OM602-kannentiiviste vuotaa öljyä ulospäin.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

OM602-kannentiiviste vuotaa öljyä ulospäin.

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Taisi kelien lauhtuminen tehdä tehtävänsä ja 250D alkoi jo merkkaamaan reviiriään.Kilometrejä mittarissa 369000 josta alkaa olla vahva epäilys että etninen,runsaasti ihokarvoja käsien ja rinnanalueella omistava jobbari ruuvasi 100.000km suomipoijan harmiksi mittarista pois.Kannentiiviste tietysti vaihtoon mutta mites koneistamokeikka,kannattaako kantta edes käyttää ponnistettavana vai lyödäänkö uusi tiiviste vain paikalleen ja todetaan kuten eräissä merkkihuolloissa silmämääräisesti sylinterikannen kunto? Öljyä ei ole paisuntasäiliössä eikä glygolia öljyssä.Vai ajelenko vaan..?? 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29259
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tivarin vaihto on niin helppo homma että voi vaihtaa vain tiivisteen ja toivoa parasta, tekee sitten uusiksi jos tarvii.

Tai sitten oikaisu, koeponnistus ja venttiilityöt.
Pakoventtiiliohjurit voi olla vaihtokunnossa karvakäsi huomioonottaen. :shock:
wiimax.fi
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Itte tein pelkän tiivisteen vaihdon 200D:hen (-88 ) kun mittarissa oli 930000 km sen jälkeen ajettu lähes 90000 eikä ongelmia ole ollut. Kannelle en tehnyt mitään muuta kuin pintojen puhdistus.

Kannattaa ainakin kattoa suoralla viivaimella että kansi on suora.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä ainakin käyttäisin kannen tarkastettavana ennenkuin paikoilleen laittaisin.Niin meilläkin tehdään Bemarin merkkikorjaamolla aina.Itse en viitsisi kantta uudelleen raottaa turhan säästön takia vaikka kuinka helppoa olisi :!: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Pelkkä paperi vaihdettiin n.150 tkm sitten.
Hyvältä näyttää, vika oli nestevuoto ulospäin. om602
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Kyllä taso kannattais ainakin oikaista,ei maltaita maksa eikä tarvii monesti kantta irrotella :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jos tuon remontin teettää vieraalla, lienee viisainta tehdä kerralla ja kunnolla. Ei tule sitten mitään jälkipyykkiä, eikä hermoromahdusta. Eipä tuo hirveästi lisähintaa tuonut kun entistä kulkuneuvoa korjattiin.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Aika 50/50 tuntuu menevän raadin mielipide.Eilen vaihdoin jäähdytysnesteet lähinnä mielenkiinnosta niin en ainakaan silmämääräisesti :D havainnut öljyä seassa.Ikää litkuilla olikin jo 2 vuotta.Katellaas nyt,pitää funtsia hieman taloudenhoitajan kanssa sillä tällä projektilla ei niin hirveä kiire edes ole.Vaihtovälillä 10.000km castrollia ei juurikaan kulu mutta kyllähän tuollainen tiputtelu yöunet vie.. :roll:
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kuten jo aiemmin kirjoitin kannattaa se suoruus tarkistuttaa, mutta on turhaa ajella sitä suoraksi vain varmuuden vuoksi. Sen näkee kyllä työkalun kanssa jos se on oikaisun tarpeessa tai ei.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Jos kantta käyttää irti, niin ne pakoventiilin ohjurit kannattaa tarkistaa. Se on nopea temppu. Omassa kannessa olivat reilun 400tkm ajolla kaikki vaihtokunnossa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Perttu K kirjoitti:Jos kantta käyttää irti, niin ne pakoventiilin ohjurit kannattaa tarkistaa. Se on nopea temppu. Omassa kannessa olivat reilun 400tkm ajolla kaikki vaihtokunnossa.
Samaa mieltä samoja vikoja täälläkin havaittu ja oikaisu turhaa jos ei ole keitätetty kieroon....ei muuta kun nippuun ja baanalle... turha tarkkuus teknistä taitamattomuutta... :lol: :lol: :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Muija heltyi ja antoi...siis rahaa koneistamokeikalle.Tammerdieseliin ja ohjeeksi että älkää nyt ihan överiksi lyökö...katellaas mitä ne keksii.Mielessä oli tosiaan tuo 500.000km huolto parin vuoden päästä mutta käyhän se näinkin..
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Käytä Kiteellä :idea: Tarkempi työ ja käynti vaivasta saa korvauksen :roll: Etkös käydessä nähnyt niistä Volvon kiertokangeista Tammer Dieselin työn tarkkuuden :shock: :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Onkos tää paikallinen sitten...hmm? niin mistä(än) kotosin:?:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mikko K kirjoitti:Käytä Kiteellä :idea: Tarkempi työ ja käynti vaivasta saa korvauksen :roll: Etkös käydessä nähnyt niistä Volvon kiertokangeista Tammer Dieselin työn tarkkuuden :shock: :shock:
Perskule kun pelotteletta :D .Kyllä kait ne tuon kannen osaa tsekata? :roll:
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Daimler kirjoitti:
Mikko K kirjoitti:Käytä Kiteellä :idea: Tarkempi työ ja käynti vaivasta saa korvauksen :roll: Etkös käydessä nähnyt niistä Volvon kiertokangeista Tammer Dieselin työn tarkkuuden :shock: :shock:
Perskule kun pelotteletta :D .Kyllä kait ne tuon kannen osaa tsekata? :roll:

Joo ihan varmaan yhtä hyvin kuin mersun kardaanitkin...

/edit: ja w123 voimansiirron alta löytyy lisää tästä aiheesta :evil:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Ei 500 tuhatta ajetussa mersun kannessa ole oikeasti mitään koneistamista jos ei ole tahallaan särjetty... ei muutakuin tiiviste vaihtoon niikuin tiilerikin tuumasi...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
it
Viestit: 26
Liittynyt: 26.3.2006 14:02
Paikkakunta: Wallriver

Viesti Kirjoittaja it »

Paljonko muuten maksaa tuo kannentiivisteen vaihto töineen ja osineen ??? Niinku karkea hintahaitari ?
W 124 E 200 Diesel
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29259
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kakssataa deehen ? :roll:
Kuutisensataa.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”