Moottorin vaihto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mersusta meni kytkin jo 580tkm kohdalla. Siitäpä tuli sitten syy vaihtaa moottorikin.

Alkuperäinen suunnitelma oli vaihtaa pelkkä moottori ja siinä sivussa kytkinkin. Uusimpien tutkimusten mukaan tuntuu 300D:ssä olevan perin hankalaa pelkän moottorin irroittaminen. Tilaa ei ole lähkään siihen malliin kuin on vaikka w126:ssa. Mitenkäs olette ruuvailleet moottorin ja vaihteiston välisiä pultteja auki? Onko sittenkin helpomi ottaa koko paketti irti keulalta, nostaa vaihteisto toisen koneen perään ja paketti takaisin autoon? Asiahan selviää tietysti kokeilemalla, mutta kun tarkoitus on päästä mahdollisimman helpolla, niin ajattelin kysäisä. Asiaa on tässä taas lähes viikko aikaa pohtia, sillä suunnistan remonttipaikalle jatkamaan auton purkamista vasta viikonloppuna ja silloinkin vain jos pakkasta ei ole liikaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös tuo loota lähde irti kun tiputtaa sen takakiinnikkeen ja kardaanin irti, ylimmät pultit lähtee auki sitten räikällä ja metrisellä jatkovarrella... Niin ainakin isot pojat puhuu. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

varaa työkaluiksi ainaki räikän ja hylsyn lisäksi nivel räikkään ja erimittaisia jatko varsia sekä normaali kiintolenkki sekä piippuavain. mutterimopo on myös kätevä tos hommas. nuolla pitäis pärjätä.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Jos kerran motinki meinaat vaihtaa, niin ota vain pakettina ne pois sieltä, kyllä se on helepompi ja nopiampi. Ainaki omasta mielestä. :roll:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Niin se on tehtävä. Alkoi itsellä tuntua siltä aika vahvasti. Ilmeisesti mitään poppaskonsteja ei ole olemassa, joten tehdään perinteiselllä tavalla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

onks täst jäämässä jotain yli..?

nimim. 603 hakusessa, turpolla tai iliman :D
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Löytys -93 OM603 vapari ajettu 300tkm. :D
Karhu
Viestit: 79
Liittynyt: 22.12.2005 19:57
Paikkakunta: Nykäskylä

Motti vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Karhu »

Nyt kun on tuolla kakkosnelosella jonkin verran ajellut ja vaikkakin auto on erittäin mukava ajaa ja voimaakin edes vähän löytyy niin kevät saa kaikkia ihme ajatuksia pintaan.. Tekisi jostain kumman syystä mieli turbottaa tuo laitos. Minkälainen savotta olisi turbottaa tuommoinen 300D? Olisiko järkevämpi vaihtoehto vaihtaa kone, vaihtaa koko pirssi turbolliseen vai ajanko tuolla? :D Nykyinen turboton kone on ihan täysi peli, ehjä ja suht kireä, vuodotonkin. Mitään järkevää syytä siis ei tuohon koneen vaihtoon ole mutta ainahan sitä saa suunnitella.. :idea:
Väyrynen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”