
OM602-kannentiiviste vuotaa öljyä ulospäin.
OM602-kannentiiviste vuotaa öljyä ulospäin.
Taisi kelien lauhtuminen tehdä tehtävänsä ja 250D alkoi jo merkkaamaan reviiriään.Kilometrejä mittarissa 369000 josta alkaa olla vahva epäilys että etninen,runsaasti ihokarvoja käsien ja rinnanalueella omistava jobbari ruuvasi 100.000km suomipoijan harmiksi mittarista pois.Kannentiiviste tietysti vaihtoon mutta mites koneistamokeikka,kannattaako kantta edes käyttää ponnistettavana vai lyödäänkö uusi tiiviste vain paikalleen ja todetaan kuten eräissä merkkihuolloissa silmämääräisesti sylinterikannen kunto? Öljyä ei ole paisuntasäiliössä eikä glygolia öljyssä.Vai ajelenko vaan..?? 

- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Aika 50/50 tuntuu menevän raadin mielipide.Eilen vaihdoin jäähdytysnesteet lähinnä mielenkiinnosta niin en ainakaan silmämääräisesti
havainnut öljyä seassa.Ikää litkuilla olikin jo 2 vuotta.Katellaas nyt,pitää funtsia hieman taloudenhoitajan kanssa sillä tällä projektilla ei niin hirveä kiire edes ole.Vaihtovälillä 10.000km castrollia ei juurikaan kulu mutta kyllähän tuollainen tiputtelu yöunet vie.. 


Samaa mieltä samoja vikoja täälläkin havaittu ja oikaisu turhaa jos ei ole keitätetty kieroon....ei muuta kun nippuun ja baanalle... turha tarkkuus teknistä taitamattomuutta...Perttu K kirjoitti:Jos kantta käyttää irti, niin ne pakoventiilin ohjurit kannattaa tarkistaa. Se on nopea temppu. Omassa kannessa olivat reilun 400tkm ajolla kaikki vaihtokunnossa.



Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Daimler kirjoitti:Perskule kun pelottelettaMikko K kirjoitti:Käytä KiteelläTarkempi työ ja käynti vaivasta saa korvauksen
Etkös käydessä nähnyt niistä Volvon kiertokangeista Tammer Dieselin työn tarkkuuden
![]()
.Kyllä kait ne tuon kannen osaa tsekata?
Joo ihan varmaan yhtä hyvin kuin mersun kardaanitkin...
/edit: ja w123 voimansiirron alta löytyy lisää tästä aiheesta

MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore