Diesel suuttimista
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Diesel suuttimista
Veinpä 540 tuhatta ajetut mersun suuttimet korjaukseen kun ajattelin että saattais olla jo tarvetta sellaiseen..... Mitä mieltä olette onko järkeä...?? Oli jo kyllä tietenkin oireitakin savutusta ja hieman rauhatonta joutokäyntiä olen itseasiassa varma että osa suuttimista kusi....
MB250TDvm-95..20venttiiliä
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei noista toimenpiteistä ainakaan haittaa ole
Kyllä ne suuttimet on syytä katsoa, kettinki vaihtoon ja PPD:lle

Kyllä ne suuttimet on syytä katsoa, kettinki vaihtoon ja PPD:lle

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Suuttimet ja ketju
Auto kulkee vielä pitkään ilman näitä huoltojakin, mutta jos huolehdit autostasi niin suutinkärjet ja ketju vaihtoon. Mieti sitten pumppuhuollon tarpeellisuus.
Itse vaihdon suutinkärjet 250'000 km:ssä ja ne asentajan mukaan vielä melko hyvät. Vetoa tuli lisää kun ruiskutushetki säädettiin samalla.Ketjun vaihdan 300'000 km:ssä. Onhan ne sitten vaihdettu eikä tarvi enään pohtia asiaa. Auto on 300D, vm -91.
Parempi liian aikaisin kuin myöhään.
Itse vaihdon suutinkärjet 250'000 km:ssä ja ne asentajan mukaan vielä melko hyvät. Vetoa tuli lisää kun ruiskutushetki säädettiin samalla.Ketjun vaihdan 300'000 km:ssä. Onhan ne sitten vaihdettu eikä tarvi enään pohtia asiaa. Auto on 300D, vm -91.
Parempi liian aikaisin kuin myöhään.
Vielä lisää
Samalla vaihdoin kaikki hehkut. Ne oli 8 euroa/kpl + työ. Eipä tarvi niitäkää enään hetkeen miettiä.
Joo, ilman muuta suutinkärjet ja ketju vaihtoon 250.000 välein
tai viimeistään 350.000 kohdalla.
Jos kilometreistä ei ole täyttä varmuutta, niin sitten vaikka heti vaihtoon.
Kyllä nuo saattaa kestää paljon pitempäänkin, mutta palaminen
on huonompaa. Ainakin ruiskutusennakko pitäisi säätää kohdalleen, kun
ketju on venynyt tarpeeksi.
Kärjissä voi riittää pelkkä puhdistuskin, mutta siinä olisi syytä
olla kokenut ammattimies arvioimassa asiaa.
tai viimeistään 350.000 kohdalla.
Jos kilometreistä ei ole täyttä varmuutta, niin sitten vaikka heti vaihtoon.
Kyllä nuo saattaa kestää paljon pitempäänkin, mutta palaminen
on huonompaa. Ainakin ruiskutusennakko pitäisi säätää kohdalleen, kun
ketju on venynyt tarpeeksi.
Kärjissä voi riittää pelkkä puhdistuskin, mutta siinä olisi syytä
olla kokenut ammattimies arvioimassa asiaa.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Nyt on suuttimet korjattu.. korjaajan mukaan yksikään ei ollut enää edes kohtalaisessa kunnossa joten arvioni piti hyvin... 3 suutinta kusi ihan valtoimenaan.. siksi ei varmaan käynnistyminen ollut oikein terävää.. ei siinä enää ois auttanut 2-tahti öljy tankissa... seuraavax nokkaketju ja sitten ppd:lle pumpun säätöön..
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Kunhan kerron taas tuosta omasta -88 200D:stä kun auto ollut mulla vuodesta -91 lähtien ja ajettu ostohetken 250 000 kilometristä nykyiseen 1050 000km
Suuttimen kärjet vaihdatin kun mittarissa oli 340 000km Kärjissä oli silloin pientä sivuhuntua testattaessa jotan ajattelin ajella niillä seuraavilla hieman pidempään
Hehkutkin on kestänyt tuossa hyvin, ei ole vaihdettu vielä ensimmäistäkään, ihme sinänsä.
Auto käy vieläkin nätisti ja vetojakin on, kiitos PPD:n Tiedä vieläkö muistaa Pasi kun joku talvi sitten tuon pumpun sääti, silloin oli muistaakseni mittarissa 861 000 tai jotain niillä nurkilla.
Koneen remontteihin on tuon jälkeen tainnut mennä 50 euroa (kannentiiviste) vaihdoin itse ja säästin.
Jos tästä nyt mitään voi päätellä niin joskus nuo suuttimetkin kestää yllättävän pitkiäkin kilometrejä
Mainittakoon vielä ettei kannentiiviste ollut palanut vaan ainoastaan vuoti öljyä ulospäin.
Suuttimen kärjet vaihdatin kun mittarissa oli 340 000km Kärjissä oli silloin pientä sivuhuntua testattaessa jotan ajattelin ajella niillä seuraavilla hieman pidempään

Hehkutkin on kestänyt tuossa hyvin, ei ole vaihdettu vielä ensimmäistäkään, ihme sinänsä.
Auto käy vieläkin nätisti ja vetojakin on, kiitos PPD:n Tiedä vieläkö muistaa Pasi kun joku talvi sitten tuon pumpun sääti, silloin oli muistaakseni mittarissa 861 000 tai jotain niillä nurkilla.
Koneen remontteihin on tuon jälkeen tainnut mennä 50 euroa (kannentiiviste) vaihdoin itse ja säästin.
Jos tästä nyt mitään voi päätellä niin joskus nuo suuttimetkin kestää yllättävän pitkiäkin kilometrejä

Mainittakoon vielä ettei kannentiiviste ollut palanut vaan ainoastaan vuoti öljyä ulospäin.
Suutinremppa ja pumpun ennakon säätö ovat monessa mielessä kannattavia. Sen lisäksi että käyntiääni, käynnin tasaisuus ja vedot tulevat kuntoon, tippuu kulutus. 300D voi kuluttaa maantiellä 7-8 litraa satasella tai sitten 5.7-6-5 litraa satasella. Näin omalla kohdalla. Remontin hinta maksautuu aika pian takaisin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
missä käytit keski-suomessa? kun itselläkin tuo suutinremppa mielessä?seppokotilainen kirjoitti:Nyt on suuttimet korjattu.. korjaajan mukaan yksikään ei ollut enää edes kohtalaisessa kunnossa joten arvioni piti hyvin... 3 suutinta kusi ihan valtoimenaan.. siksi ei varmaan käynnistyminen ollut oikein terävää.. ei siinä enää ois auttanut 2-tahti öljy tankissa... seuraavax nokkaketju ja sitten ppd:lle pumpun säätöön..
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Petri K kirjoitti: Auto käy vieläkin nätisti ja vetojakin on, kiitos PPD:n Tiedä vieläkö muistaa Pasi kun joku talvi sitten tuon pumpun sääti, silloin oli muistaakseni mittarissa 861 000 tai jotain niillä nurkilla.



No Merc at the moment
pp d kirjoitti:Petri K kirjoitti: Auto käy vieläkin nätisti ja vetojakin on, kiitos PPD:n Tiedä vieläkö muistaa Pasi kun joku talvi sitten tuon pumpun sääti, silloin oli muistaakseni mittarissa 861 000 tai jotain niillä nurkilla.
muistan tietenki: mukavia raatathiin koko päivä, sitte vielä kotimatkalta soitit ja säikytit
Alko pelothaan että jos lähet tulehmaan takassiinpäin ko tuumasit että harmittaa tuo homma

Tolle tulee vieläkin sellaiset rapiat 40 000 km vuodessa emännän ajossa
edit: Harmittihan se vietävästi kun ei tullut säädettyä jo paljon aiemmin

Jaa iltaa!
Posti hukannut Tarjan lähettämän kutsun! Ja monena vuonna jo peräkkäin! Prkl!
No, mutta nyt näihin tärkeämpiin asioihin!
Mitäs mieltä oletta?
Pumpun säätämisestä: 2,5 turbodiesel-automaatti 201:ssä.
Jos pidetään lähtökohtana että kestävyyttä ja toimintavarmuutta ei huononneta. Niin mitä on tehtävissä?
Mites, nouseeko pakopaineet miten jos tämä ylivieskan taikuri sormeilee pumppua? Mitkä muut paikat lujemmalla? Siis tottakai periaatteessa kaikki paikat...
Onko välijäähdyttimen asennus välttämätöntä / järkevää ennen pumpun kutittelua?
Mitä muuta pitäisi huomioida?
Posti hukannut Tarjan lähettämän kutsun! Ja monena vuonna jo peräkkäin! Prkl!
No, mutta nyt näihin tärkeämpiin asioihin!
Mitäs mieltä oletta?
Pumpun säätämisestä: 2,5 turbodiesel-automaatti 201:ssä.
Jos pidetään lähtökohtana että kestävyyttä ja toimintavarmuutta ei huononneta. Niin mitä on tehtävissä?
Mites, nouseeko pakopaineet miten jos tämä ylivieskan taikuri sormeilee pumppua? Mitkä muut paikat lujemmalla? Siis tottakai periaatteessa kaikki paikat...
Onko välijäähdyttimen asennus välttämätöntä / järkevää ennen pumpun kutittelua?
Mitä muuta pitäisi huomioida?
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Nyt on suutimet laitettu ja jakoketju vaihdettu jakoketju maksoi 89e ja vaihtotyö 55e+ venttiilikopantiiviste 20e suuttimien irroitus ja asennus + tiivisteet yht.55e ja suutihuoltotyö hiomo kantanen oy.ssä 220e josta uusien kärkien osuus oli 34e/kpl eli 170e...... Tulos käyntiääni parantui vedot alakierroksilla parantui kulutus laski 8,5l/100km- 7,3l/100km... Kysymys kuuluu oiskohan tuossa vielä aiheellista käyttää pumppuhuollossa PPD:llä????? vastatkaa viisaammat...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore