Sammutuskalvorasian vaihto?Korjattu(alipaineletku oli irti)
Sammutuskalvorasian vaihto?Korjattu(alipaineletku oli irti)
Isäni W124 300 D ei sammu avaimesta. Huomenna tutkin letkut yms. jos niissä ei ole puutteita niin ilmeisesti vaihdan sammutuskalvorasian. Miten se onnistuu W124:sen tapauksessa? Onko tilaa osan vaihdolle ilman, että tarvitsee alkaa purkamaan enemmän osia ympäriltä? Onko siinä jotain muuta huomioitavaa? VAi meneekö paikalleen heittämällä?
Viimeksi muokannut kardaani, 31.5.2008 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Vaihto riippuu pikkuisen vuosimallista, jos on pakokaasun kierrätys.....hiukka ahdasta ellei sitä ole, niin vähemmän ahdasta
Kalvorasiahan on kiinni syöttöpumpun päällä kahdella pultilla, ne irti ja nostaa sen kalvorasian pois.
Takasin laitto:
- vanhasta rasiasta se tiivistys o rengas uuteen
- uutta rasiaa on helpompi sihtailla kohdilleen kun tökkää siihen alip. putkeen letkunpätkän kiinni ja ohjailee siitä
- rasian saa vain yhteen asentoon - kehällä nasta ja pumpussa kolo
- rasian alapään metallivarressa on tappi poikittain
- tappi täytyy mennä pumpun sammutinvivussa olevaan haarukkaan
- sammutinvipu alas -> haarukka nousee ylös -> tappi helpompi sihdata paikoilleen
- hilijokseen painaa rasiaa tiloilleen ( alaspäin) ja sammutinvipua ylöspäin,
kokoajan varmistaen että se tappi pysyy siellä haarukassa.
Rasiahan toimii niin, että kun käännät avaimesta alipaine imasee sen rasiassa olevan metallivarren ylös ja sammutinvipu kääntyy alas,
auto sammuu.
Approx semmonen hommeli
Kalvorasiahan on kiinni syöttöpumpun päällä kahdella pultilla, ne irti ja nostaa sen kalvorasian pois.
Takasin laitto:
- vanhasta rasiasta se tiivistys o rengas uuteen
- uutta rasiaa on helpompi sihtailla kohdilleen kun tökkää siihen alip. putkeen letkunpätkän kiinni ja ohjailee siitä
- rasian saa vain yhteen asentoon - kehällä nasta ja pumpussa kolo
- rasian alapään metallivarressa on tappi poikittain
- tappi täytyy mennä pumpun sammutinvivussa olevaan haarukkaan
- sammutinvipu alas -> haarukka nousee ylös -> tappi helpompi sihdata paikoilleen
- hilijokseen painaa rasiaa tiloilleen ( alaspäin) ja sammutinvipua ylöspäin,
kokoajan varmistaen että se tappi pysyy siellä haarukassa.
Rasiahan toimii niin, että kun käännät avaimesta alipaine imasee sen rasiassa olevan metallivarren ylös ja sammutinvipu kääntyy alas,
auto sammuu.
Approx semmonen hommeli
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
250D ei sammu
Terve!
Tekipä tuo 250D yllärin kaupan pihalla, ei tykännyt sammua.
Siispä kotitalliin tutkimaan, josko jokin letku olisi hapertunut, muttei lletkut näyttäneet mitenkään haperpoilta, eikä silmään osunut irronneitakaan .
Pumpun alipainekellon toiminnan testasin laittamalla siihen kiinni puolen metrin letkun ja imaisemalla. Hyvin sammui.
Jarruissa en havainnut mitään outoa, joten pumppu ei liene syyllinen.
MIten alipainelinja kulkee kellolle? Pumpulta virtalukolle ja sieltä kellolle? Mekaanisesti vai jonkin sähköhärpäkkeen kautta? Miten putket kulkevat kojelaudan sisällä? Olisiko mahdollista osua johonkin liitokseen mittaristaoa irroitellessa?
Tuli vain mieleeni, jotta olisinko tönäissyt jonkin liitoksen löysälle, kun viikko sitten revin mittariston mäjelle... Ja nyt se olisi tipahtanut.
Ireoota?
Tekipä tuo 250D yllärin kaupan pihalla, ei tykännyt sammua.
Siispä kotitalliin tutkimaan, josko jokin letku olisi hapertunut, muttei lletkut näyttäneet mitenkään haperpoilta, eikä silmään osunut irronneitakaan .
Pumpun alipainekellon toiminnan testasin laittamalla siihen kiinni puolen metrin letkun ja imaisemalla. Hyvin sammui.
Jarruissa en havainnut mitään outoa, joten pumppu ei liene syyllinen.
MIten alipainelinja kulkee kellolle? Pumpulta virtalukolle ja sieltä kellolle? Mekaanisesti vai jonkin sähköhärpäkkeen kautta? Miten putket kulkevat kojelaudan sisällä? Olisiko mahdollista osua johonkin liitokseen mittaristaoa irroitellessa?
Tuli vain mieleeni, jotta olisinko tönäissyt jonkin liitoksen löysälle, kun viikko sitten revin mittariston mäjelle... Ja nyt se olisi tipahtanut.
Ireoota?
Terveisin
Tero
Tero
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lamppujen korkeudensäätö toimii moitteetta, joten letkut lienevät paikoillaan...
Nyt on auto pajalla ja puratessaan romppeita kannen irroituksen edestä tarkistavat samallla nuo konehuoneen letkut.
Oliko se niin, että virtalukolla on jonkinlainen "alipainesuljin"? Mekaaninen vai sähköinen?
Nyt on auto pajalla ja puratessaan romppeita kannen irroituksen edestä tarkistavat samallla nuo konehuoneen letkut.
Oliko se niin, että virtalukolla on jonkinlainen "alipainesuljin"? Mekaaninen vai sähköinen?
Terveisin
Tero
Tero