saada ihan oikeet suuttimet, ku ei toi mega oikee ymmärrä noit mekaanisia.. Joutuuko vaa tekeen itte koko imusarjan? Joo ihan harraste pohjalta ja kantapään kautta.. Vaihetaa jos hajoo.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Uusi imusarja tai vakioimusarjaan koneistaa paikat elektronisille suuttimille ja sitten tietty bensakisko niille suuttimille.

Muut megasquirtin tarvitsemat tiedot taitaakin saada ke-jetronicin alkup. tunnistimilta.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Kaveri joitain vuosia sitten turbotti m103:n, tosin 260:sen. Se oli kuulemma aika hirveä laite ajaa, kun normaalistikin tuo kone alkaa vetää vasta 3500 kierroksen paikkeilla ja siihen vielä turbopotku päälle...Voihan tosin olla, että tuolla mekaruutalla saa vääntöä alakierroksillekin :roll:
Sittemmin sama kaveri teki turbotuksen m102:een, mekaruutalla varustettuna ja se kombinaatio oli ihan toimiva, niin kauan kuin se kesti :D
Turbona taisi olla T04 ja puristuksia oli madallettu sorvaamalla männistä pois.

Edit. olihan tuosta kuvakin. Tuosta saa vähän mallia imusarjan ja suutintukin tekoon:

Kuva
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sitäpä ei monipoika usko, mutta tuollainen 2.3 M102 neloskone vääntää alakierroksilla iiiiihan erimalliin kuin 3.0 M103 kutoskone...
Pihasta löytyy molemmat ja M102 on paljon mukavampi ajaa hiljaa kuin M103 :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mika är
Viestit: 11
Liittynyt: 18.6.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja Mika är »

Jos imusarjan teen ni se on kaks kammioinen.. Ja auto ei tuu hitaaseen kaupunki ajoon..
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Jube kirjoitti:Sitäpä ei monipoika usko, mutta tuollainen 2.3 M102 neloskone vääntää alakierroksilla iiiiihan erimalliin kuin 3.0 M103 kutoskone...
Puhumattakaan M104:stä. Vai tuntuukohan se vaan kun toisessa alkaa laulu viidessä tonnissa ja toisessa pitää sovitella jo uutta pykälää :)

No kyllä tuo kolomelitranen on todella hengettön normaalikierroksilla. Hyvin herkästi iskee se vaihtotarve.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Re: 300 bensan turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jube kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Jube kirjoitti: Muihin en osaa senkoommin vastata kuin, että ei ole saanut kuin mooseksenaikaisella mekaanisella ruiskulla.
Onhan se sähköohjattu. K -jetronicihan on ihan mekaaninen, KE:ssa on sitten sähköstä ohjainlaitetta ym.
No joo, mutta mekaaninen se itse systeemi on ja samalla tosiaankin vanhanaikainen, enkä itse henkilökohtaisesti näe siinä mitään hyvää!
No joo :) Olkoon mekaaninen.

K-jettihän on hyvä laite, eikä mulle nyt jäänyt 4 vuoden omistuksen ajalta KE:stakaan mitään hampaankoloon, aina se toimi.

E: jos se 102:n ruudikkuus tuntuu vaan siltä, kun se on tasaisen laiskanpulskea halki kierrosten. M103:han sentään vähän potkaisee, kun ylärekisteriä käytetään.

No, itsehän ajan vapari -603:lla, joten alakierrosväännöstä en taitane jauhaa enempää kun ei sitä viime aikoina ole taloudessa näkynyt... :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”