lisää potkua ce:n 230 bensakoneeseen

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Seppo77
Viestit: 37
Liittynyt: 07.4.2011 21:59
Paikkakunta: Liminka

lisää potkua ce:n 230 bensakoneeseen

Viesti Kirjoittaja Seppo77 »

miten saisi helppoja ja halpoja lisäheppoja koneeseen? on vähän nuhasen oloinen tuo ce pikku pensakoneella
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Ei semmosta tapaa olekkaan ku helppo ja halpa :lol:

Jos vaparikoneen virittämistä miettii niin ne tavat mitkä on halpoja tehdä itse esim kansityöt niin vaativat aika paljon tietämystä ja kokemusta jotta viritys onnistuu. Taas ne jotka on helppoja eli valmiiden palikoiden vaihto, ei ole halpaa.

Oletko ihan varma että sulla toimii bensansyöttö täydellistesti. Kumpi sulla nyt onkaan kaasari vai ruisku? KE-jetti ainakin vikaantuu aika herkästi niin ettei tehoa tahdo löytyä. Meinaan ei se kovin nuhanen pitäis vakionakaan olla, tai se nyt riippuu mihin on tottunut
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei mitenkään. Jos alkuperäiset tehot on tallella eivätkä riitä suosittelen moottorin vaihtoa tehokkaampaan.
Seppo77
Viestit: 37
Liittynyt: 07.4.2011 21:59
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Seppo77 »

koneen vaihtohan ois yksi tapa. joku 300 bensa tms iso ois kiva. tai joku turboversio... turpoa ei varmaan suoraan kannata laittaa tuohon 230 koneeseen
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

solmu kylkeen ois varmaan helpoin tapa saada ruutia lisää.pienet paineet varmaan menisi noilla rutuilla ilman koneen aukasua.
mihinä kuhuna mies
Seppo77
Viestit: 37
Liittynyt: 07.4.2011 21:59
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Seppo77 »

entäs noi vapaavirtaus suodattimet ja tehoputket yms härpäkkeet?
oiskohan niistä pientä apua
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Teoreettisesti kyllä, vaan käytännössä ei :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Seppo77 kirjoitti:entäs noi vapaavirtaus suodattimet ja tehoputket yms härpäkkeet?
oiskohan niistä pientä apua
aikoinaan yks kaveri nitkutti cedricistä (2,8d) peltolan parkissa rautasahalla pakoputken poikki... kuulemma tuli tehoja lisää ja kulki paljon kovemmin... :rollin:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Lieneekö ollu putki jo niin tukossa noesta? :roll:
® Mesen linttaklubi
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Seppo77 kirjoitti:entäs noi vapaavirtaus suodattimet ja tehoputket yms härpäkkeet?
oiskohan niistä pientä apua
Eihän noilla juuri muuta vaikutusta vakio-autossa ole ku että äänet muuttuu. Ite mietin et jos laittais vapaavirtaussuodattimen omaani, en kylläkään tehonlisäyksen toivossa vaan sen takia että nuo kestää auton eliniän.
KN:ltä sais 100€ vakiosuodattimen tilalle sopivan ja vakiofiltteri maksaa 18€ kipale, sehän maksais ittensä 5 vuodessa takasin
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mutta sitä k&n:nää pitää sitten pestä tiheemmin kuin kerran vuodessa. Kylläpä se pesuaine ja öljykin siihen suodattimeen jotain maksaa.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Pullo lensitiiliä ja jotakin kura-öljyä taia paljon kustantaa vaikka pesis joka päivä
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oliha tollanen 200E malli penkitetty vakiona ja sitten vapaavirtaussuodattimella. niin uudella vaparisuodattimella oli 5 heppaa vähemmän kuin vakiona.

Että siitä vaan! :lol:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Paras viritys tuollaaseen taitaa olla 300E kone taikka 2.5-16, ellei sitten oikein extremeä ala harrastaan ja laita squirtilla toimiin 320 konetta tai 230 kompuraa.

EDIT: auton vaihtaminen lie kuitenkin paras tapa nostaa tehoa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ainaki helpooin. 320CE niin siinä on reserviä jo iha hyvästi. jos sekää ei riitä ni siihe o sit helppo lihviä se megasquirt niin ei ole 250hv kaukana.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

H.Salminen kirjoitti:Pullo lensitiiliä ja jotakin kura-öljyä taia paljon kustantaa vaikka pesis joka päivä
teeppä nuin jos haluat..

mutta oikea ilman suodatin öljy on sellaista tahmeaa ja se tarttuu siihen suodattimeen eikä valu heti pois.

ite käytän piperin vaahtomuovi suodattimesa rossipyörän vaahtomuovi suodattimelle tarkotettua spray öljyä ja k&n suodattimissa k&n omaa öljyä (koska siitä on niin helppo käyttää). molemmat suodattimet ruukaan pestä pinelinen tehopesulla.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

No eipä nuo oikeatkaan öljyt kovin kalliita näytä olevan alta kympin litra näyttäis olevan, luulis riittävän joksikin aikaa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Paras kW/€ suhde on kiistatta kun tipauttaa tuollaisen M103 300E moottorin keulille. Toki tuolainen 320E oli mukavampi ja 2.5-16 vielä mukavampi mutta noita perus 3satkuja ku saa usein jopa ilmaiseksi (itsekkin olisin tuollaisen hyvä kuntoisen ja täydellisen 300 M103-tekniikan lahjoittanut sellaista tarvitsevalle mutta niin vaan lähti romut stenalle kun ei kelleen kelvannut edes ilmaiseksi :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kutosen asennuksessa nelosen reikään joutuu heti vaihtelemaan yhtä eli toista muutakin kapinetta syyläristä kartaaniin. Lisäksi lisäteholla tulee olemaan enemmän liikutettavaa raskaamman koneen tautta.

Se nelonen on oikeasti hyvä peruskone ottaa mukaviakin suoritusarvoja suht luotettavasti, jos vaan on muuten kunnossa. Poonuksena ajo-ominaisuudet säilyy parempina kun ei tule kutosen kanssa niin raskasta keulaa. Sytty, ruisku ja hengitys uusiksi, sillä se etenee. Peruskoneet on nuokin helppoja ja halpoja jos menee rikki. Dieselien kanssa taitaakin olla jo aika selkeät reseptit jos ei käyttövoima ole este, sekä halvin hepo myös kulutuksen suhteen. Sähköjen kanssa helpoin vaihtoehto.

Eri asia mitä saa järkevästi kilpien väliin jos on päästörajoitteinen peli rakentelussa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”