M111.960 hörähtää vaan ei jää käymään tyhjäkäyntiä
M111.960 hörähtää vaan ei jää käymään tyhjäkäyntiä
E220 '94 temppuilee seuraavanlaisesti:
Toisinaan käynnistettäessä autoa se hyrähtää heti avaimenkäännöstä, kierrokset käy nopeaan noin 1500:ssa jonka jälkeen välitön sammuminen. Tilanteen saa pelastettua potkaisemalla kaasua heti kun moottori herää eloon. Joskus se jää jyristämään 500 kierrokselle sammumisen sijaan mistä kierrokset hyppäävät uudelleen 1500-2000:een ja putoavat tämän jälkeen normaalille tyhjäkäynnille. Lopuissa tapauksista moottori ei edes yritä käynnistyä, saat tehdä monta pitkää sahausta. Lopulta se lähtee käymään ensimmäiseksi mainitulla tavalla. Oireet samat olipa kone kylmä tai käyntilämmöissä.
Huomattu, että jos annat sytytysvirtojen olla päällä sen aikaa kun tyhjäkäyntimoottori ja bensapumppu ovat surisseet muutaman sekunnin, auto käynnistyy usein täysin normaalisti. Joskus tälläkin tavalla toimittaessa tulevat em. oireet esiin.
Vaihdettu tulppia, suodattimia, todettu bensapumpun vieressä sijaitsevan takaiskuventtiilin olevan ehjä (epäiltiin kusevan bensanpaineet sitä kautta). Tyhjäkäyntimoottoriin ei olla koskettu, surisee ainakin normaalisti kun virrat käännetään päälle. Voisi kuitenkin kokeeksi ottaa irti ja suihkutella contact cleaneria sisään.
Fiksumpien ideoita?
Toisinaan käynnistettäessä autoa se hyrähtää heti avaimenkäännöstä, kierrokset käy nopeaan noin 1500:ssa jonka jälkeen välitön sammuminen. Tilanteen saa pelastettua potkaisemalla kaasua heti kun moottori herää eloon. Joskus se jää jyristämään 500 kierrokselle sammumisen sijaan mistä kierrokset hyppäävät uudelleen 1500-2000:een ja putoavat tämän jälkeen normaalille tyhjäkäynnille. Lopuissa tapauksista moottori ei edes yritä käynnistyä, saat tehdä monta pitkää sahausta. Lopulta se lähtee käymään ensimmäiseksi mainitulla tavalla. Oireet samat olipa kone kylmä tai käyntilämmöissä.
Huomattu, että jos annat sytytysvirtojen olla päällä sen aikaa kun tyhjäkäyntimoottori ja bensapumppu ovat surisseet muutaman sekunnin, auto käynnistyy usein täysin normaalisti. Joskus tälläkin tavalla toimittaessa tulevat em. oireet esiin.
Vaihdettu tulppia, suodattimia, todettu bensapumpun vieressä sijaitsevan takaiskuventtiilin olevan ehjä (epäiltiin kusevan bensanpaineet sitä kautta). Tyhjäkäyntimoottoriin ei olla koskettu, surisee ainakin normaalisti kun virrat käännetään päälle. Voisi kuitenkin kokeeksi ottaa irti ja suihkutella contact cleaneria sisään.
Fiksumpien ideoita?
Laita virta päälle -> paina kaasupoljin pohjaan kolme kertaa -> virta pois -> virta päälle -> starttaus. Tuohon tapaan olen "opettanut kaasupoljinta"
Yleensä aina olen startatessa painanut reippaasti kaasupoljinta: K-Jetronic tuntuu vaativan tuollaista kohtelua. Jos olen unohtanut polkimen "painelun", niin seurauksena on ollut mystisiä tyhjäkäynnin katoamisia.
Yllä oleva pätee ainakin minulla olevaan yksilöön. Sinun autossasi voi olla jotain muuta häikkää.
Yleensä aina olen startatessa painanut reippaasti kaasupoljinta: K-Jetronic tuntuu vaativan tuollaista kohtelua. Jos olen unohtanut polkimen "painelun", niin seurauksena on ollut mystisiä tyhjäkäynnin katoamisia.
Yllä oleva pätee ainakin minulla olevaan yksilöön. Sinun autossasi voi olla jotain muuta häikkää.
aspar kirjoitti:Tässähän ei k-jetronicia ole, muistaakseni siemennin (?) sähköruisku.


Oisko se vika sitte siinä



® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eipä välttämättä näy jos ei ole ihan mykkä, sama pätee kaasunasennon tunnistukseen ja lambda-anturiin,aspar kirjoitti:Ilmamassamittarin häröily varmaankin näkyisi vikakoodina? Testerissäkin muuten käytetty, vikamuisti puhdas.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kun auto on saatu käymään ei käynnissä ole ongelmaa. Joskus liikennevaloissa seistessä vaihteen ollessa päällä (automaatti), saattavat kierrokset käydä hetkellisesti todella matalina ennen nopeaa palautumista normaaliksi. Kun nyt pääsisi autoa kattomasn, varusmiehellä kun on muutakin ohjelmaa keskellä viikkoa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla