Moottorin vaihto
Moottorin vaihto
Mersusta meni kytkin jo 580tkm kohdalla. Siitäpä tuli sitten syy vaihtaa moottorikin.
Alkuperäinen suunnitelma oli vaihtaa pelkkä moottori ja siinä sivussa kytkinkin. Uusimpien tutkimusten mukaan tuntuu 300D:ssä olevan perin hankalaa pelkän moottorin irroittaminen. Tilaa ei ole lähkään siihen malliin kuin on vaikka w126:ssa. Mitenkäs olette ruuvailleet moottorin ja vaihteiston välisiä pultteja auki? Onko sittenkin helpomi ottaa koko paketti irti keulalta, nostaa vaihteisto toisen koneen perään ja paketti takaisin autoon? Asiahan selviää tietysti kokeilemalla, mutta kun tarkoitus on päästä mahdollisimman helpolla, niin ajattelin kysäisä. Asiaa on tässä taas lähes viikko aikaa pohtia, sillä suunnistan remonttipaikalle jatkamaan auton purkamista vasta viikonloppuna ja silloinkin vain jos pakkasta ei ole liikaa.
Alkuperäinen suunnitelma oli vaihtaa pelkkä moottori ja siinä sivussa kytkinkin. Uusimpien tutkimusten mukaan tuntuu 300D:ssä olevan perin hankalaa pelkän moottorin irroittaminen. Tilaa ei ole lähkään siihen malliin kuin on vaikka w126:ssa. Mitenkäs olette ruuvailleet moottorin ja vaihteiston välisiä pultteja auki? Onko sittenkin helpomi ottaa koko paketti irti keulalta, nostaa vaihteisto toisen koneen perään ja paketti takaisin autoon? Asiahan selviää tietysti kokeilemalla, mutta kun tarkoitus on päästä mahdollisimman helpolla, niin ajattelin kysäisä. Asiaa on tässä taas lähes viikko aikaa pohtia, sillä suunnistan remonttipaikalle jatkamaan auton purkamista vasta viikonloppuna ja silloinkin vain jos pakkasta ei ole liikaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
varaa työkaluiksi ainaki räikän ja hylsyn lisäksi nivel räikkään ja erimittaisia jatko varsia sekä normaali kiintolenkki sekä piippuavain. mutterimopo on myös kätevä tos hommas. nuolla pitäis pärjätä.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
onks täst jäämässä jotain yli..?
nimim. 603 hakusessa, turpolla tai iliman
nimim. 603 hakusessa, turpolla tai iliman
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Motti vaihtoon?
Nyt kun on tuolla kakkosnelosella jonkin verran ajellut ja vaikkakin auto on erittäin mukava ajaa ja voimaakin edes vähän löytyy niin kevät saa kaikkia ihme ajatuksia pintaan.. Tekisi jostain kumman syystä mieli turbottaa tuo laitos. Minkälainen savotta olisi turbottaa tuommoinen 300D? Olisiko järkevämpi vaihtoehto vaihtaa kone, vaihtaa koko pirssi turbolliseen vai ajanko tuolla? Nykyinen turboton kone on ihan täysi peli, ehjä ja suht kireä, vuodotonkin. Mitään järkevää syytä siis ei tuohon koneen vaihtoon ole mutta ainahan sitä saa suunnitella..
Väyrynen