300TDT TEHOT HÄVISI (s124)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
mgo-
Viestit: 4
Liittynyt: 04.9.2012 23:17

300TDT TEHOT HÄVISI (s124)

Viesti Kirjoittaja mgo- »

Eli tuli tossa päästeltyä menemää vähä kovempaa mersulla ja veätyksen jälkeen huomasin auton olevan laiska kun mikä. Kaikki vääntö on kateissa ja alkaa ahtamaankin kunnolla vasta jossain 3 tonnin jälkeen. . Tuntuu kun ei saisi soppaa kun ei alhaaltakaan veä. Kun auton saa ahtamaan niin sitten kulkee normaalisti. Autossa ei ole egr härveleitä.

tämmösen löysin toisesta topicista
"Syöttöpumpussa oleva syötönsäätö(ahtopaineen mukaan) vuotaa akselilla olevasta kovettuneesta kumirenkaasta-> ei anna ruokaa. Korjaantuu kumitiivisteellä (3e) tai mahdollisesti tippa öljyä letkusta sisään."

ideoita? suodatin tukossa? ilmanputsarin otin veke ja kokeilin ni ei ollu vaikutusta sekä pumpun ajoitus ja ahtovuodot tarkastettu

on tosiaa nii laiska ettei kyllä kovin jyrkkää ylämäkee pysty peruttamaa ku ei vaa jaksa mennä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ahtojen mukaan säätyvä syöttö siis vaikuttaa toimivan oikein kun kerran ahtojen noustessa antaa hönkää kunnolla. Mutta jos ahdot nousevat vasta 3000 kohdalla on jossain vikaa, vakio turbolla muistaakseni heräilee paaaljon aiemmin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
mgo-
Viestit: 4
Liittynyt: 04.9.2012 23:17

Viesti Kirjoittaja mgo- »

joo kyllähä sen tuolla vakio turbolla pitäs viimestää 2 tonni kohilla alkaa ahtamaan. mutta auto on siis todella tehoton heti tyhjäkäynniltä asti että en usko että vika on turbon puolella vaan syötöissä.
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

kokeileppa säätää ahtaamatonta syöttöä isommalle. mul teki kerran samanmoiset temput vakiona ollesaan. vähän säätöä ja taas mentiin :roll:
® Mesen 199-klubi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

antti__k kirjoitti:kokeileppa säätää ahtaamatonta syöttöä isommalle. mul teki kerran samanmoiset temput vakiona ollesaan. vähän säätöä ja taas mentiin :roll:

Mistään mittään en tiiä mutta voikos nuo sääjöt yhtäkkiä mennä mettään ja ku kerta rankemman ajon jälkeen tuli tuo ilmiö? :roll:

Ja tosiaan joku jossakin mainitsi että kun näitä vikoja kysellään niin kerrottaisiin heti kun vika on korjattu ja miten :wink:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

En tiiä vaa oli viel sinetti paikollaa morkoolin ruuvis, kaik o mahollista näemmä :lol:
® Mesen 199-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”