usko alkaa olla koetuksella

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

usko alkaa olla koetuksella

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

nyt sitä taas muistaa minkä takia sitä on tullut ajeltua diesel autolla ainakin viimeiset 10 vuotta. tuo bensa-lintta alkoi kujeilemaan eikä tahdo lähteä käyntiin :ttu: , melkein lupaa mutta ei... aikansa kun pitää avaimesta kiinni ja vääntää niin lopulta kuitenkin alkaa pyöriä jotenkin. etsin topikkeja samasta aiheesta ja käytin yj-releen irti, ehjän näköinen, v-jakajan kansi myös hyvän oloinen, tulppia en saanut irti kun en löytänyt sopivaa avainta... mistä sitten vikaa etsisi? kylmänä varsinkin vit...lee ja toisinaan myös lämpimänä. myynkö lintan pois ja ostan kakssatasen tiisselin tilalle vai onko parempia ehdotuksia... ne on nuo "ruohonleikkurit" näköjään aivan oma lukunsa :opel:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no kuten mikä tahansa rikkinäinen auto, niin ei se osan katsominen auta jos se on rikki :lol: korjaa ny ensalkuun vaikka just nuo edellämainitut asiat niin asia luultavasti lutviutuu. Niin ja ei sitä silmin välttämättä näekään onko noissa osissa vikaa vai ei. Ei se tiisselikää lähe helpolla käymää jos sulla o hehkut pimeenä. 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Nii ja lainaa naapurin ramilta sitä tulpan avainta niin voi nekin kahtoo.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

jospa vaikka joulupukki toisi sen tulppa-avaimen :happy: ... kirje ei ehkä ehdi enää, joutuu lähestymään s-postilla tai faxilla :postia: tuossa iltamassa kokeilin ja lähti helposti käymään, toisinaan saa pitkäänkin houkutella :protest: eihän tiisseli ilman hehkuja pyörimään lähde mutta se osaa kertoa merkkivalolla ongelmastaan että nyt tarviis vähän hoitoa...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

lähteepähän lohkolämmittimellä :!: :D
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

myy pois, sellasia ne bensaretkut on :niinpaniin:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

eilen ajeltiin aamupäivästä ja taas pelas niinkuin pitääkin, tänään sai houkutella ihan oikeesti että lähti käyntiin :protest: . taidan vaihtaa kakssataseen tiisseliin vaikka tiisselin pito ei kannata alkuunkaan. onneksi on tuo tenava vielä myymättä, täyden jären ja ymmärryksen mukaan sitä ei edes kannattaisi myydäkkään. vaimo on vieläkin vailla w124 mersua ja nyt kun pensa-lintta kujeilee niin on joutunut tyytymään tenavaan :justiina: , onhan se kieltämättä aika "villi" ajettava linttaan verrattuna. iso pannu pellin alla ja kevyt perä, takakonttiin piti laittaa pari hiekka säkkiä että edes vähän rauhoittuu.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla ois tiedossa 1kpl -92 rekisteröity 200d, se tuulennopeampi malli :whistle:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

laitappas yyveellä lisätietoja, kakssatanen riittää meidän tarkoituksiin oikein hyvin kun ei pidä kiirettä...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Yyvettä laitettu.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Mein kampf http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32185
lueskele tuosta enshätään
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

eikös se yj-rele ole se musta tupakki-askin kokoinen loota? sen käytin auki ja suurennuslasin avulla katselin ettei ole tinauksia irti, v-jakajan kopassa ei ollut hapettumaa yhtään kun on aika uuden näköinen. mikäs se monitoimi rele on??? semmoisen tuossa huomasin että abs-valo jää palamaan kun se lintta suostuu lähtemään käyntiin ja sammuu sitten vasta kun käyttää kierroksia kunnolla. samat oireet kylläkin kuin tuossa toisessa topicissa. irtonaisia piuhoja en löytänyt mistään. jotenkin tuntuu että vika heittää johonkin rele juttuun...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei millään pahalla mutta nuo sinun tutkimukset menee kaikki hukkaan, päälipuolinen silmäily ei kerro mitään osien todellisesta kunnosta !

yleismittari käteen ekaksi ja katsot vaikka mitä auto laturi sanoo.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

man 12-224 kirjoitti:eikös se yj-rele ole se musta tupakki-askin kokoinen loota? .
Todennäköisesti sulla on ollut bensapumpunrele tutkailtavana :idea:

YJ-rele on metallinen, päältäkatsoen liki neliönmallinen kampe, jossa on yksi tai kaksi sulaketta päällä :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

noh... jopas sattui. tulipahan sekin sitten katsottua, uusi yritys... lataus jännite 14,2v
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

parissa juotoksessa oli sen peltikuorisen releen sisällä jotain ns:ruostetta tai karstaa, juotin uudelleen mutta eipä ollut mitään taikaa siitä, sama kujeilu jatkuu. akun lepojännite 12,55v ja tyhjäkäynnillä 14v.
...juuttaan tärpättimoottori... :opel:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tyhjäkäyntimoottorin kunto ? alipaineletkut kiinni, vuodot muutenkin ? iso kumikaukalo ehjä määräjakajan alla ? ajoituskehää lukeva anturi ok ?


riittikös tuon elektroniikan pois kytkentään pelkän yj releen pois otto, jos näin oli niin koitappa ilman sitä.
Mikotiini
Viestit: 29
Liittynyt: 17.7.2011 21:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Mikotiini »

Mieki tappelin tuon oman 200:sen kanssa, loppujen lopuksi oli puola paskana. Hajottamolta vaan käytetty puola, muutama kymmenen euroo.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Pari viikkoa on toiminut ihan hyvin, käyntiin lähtenyt kohtuu helposti mutta tänään taas kujeilu alkoi. Vaihdoin uudet tulpat, pyörijän, jakajan kannen eikä mitään vaikutusta. Johdot tulee huomenna ja nekin vielä vaihdan. Mittasin kyllä vanhat eikä niissä ollut mitään ihmeellistä, vanhat tulpat ja muut vaihdetut osat olivat uuden näköisiä... hetken aikaa kun pitää roikassa niin lähtee helposti käyntiin. Pitikin myydä se tiisseli tenava, nyt vain pitää yrittää pärjätä tuolla vispilällä siihen asti kun löydän jonkun vereksen kinnerin... Pientä tiisseli pösöä tuossa katselin, sais pakettiautoksikin vielä rekisteröityä. Kokonaispaino alle 1400kg... säästöpossu...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5958
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

man 12-224 kirjoitti:Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
Pahimmillaan sulla on voinu olla koko keksintö ilman ecua käytössä, silloin saa välillä sahata ja käynti on jos jonkinlaista ja tehoakin uupuu.

Releltä kun menee virta eculle ;) Sama kun ottaisi relen sulakkeen pois, auto käy pelkän mekanisen ruiskun varassa.

Jos siis Kejetronikki tässä niinkuin oletan.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

man 12-224 kirjoitti:... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä??
Bensapumpun releessä on "kylmäkäynnistyspiiri".
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

kunhan vain toimii ja uskaltaa sammuttaa muuallakin kuin kotipihassa :rollin:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

AK47 kirjoitti:
man 12-224 kirjoitti:Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
Pahimmillaan sulla on voinu olla koko keksintö ilman ecua käytössä, silloin saa välillä sahata ja käynti on jos jonkinlaista ja tehoakin uupuu.

Releltä kun menee virta eculle ;) Sama kun ottaisi relen sulakkeen pois, auto käy pelkän mekanisen ruiskun varassa.

Jos siis Kejetronikki tässä niinkuin oletan.
Omassa vehkeessä kävi juuri näin. Oli jo ostaessa ja ihmettelin ku kulku vastas 600tkm ajettua 200D:tä jossa on alkuperäinen nokkaketju ja pumppu tehdassäädöissä, mutta bensaa imi ku 500E :lol:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5958
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Marco kirjoitti:
man 12-224 kirjoitti:... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä??
Bensapumpun releessä on "kylmäkäynnistyspiiri".
No, pa-pumpun rele muutoinkin aiheuttaa vanhuuttaan (juotokset ratkennut) ongelmia, ei pelkkiä kylmäkäynnistyspulmia. Pa-pumpunrele on tosiaan montaa asiaa vaikuttamassa ja tutkimassakin. Siellä on ihan oma pieni prosessori sisällä (tais olla PIC).
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Uusi YJ relekään ei olisi ollut kuin 60e. Monen kuukauden harmit olisi silläkin saatu eliminoitua heti alkuun :D sitten kun alkaa pyyhkijä jumittamaan ni älä heti ekana mene ja pura sitä mekanismia kun seo vaivalloista, ensin kolvaat uusiksi sen monitoimireleen ja kato tokeneeko. vaan se on vähä haastavampi kuin YJ-rele... ja kalliimpi.

Yllättävän moni asia hoituu releen vaihdolla. Foorumit on täynnänsä kirjoituksia joissa mikään konsti ei auta ja loppujenlopuksi se "ehjä" rele on vaihettu ja vika poistunut... :? Useimmiten auto ehditty myydä jo pois pilkkahinnalla ja uusi omistaja saa huoltovapaat kilometrit :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”