lämpöongelmia d200 superturboton

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

lämpöongelmia d200 superturboton

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

matkaajossa kun lyö pitkissä alamaissä vapaan päälle. niin ihan selvästi lämpömittarin neula nousee. öljyn paineet on 1.5bar :?: . sit kun lyö vaihteen päälle niin välittömästi lämpömittari laskee normaaliin?
viittaako tämä kansi ongelmaan, flekti?
miten flektin pitää liikkuan kun auton ei ole käynnissä? nyt se ainakin pyöriin hervottomasti vapaana
kylä lähtee mut mikä
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Öljynpaineet on ok, ropeli on ihan hetkulavetkula sammuksissa, käynnissäollessa pystyy pysäyttämään käsin paitsi kun koneessa on niin paljon lämpöä, että se rupeaa pyörimään tosissaan. Normaalisti se ei kuitenkaan tarraa kiinni ikinä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Paljonkohan se viisari nousee, neulan verran..kahden...kolmen...80 merkistä seuraavaan viivaan ???? :shock: :roll: 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

no tos nelostiellä suurinmassa alamäessä nousi. ihan sen 80 viivasta seuraavalle viivalle. ja normi alameässä jossa vaihde vapaalle niin sen verran että viiva peittä yläosan luvusta 80. ja vakio lämpotilana on yli 80. muuten auto pelaa, ei nosta lämpöjä kovassakaan kengityksessä.
kylä lähtee mut mikä
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kierrokset laskee kun rullaa vapaalla alamäkeä= vesipumppu ei kierrätä kunnolla vettä ja näin ollen ehtii lämmetä enemmän
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dieseleid kirjoitti:no tos nelostiellä suurinmassa alamäessä nousi. ihan sen 80 viivasta seuraavalle viivalle. ja normi alameässä jossa vaihde vapaalle niin sen verran että viiva peittä yläosan luvusta 80. ja vakio lämpotilana on yli 80. muuten auto pelaa, ei nosta lämpöjä kovassakaan kengityksessä.
Se seuraava viiva on 90..eli eipä kuullosta huolestuttavalta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29141
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Seuraava viiva on 100 astetta, eikös 80 ole merkitty ja sitten 120 ?
wiimax.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dealer kirjoitti:Seuraava viiva on 100 astetta, eikös 80 ole merkitty ja sitten 120 ?
Joku valisti joskus että 80 ja seuraava viiva 90? Enpähän tiedä varmaksi;katsokaa omistajan käsikirjasta keltä sellainen löytyy?? :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sanoisin seuraavan viivan olevan 90 astetta, sähköflektin tunnistin nappaa kiinni 100:ssa ja aina se on yli em. viivasta missä kytkeytyy :roll:

Tuosta itse lämpenemisestä sanoisin sen olevan normaali-ilmiö kuten edelliset jo kertoivatkin :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29141
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Flektin anturi taisi olla 103 astetta ? :roll:

Olkoon nyt mikä viiva tahansa niin sen viivan seutuvilla kiehahtaa jos paisuntasäiliön korkki on auki tai rikki. :D
wiimax.fi
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Seuraava viiva on 100 astetta ja tämä on infrapuna lämpömittarilla testattu. Esitelmän olen pitänyt naapurifoorumilla joskus. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

dealer kirjoitti:Flektin anturi taisi olla 103 astetta ? :roll:

Olkoon nyt mikä viiva tahansa niin sen viivan seutuvilla kiehahtaa jos paisuntasäiliön korkki on auki tai rikki. :D
Kerro vähän tarkemmin tosta kiehahtamisesta, mielenkiintoista. Taisit muuten ratkaista minun pikku pulman.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

mjo33400 kirjoitti:Seuraava viiva on 100 astetta ja tämä on infrapuna lämpömittarilla testattu. Esitelmän olen pitänyt naapurifoorumilla joskus. :lol:
Copy+pastea ja oma topic aiheesta tänne! :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29141
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kai siitä sen enempää kerrottavaa ole...jos korkki on rikki niin tahtoo kiehahtaa paikallaan käytellessä vaikka flekti toimisikin.
Ehyt korkkihan pitää järjestelmässä painetta jopa yli kilon, jolloin kiehumispiste nousee. :roll:
wiimax.fi
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kiitos Dealer, vahvistit omat käsitykseni eli minulla on korkki sokö. Vikani ilmeni 1500 kilosen vaunun vedossa hitailla nopeuksilla lämpimillä keleillä ja nykyään myös ilman vaunua.
Viimeksi muokannut mjo33400, 06.5.2006 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Daimler kirjoitti:
mjo33400 kirjoitti:Seuraava viiva on 100 astetta ja tämä on infrapuna lämpömittarilla testattu. Esitelmän olen pitänyt naapurifoorumilla joskus. :lol:
Copy+pastea ja oma topic aiheesta tänne! :D
Ei tässäkään sen enempää ole kerrottavaa. Tuli vain aikanaan lämmöt mitattua eri tilanteissa ja se viiva on tosiaan 100 astetta niinkuin Dealer myös mainitsi.
Lookisesti ajatellen ne välithän menee 20 asteen välein.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

dealer kirjoitti:Flektin anturi taisi olla 103 astetta ? :roll:

Olkoon nyt mikä viiva tahansa niin sen viivan seutuvilla kiehahtaa jos paisuntasäiliön korkki on auki tai rikki. :D
Väittäisin sitä 105 asteiseksi :roll: Pari kk sitten lämmitin anturia jarrunesteessä ja se kytki 105 asteessa :idea:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mika.S kirjoitti:
dealer kirjoitti:Flektin anturi taisi olla 103 astetta ? :roll:

Olkoon nyt mikä viiva tahansa niin sen viivan seutuvilla kiehahtaa jos paisuntasäiliön korkki on auki tai rikki. :D
Väittäisin sitä 105 asteiseksi :roll: Pari kk sitten lämmitin anturia jarrunesteessä ja se kytki 105 asteessa :idea:
Jos tarkkoja ollaan niin se on 104 astetta. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”