230 E ei kiihdy

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kari3
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2012 18:23

230 E ei kiihdy

Viesti Kirjoittaja kari3 »

Sommoro!

Ostin tuossa vm -92 230 E manuaalipoksilla varustetun sedanin. Matkanopeuteen saa auton kyllä, mutta jos ohittamaan yrittäisi kiihdyttää, niin ei vaan onnistu. Löytyisikö apuja arvon foorumilaislta?
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

käviskö laihalla nii ei vaan jaksa mennä :?: ihtellä oli 190 ssä vähä samoja oireita, pyöräytin vähä rikkaammalle nii hyvin pelaa
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
kari3
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2012 18:23

Suodatin

Viesti Kirjoittaja kari3 »

Suodattimen, kun vaihtoi, niin kierroksia löytyi.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sulla näytti olevan toinenki ongelma et nyt käy liian rikkaalla... Eli vaihoit suotimen, nyt tulee tavaraa tarpeeksi ja joku on menny säätämään co-ruuvista nii siellä on säädöt ihan vitullaan... Vie pakokaasumittarin nokkaan ja pyörittele ruuvia pikku hiljaa takasi päin... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Missä tämmönen co-ruuvi on?
kari3
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2012 18:23

Reikä

Viesti Kirjoittaja kari3 »

Ilmanputsarissa, päällä. Menee kuusiokolo, ei toimi meikäläisellä. Tällä viikolla katsottava tarkemmin, miksi toimii vasta kun painaa siitä alas eikä väännä edes sitä neljänneskierrosta. Polttista saa paljon, kulutus ainakin 20l satasella. Huono kiihtyvyys taisi olla se liika pensa.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sillon se on ruuvattu vitulleen jos toimii silleen et painat kuusiokoloa alespäin, ku se kuusiokolo pitää painaa alas ja sit väännellä et se itessään säätyy, eli se ruuvi on siellä alla ja on td näk melkeen irti jos kerran kuusiokoloa painamalla paranee... Edelleen päästömittarin nokkaan säätämään tai vie jollekki joka osaa sen säätää... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Meikäläinen sääti vähän rikkaammalle ja nyt tuntuis vetävän vähän paremmin, tiedä sitten mitä käy kun vie leimalle.. :? Mut vapaalla kierrättäessä ei oo minkäänlaista rajotinta, sitten kun pienellä vaihteella vedättää pitkälle (en oo isolla koittanukka tietyistä syistä) niin ihan kun ottais rajotin vastaa 6tonnin jälkeen kun veto loppuu?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ruiskupelissä rajoitin 6250 rpm... :roll: Rajotin rakennettu pensapumpun releeseen... :roll: Siis 2,0 ja 2,3 moteissa... Isommissa tai olla 6500 rpm... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JSO »

Jännä kun ei vapaalla rajota :shock:
kari3
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2012 18:23

Katsatettu tänään!

Viesti Kirjoittaja kari3 »

Pitkään meni säätäessä, oli aivan pielessä. Kiitos Roopelle!
Mutta.
Pysähdyin tallin eteen ja ovet auki. Sillä aikaa lämmöt 100:en. Onko mennyt visko, termostaatti vai onko normaalia. Tähän mennessä lämmöt oli ollut aina 80 astetta...
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Visko nappaa kii vasta yli 100 asteen... :wink: Mut ei sen noin äkkiä pitäs nostella lämpöjä ajon jälkeen ellei oo kauheesti luisuteltu ja sit parkkiin... :lol: Onhan nestettä tarpeeksi? Ilmaa? Anturi? :roll: Termariki voipi olla yks syypää... Tai väljä vesipumppu... Onhan nuita vaihtoehtoja... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
kari3
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2012 18:23

Lämpöä

Viesti Kirjoittaja kari3 »

Hiljaa ajelin 60 - 70kmh, matkalla lämmöt sen 80, kuten aina tähäkin saakka.
Parkkiin ja lämmöt sinne 100:en.
Vettä on ja ylävesiletku oli aika pinkeenä.
Vuotaako väljä vesipumppu nestettä ulos? Tosa ei ainakaan merkkaa ja pinta on säiliössä pysynyt samana.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllä se vuotaa ulospäin sieltä kusireijästä... Lohkon kylkeen tulee merkkiä ekana... :roll: Mut jos kerran ajossa pysyy normina, nii en usko et siellä nyt mitään kummempaa oo... Voihan sen termarin varuiksi vaihella jos sattus oleen vähän hirttäny kii et päästää heti lämmöt ylös... :roll:

EDIT: Mulla muuten teki vanha tenava samaa jos ei pitä lämmön säätöjä kuumalla... Parkissa nousi lämmöt aika nopeestikki, jos pukkas viileetä kabiiniin... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
kari3
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2012 18:23

Sama täällä

Viesti Kirjoittaja kari3 »

Taisi käydä minullekin samoin kuin roopen tenavalla. No termostaatti vaihdettu ja uusi kiertovesipumppu tilattu...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”