usko alkaa olla koetuksella
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
usko alkaa olla koetuksella
nyt sitä taas muistaa minkä takia sitä on tullut ajeltua diesel autolla ainakin viimeiset 10 vuotta. tuo bensa-lintta alkoi kujeilemaan eikä tahdo lähteä käyntiin , melkein lupaa mutta ei... aikansa kun pitää avaimesta kiinni ja vääntää niin lopulta kuitenkin alkaa pyöriä jotenkin. etsin topikkeja samasta aiheesta ja käytin yj-releen irti, ehjän näköinen, v-jakajan kansi myös hyvän oloinen, tulppia en saanut irti kun en löytänyt sopivaa avainta... mistä sitten vikaa etsisi? kylmänä varsinkin vit...lee ja toisinaan myös lämpimänä. myynkö lintan pois ja ostan kakssatasen tiisselin tilalle vai onko parempia ehdotuksia... ne on nuo "ruohonleikkurit" näköjään aivan oma lukunsa
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
no kuten mikä tahansa rikkinäinen auto, niin ei se osan katsominen auta jos se on rikki korjaa ny ensalkuun vaikka just nuo edellämainitut asiat niin asia luultavasti lutviutuu. Niin ja ei sitä silmin välttämättä näekään onko noissa osissa vikaa vai ei. Ei se tiisselikää lähe helpolla käymää jos sulla o hehkut pimeenä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
jospa vaikka joulupukki toisi sen tulppa-avaimen ... kirje ei ehkä ehdi enää, joutuu lähestymään s-postilla tai faxilla tuossa iltamassa kokeilin ja lähti helposti käymään, toisinaan saa pitkäänkin houkutella eihän tiisseli ilman hehkuja pyörimään lähde mutta se osaa kertoa merkkivalolla ongelmastaan että nyt tarviis vähän hoitoa...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
eilen ajeltiin aamupäivästä ja taas pelas niinkuin pitääkin, tänään sai houkutella ihan oikeesti että lähti käyntiin . taidan vaihtaa kakssataseen tiisseliin vaikka tiisselin pito ei kannata alkuunkaan. onneksi on tuo tenava vielä myymättä, täyden jären ja ymmärryksen mukaan sitä ei edes kannattaisi myydäkkään. vaimo on vieläkin vailla w124 mersua ja nyt kun pensa-lintta kujeilee niin on joutunut tyytymään tenavaan , onhan se kieltämättä aika "villi" ajettava linttaan verrattuna. iso pannu pellin alla ja kevyt perä, takakonttiin piti laittaa pari hiekka säkkiä että edes vähän rauhoittuu.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Mein kampf http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32185
lueskele tuosta enshätään
lueskele tuosta enshätään
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
eikös se yj-rele ole se musta tupakki-askin kokoinen loota? sen käytin auki ja suurennuslasin avulla katselin ettei ole tinauksia irti, v-jakajan kopassa ei ollut hapettumaa yhtään kun on aika uuden näköinen. mikäs se monitoimi rele on??? semmoisen tuossa huomasin että abs-valo jää palamaan kun se lintta suostuu lähtemään käyntiin ja sammuu sitten vasta kun käyttää kierroksia kunnolla. samat oireet kylläkin kuin tuossa toisessa topicissa. irtonaisia piuhoja en löytänyt mistään. jotenkin tuntuu että vika heittää johonkin rele juttuun...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Todennäköisesti sulla on ollut bensapumpunrele tutkailtavanaman 12-224 kirjoitti:eikös se yj-rele ole se musta tupakki-askin kokoinen loota? .
YJ-rele on metallinen, päältäkatsoen liki neliönmallinen kampe, jossa on yksi tai kaksi sulaketta päällä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
parissa juotoksessa oli sen peltikuorisen releen sisällä jotain ns:ruostetta tai karstaa, juotin uudelleen mutta eipä ollut mitään taikaa siitä, sama kujeilu jatkuu. akun lepojännite 12,55v ja tyhjäkäynnillä 14v.
...juuttaan tärpättimoottori...
...juuttaan tärpättimoottori...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Pari viikkoa on toiminut ihan hyvin, käyntiin lähtenyt kohtuu helposti mutta tänään taas kujeilu alkoi. Vaihdoin uudet tulpat, pyörijän, jakajan kannen eikä mitään vaikutusta. Johdot tulee huomenna ja nekin vielä vaihdan. Mittasin kyllä vanhat eikä niissä ollut mitään ihmeellistä, vanhat tulpat ja muut vaihdetut osat olivat uuden näköisiä... hetken aikaa kun pitää roikassa niin lähtee helposti käyntiin. Pitikin myydä se tiisseli tenava, nyt vain pitää yrittää pärjätä tuolla vispilällä siihen asti kun löydän jonkun vereksen kinnerin... Pientä tiisseli pösöä tuossa katselin, sais pakettiautoksikin vielä rekisteröityä. Kokonaispaino alle 1400kg... säästöpossu...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Pahimmillaan sulla on voinu olla koko keksintö ilman ecua käytössä, silloin saa välillä sahata ja käynti on jos jonkinlaista ja tehoakin uupuu.man 12-224 kirjoitti:Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
Releltä kun menee virta eculle Sama kun ottaisi relen sulakkeen pois, auto käy pelkän mekanisen ruiskun varassa.
Jos siis Kejetronikki tässä niinkuin oletan.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Omassa vehkeessä kävi juuri näin. Oli jo ostaessa ja ihmettelin ku kulku vastas 600tkm ajettua 200D:tä jossa on alkuperäinen nokkaketju ja pumppu tehdassäädöissä, mutta bensaa imi ku 500EAK47 kirjoitti:Pahimmillaan sulla on voinu olla koko keksintö ilman ecua käytössä, silloin saa välillä sahata ja käynti on jos jonkinlaista ja tehoakin uupuu.man 12-224 kirjoitti:Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
Releltä kun menee virta eculle Sama kun ottaisi relen sulakkeen pois, auto käy pelkän mekanisen ruiskun varassa.
Jos siis Kejetronikki tässä niinkuin oletan.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
No, pa-pumpun rele muutoinkin aiheuttaa vanhuuttaan (juotokset ratkennut) ongelmia, ei pelkkiä kylmäkäynnistyspulmia. Pa-pumpunrele on tosiaan montaa asiaa vaikuttamassa ja tutkimassakin. Siellä on ihan oma pieni prosessori sisällä (tais olla PIC).Marco kirjoitti:Bensapumpun releessä on "kylmäkäynnistyspiiri".man 12-224 kirjoitti:... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä??
Uusi YJ relekään ei olisi ollut kuin 60e. Monen kuukauden harmit olisi silläkin saatu eliminoitua heti alkuun sitten kun alkaa pyyhkijä jumittamaan ni älä heti ekana mene ja pura sitä mekanismia kun seo vaivalloista, ensin kolvaat uusiksi sen monitoimireleen ja kato tokeneeko. vaan se on vähä haastavampi kuin YJ-rele... ja kalliimpi.
Yllättävän moni asia hoituu releen vaihdolla. Foorumit on täynnänsä kirjoituksia joissa mikään konsti ei auta ja loppujenlopuksi se "ehjä" rele on vaihettu ja vika poistunut... Useimmiten auto ehditty myydä jo pois pilkkahinnalla ja uusi omistaja saa huoltovapaat kilometrit
Yllättävän moni asia hoituu releen vaihdolla. Foorumit on täynnänsä kirjoituksia joissa mikään konsti ei auta ja loppujenlopuksi se "ehjä" rele on vaihettu ja vika poistunut... Useimmiten auto ehditty myydä jo pois pilkkahinnalla ja uusi omistaja saa huoltovapaat kilometrit
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.