Sammutuskalvorasian vaihto?Korjattu(alipaineletku oli irti)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Sammutuskalvorasian vaihto?Korjattu(alipaineletku oli irti)

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Isäni W124 300 D ei sammu avaimesta. Huomenna tutkin letkut yms. jos niissä ei ole puutteita niin ilmeisesti vaihdan sammutuskalvorasian. Miten se onnistuu W124:sen tapauksessa? Onko tilaa osan vaihdolle ilman, että tarvitsee alkaa purkamaan enemmän osia ympäriltä? Onko siinä jotain muuta huomioitavaa? VAi meneekö paikalleen heittämällä?
Viimeksi muokannut kardaani, 31.5.2008 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eiköhän se lähe samalla kun pumpun takakannen ottaa irti. Luulisin. :nocando:

Imase siitä letkusta ja kato sammuuko. Sillä sen kunto selviää.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Vaihto riippuu pikkuisen vuosimallista, jos on pakokaasun kierrätys.....hiukka ahdasta ellei sitä ole, niin vähemmän ahdasta :lol:

Kalvorasiahan on kiinni syöttöpumpun päällä kahdella pultilla, ne irti ja nostaa sen kalvorasian pois.

Takasin laitto:
- vanhasta rasiasta se tiivistys o rengas uuteen
- uutta rasiaa on helpompi sihtailla kohdilleen kun tökkää siihen alip. putkeen letkunpätkän kiinni ja ohjailee siitä
- rasian saa vain yhteen asentoon - kehällä nasta ja pumpussa kolo
- rasian alapään metallivarressa on tappi poikittain
- tappi täytyy mennä pumpun sammutinvivussa olevaan haarukkaan
- sammutinvipu alas -> haarukka nousee ylös -> tappi helpompi sihdata paikoilleen
- hilijokseen painaa rasiaa tiloilleen ( alaspäin) ja sammutinvipua ylöspäin,
kokoajan varmistaen että se tappi pysyy siellä haarukassa.

Rasiahan toimii niin, että kun käännät avaimesta alipaine imasee sen rasiassa olevan metallivarren ylös ja sammutinvipu kääntyy alas,
auto sammuu.

Approx semmonen hommeli :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No ei se sitten ollukaan niin helppo homma kun 123:ssa. :oops:

Hyvä kun lisäsinkin tuon :nocando: -hymiön. 8)
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Alipaineletku oli irti vasemmasta etulyhdystä-eli helppo homma-vika löytyi 10 sekunnissa nokkapellin aukaisun jälkeen-korjaus 2 sekuntia-hyvä näin.
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

250D ei sammu

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Tekipä tuo 250D yllärin kaupan pihalla, ei tykännyt sammua.

Siispä kotitalliin tutkimaan, josko jokin letku olisi hapertunut, muttei lletkut näyttäneet mitenkään haperpoilta, eikä silmään osunut irronneitakaan .

Pumpun alipainekellon toiminnan testasin laittamalla siihen kiinni puolen metrin letkun ja imaisemalla. Hyvin sammui.

Jarruissa en havainnut mitään outoa, joten pumppu ei liene syyllinen.

MIten alipainelinja kulkee kellolle? Pumpulta virtalukolle ja sieltä kellolle? Mekaanisesti vai jonkin sähköhärpäkkeen kautta? Miten putket kulkevat kojelaudan sisällä? Olisiko mahdollista osua johonkin liitokseen mittaristaoa irroitellessa?

Tuli vain mieleeni, jotta olisinko tönäissyt jonkin liitoksen löysälle, kun viikko sitten revin mittariston mäjelle... Ja nyt se olisi tipahtanut.

Ireoota?
Terveisin
Tero
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Valojen korkeussäädön alipaineletkut kiinni? En sitten tiiä että vaikuttaako se sammumiseen mutta voihan sitä kokeilla, irroitukseen ei montaa minuuttia mene.

Samoin juuri katsotut valojen korkeussäädön letkut konehuoneen puolelta kannattaa tarkistaa että ovat hyvin lampuissa.
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Lamppujen korkeudensäätö toimii moitteetta, joten letkut lienevät paikoillaan...

Nyt on auto pajalla ja puratessaan romppeita kannen irroituksen edestä tarkistavat samallla nuo konehuoneen letkut.

Oliko se niin, että virtalukolla on jonkinlainen "alipainesuljin"? Mekaaninen vai sähköinen?
Terveisin
Tero
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”