swappi Bensasta-->Dieseliin??Mitä tarvii muuttaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2111
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

swappi Bensasta-->Dieseliin??Mitä tarvii muuttaa

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Viime torstaina palas vanha bensamerssuni luoksein ja nyt miettiny, kun kone on melko loppuunajettu 230, että mitähän tarviisi vaihtaa ja paljonko siitä tulee muutosprosenttia yms jos siihen laittaisin bensatekniikan tilalle Diesel pannun, kuinka paljon erilaiset esim alustan osat pitää olla diiselöinnissä?

Mitä kaikkea muuta joutuu vaihtamaan, mun muistaakseni virtalukossa oli alipaineet. Mitäs muuta :oops: Se on kun en oo ennen ikänä tehny moottorinvaihtoja :oops: :cry: Serkkuhan tuon toteuttais, hänelle nämä informaatiot välitän eteenpäin ja toki itsekin likaan sormeni swapin yhteydessä :roll: Niin ja saa mulle tyrkyttää OM60X moottoreita, mieluisimpia olis ne, missä on se hassunmuotoinen pakoputki :jerkit: a muutkin diiselöinnin osat kelpaa, vaihdellaan vaikka bensan vastaaviin osiin ja rahalla :wink:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2111
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Eikö kukaa oo swappeja tehnyt :shock:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Ei kai kukaan pensalla ajanut halua tiisseliin koskea :huh:
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2111
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

boogieman kirjoitti:Ei kai kukaan pensalla ajanut halua tiisseliin koskea :huh:
tässä kohtaa jonnii verran kyllä. Kaksi ruuttakoneista mersua omistaneena kiroilen sitä että moottorit on aivan mallia "haistapaska" :cry: Riiselit on muuten ollu laiskoja mutta on ne sentää lähteny käymään ja pysynytkin käynnissä 8)

EDIT: Bensakoneen korjauksien ja vianetsinnän takia on menny jo kahdet dieselverot ko. moottoriin :roll:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

melkolailla pulttaamalla siitä selviää

helpoimmalla pääset, kun hommaat ajokuntoisen auton, josta siirrät tekniikan

jarruihin, alustaan ym. en koskis, lukuunottamatta ehkä etujousitusta ja perävälitystä

useat liittimet menee niks ja naks, diesel ei montaa sähköä tarvi, alipainelinjat voi matkia alkuperäisestä

koko auto elintenluovuttajaks loiventaa montaa mutkaa, kun KAIKKI tarvittava on siirrettävissä, eikä tarvii pohtia mistä ja mitä puuttuu


kannattaako homma, siihen en ota kantaa, kun leimattuja dieseleitä saapi alkaen muutamalla satkulla

muista myös muutoksen aiheuttamat prosentit, jos niillä väliä, menee äkkiä noin 20% noilla, koneella, laatikolla ja perällä
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2111
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

pekkovee kirjoitti:melkolailla pulttaamalla siitä selviää

helpoimmalla pääset, kun hommaat ajokuntoisen auton, josta siirrät tekniikan

jarruihin, alustaan ym. en koskis, lukuunottamatta ehkä etujousitusta ja perävälitystä

useat liittimet menee niks ja naks, diesel ei montaa sähköä tarvi, alipainelinjat voi matkia alkuperäisestä

koko auto elintenluovuttajaks loiventaa montaa mutkaa, kun KAIKKI tarvittava on siirrettävissä, eikä tarvii pohtia mistä ja mitä puuttuu


kannattaako homma, siihen en ota kantaa, kun leimattuja dieseleitä saapi alkaen muutamalla satkulla

muista myös muutoksen aiheuttamat prosentit, jos niillä väliä, menee äkkiä noin 20% noilla, koneella, laatikolla ja perällä
Tähänhän ei ryhdytä ihan kevein perustein. Kori on melkoisen ruosteeton ja täysin ryhdissään jokaiselta osa-alueelta ja pohjaa ei ole ikinä hitsattu :roll: mutta bensakone on hirveintä mitä tiedän luotettavuudeltaan..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

no eikun nettiautosta leimaton / pikku osuman saanu elimenluovuttaja hakuseen....


piti siitä virtalukon alipaineohjauksesta vielä sanomani, että sammutuksen voip tehdä ihan sähkölläkin, ettei tarvi virtalukkoa / avaimia vaihdella - esim EGR ohjauksessa alipaine mokkuloita joita voi hyödyntää sammuttimeks
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jyrken
Viestit: 1
Liittynyt: 30.9.2012 22:35
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja jyrken »

itsellä on 230 farkkuun vaihdettu om602 turbodiesel ja cooleri keulalla prosentteja 16.6%
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”