M111.960 hörähtää vaan ei jää käymään tyhjäkäyntiä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
aspar
Viestit: 21
Liittynyt: 02.9.2012 19:40
Paikkakunta: Kouvola

M111.960 hörähtää vaan ei jää käymään tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja aspar »

E220 '94 temppuilee seuraavanlaisesti:

Toisinaan käynnistettäessä autoa se hyrähtää heti avaimenkäännöstä, kierrokset käy nopeaan noin 1500:ssa jonka jälkeen välitön sammuminen. Tilanteen saa pelastettua potkaisemalla kaasua heti kun moottori herää eloon. Joskus se jää jyristämään 500 kierrokselle sammumisen sijaan mistä kierrokset hyppäävät uudelleen 1500-2000:een ja putoavat tämän jälkeen normaalille tyhjäkäynnille. Lopuissa tapauksista moottori ei edes yritä käynnistyä, saat tehdä monta pitkää sahausta. Lopulta se lähtee käymään ensimmäiseksi mainitulla tavalla. Oireet samat olipa kone kylmä tai käyntilämmöissä.

Huomattu, että jos annat sytytysvirtojen olla päällä sen aikaa kun tyhjäkäyntimoottori ja bensapumppu ovat surisseet muutaman sekunnin, auto käynnistyy usein täysin normaalisti. Joskus tälläkin tavalla toimittaessa tulevat em. oireet esiin.

Vaihdettu tulppia, suodattimia, todettu bensapumpun vieressä sijaitsevan takaiskuventtiilin olevan ehjä (epäiltiin kusevan bensanpaineet sitä kautta). Tyhjäkäyntimoottoriin ei olla koskettu, surisee ainakin normaalisti kun virrat käännetään päälle. Voisi kuitenkin kokeeksi ottaa irti ja suihkutella contact cleaneria sisään.

Fiksumpien ideoita?
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Laita virta päälle -> paina kaasupoljin pohjaan kolme kertaa -> virta pois -> virta päälle -> starttaus. Tuohon tapaan olen "opettanut kaasupoljinta"

Yleensä aina olen startatessa painanut reippaasti kaasupoljinta: K-Jetronic tuntuu vaativan tuollaista kohtelua. Jos olen unohtanut polkimen "painelun", niin seurauksena on ollut mystisiä tyhjäkäynnin katoamisia.

Yllä oleva pätee ainakin minulla olevaan yksilöön. Sinun autossasi voi olla jotain muuta häikkää.
aspar
Viestit: 21
Liittynyt: 02.9.2012 19:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja aspar »

Tässähän ei k-jetronicia ole, muistaakseni siemensin (?) sähköruisku.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

aspar kirjoitti:Tässähän ei k-jetronicia ole, muistaakseni siemennin (?) sähköruisku.
:shock: ...siemennin... :shock:
Oisko se vika sitte siinä :?: :?: Se ei anna ulos siemeniä 8)
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Niin näkyy olevan :shock: E220/220E 9.92 -> Siemens HFM.
E200-mallissa 9.92 -> näyttäisi olevan P-Motronic

Vilkaise tuolta
aspar
Viestit: 21
Liittynyt: 02.9.2012 19:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja aspar »

Ilmamassamittarin häröily varmaankin näkyisi vikakoodina? Testerissäkin muuten käytetty, vikamuisti puhdas.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

aspar kirjoitti:Ilmamassamittarin häröily varmaankin näkyisi vikakoodina? Testerissäkin muuten käytetty, vikamuisti puhdas.
Eipä välttämättä näy jos ei ole ihan mykkä, sama pätee kaasunasennon tunnistukseen ja lambda-anturiin, :arrow: ei ehkä tee vikakoodia jos jotain signaalia vaan tulee. Itellä samansukunen 3,2l kones tokeni kaasuläppäkotelon vaihdolla. Oireet oli tyhjäkäynnin humppailu, sammahtelu ja starttivaikeudet.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
aspar
Viestit: 21
Liittynyt: 02.9.2012 19:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja aspar »

Kun auto on saatu käymään ei käynnissä ole ongelmaa. Joskus liikennevaloissa seistessä vaihteen ollessa päällä (automaatti), saattavat kierrokset käydä hetkellisesti todella matalina ennen nopeaa palautumista normaaliksi. Kun nyt pääsisi autoa kattomasn, varusmiehellä kun on muutakin ohjelmaa keskellä viikkoa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

aspar kirjoitti:saattavat kierrokset käydä hetkellisesti todella matalina ennen nopeaa palautumista normaaliksi.
Tätä mulla teki se viallinen kaasuläppä, tosin vapaalla kun kaasusta päästi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
aspar
Viestit: 21
Liittynyt: 02.9.2012 19:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja aspar »

Nyt se jo räjäytti katalysaattorinkin, ilmeisesti seurausta ajoittain suoritetuista pitkistä startilla sahailuista. Taidan ilmamassamittarista aloittaa osien vaihdon, kunhan katti vaihdettu huomenna. Joka paja, missä käytetty, levittelee käsiään tietämättömyydessään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”