Vain kesä autoko?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Vain kesä autoko?

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Terve taas.
Auto on 300TE-24 -91 automaatti (saksan tuonti jos merkitystä)
Mystinen vika joka alkoi kun pakkas lukemat alko olemaan 20 astetta. :idiot:
lähti käyntiin ilman ongelmia ajoin noin 7 km ja kun tulin työmaan pihaan se sammus siihen. annoin vähän aikaa olla ja koitin käyntiin ja taas lähti kuin rusakko makuulta.
Kotiin tullessa sama homma kun pihaan pääsin niin sammu ja kun heti starttasi niin ei lähtenyt mutta kun odotti hetken niin johan lähti käyntiin. :ttu:
Tuon jälkeen ostin polttoaine suodattimen ja vaihdoin sen, kun en tiedä koska se oli vaihdettu. lähdin ajelemaan lämpimästä tallista ja hyvin pelitti noin 40km kunnes tulin koe lenkiltä kotipihaan niin taas käynti aaltoili ja auto sammui eikä lähtenyt käintiin. noin 10 min odotuksen jälkeen starttasin ja taas toimi :kele: otin ilman oton väli putken pois (putki ilmansuodatin kotelolta syylärin viereen) eli nyt saadaan lämpimämpää ilmaa kone huoneesta. Ja ei muutakuin koe lenkille ja ajoin taas noin 40km ja ei enään sammunut missään vaiheessa? Voiko se todellekin olla vain tuosta kiinni ja miksei meidän 230TE -88 sitten tee samaa?
Onko kellään vastaavia kokemuksia? :tuumaus:
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Huohottimesta tuleva höyry jäädyttää ilmamäärämittarin lautasen väärään asentoon. Kun hetken aikaa antaa sulaa, alkaa lautanen liikkumaan taas normaalisti ja auto pelaa.
Omaa kärryä yhtenä talvena tuli pari kertaa ihmeteltyä tuon ongelman kanssa. Joka kerta kun pakkanen meni alle -20 auto hyytyi hidastettaessa pidemmän ajon jälkeen ja siinä oli kunnes hetken päästä lähti käymään normaalisti.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Teitkö saman kuin minä eli otit sen väliputken pois, vai teitkö jonkun fiksumman patentin?
huuksa
Viestit: 50
Liittynyt: 05.12.2010 12:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja huuksa »

moi onkohan imuilman esilämmitin toiminnassa
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Missäs se esilämmitin sijaitsee?
huuksa
Viestit: 50
Liittynyt: 05.12.2010 12:40
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja huuksa »

mulla on kylläkin 230 vm 90 siinäon ilmanputsarissa sähkö vastus sen rele löytyy sulakkeitten alta samassa lootassa kun sulakkeet
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Ei löydy sellaista :nocando: , ei edes 230 TE stä joka on tosin vanhempaa vuosikertaa -88
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Voisko joku valaista mitä ko anturilla on virkaa?
INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR
Imuilman lämpötila ANTURI
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Vaikuttaakohan tuo sytkän ennakoihin?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

teki mitä tahansa, niin hinta ei ole kuin pari kymppiä. jos epäilyttää että se ei toimi niin ostaa uuden ihan vain varmuudenvuoksi. Kiinteän vastuksen 2000-3000ohm kanssa voi kokeilla myös, 2500ohm on n 20c lämpötilaa vastaava luku.

Ohm/lämpötilataulukko:
Kuva

Sama taulukko pitäisi toimia myös M104 veden lämpötila-anturille. :ope:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Imuilman anturi vaikuttaa todellakin sytkän ennakoihin.
Jäätymisvaivaan ei sen vaihto auta mitään.
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Aiemmin tekemäni "letkun poisto" auttoi sen verran että 20 pakkaset kestettiin mutta kun viikolla pakkaset oli 27-32 astetta niin taas jääty :idiot: .
Onkos noita ilman putsarin koteloita sellaisia malleja joista lähtee imuilmanotto myös pakosarjanpäälle? muistaisin jossain nähneeni mutta en ole ihan varma? Vai olisko muita ideoita?
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Tuosta omasta nappasin "pakkasjaksoksi" ilmanputsarikoteloon tulevan huohotinletkun irti ja teippasin reiän umpeen. Eipä jäätyile kovemmillakaan pakkasilla.
Maailmahan ei sitten enää pelastu jos huohotin hönkii ulkoilmaan, mutta kone käy.
Jos oikein lähtee hifistelemään, niin tarvikeliikkeistä saa huohotinhöyryn/öljyn keräyssäiliöitä.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Kuulostaa varteen otettavalta vaihtoehdolta.
Käväisin äsken auton kanssa tallilla ja otin huohottimenletkun pois niin sieltä tuli lorisemalla vettä :kakka: samoin oli ilmanputsarin kotelossa (sisäpuolella) vettä. :roll: :supersad: Joten ei mikään ihme että hyytyi.
Pistin vielä ilmanputsariin uuden jatko letkun ja taivutin sen konetta kohden sillai että saisi mahdollisimman lämmintä ilmaa.
Mutta jos jostain löytyy tuo ilmanputsarinkotelo jossa on se lämpimänilman otto pakosarjalta siellä takana niin sellasen hommaan ens talveksi :kuski:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ei siinä tarvi mitään virityksiä alkaa tekemään, kyllä siinä oikeasti sitten on jotain hämminkiä jos ei talvella toimi... M104 toimii moitteetta alle -30 pakkasessa, kokemusta on.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

OK. Eli jos asiaa lähtee ratkomaan tuolta pohjalta niin mistä johtuu että huohotin putkeen sitten muodostuu tuota kosteutta / vettä?
Ja mitenkä sen voisi estää?
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ajeletko lyhyitä matkoja?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos jäätämisongelmaa tulee lyhyillä matkoilla ja kovalla pakkasella, niin miksikä ei ongelmaa voisi yrittää ratkaista imuilman esilämmityksellä pakosarjalta? Kahtoo vaan ettei vettä pääse kertymään öljypohjaan. Äkkiäkös jonkun rokkatorven sinne virittää.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Kyllä ajan pääsääntöisesti lyhyitä matkoja.
Työ matkan pituus on noin 7km suuntaansa.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Vettä kertyy kondensoitumalla koneeseen.
Taitaa olla paras apu ottaa väliin pitkä siivu maantietä. :kuski:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minulla kerran Utajärvellä miitissä oli autossa omituinen jäätämisongelma. Miitissä auto paukkui ja pärski. Sitten ajelin pois miitistä niin tuli älynväläys, ja vilkasin ilmanputsaria, niin se oli TÄYNNÄ lunta joka sitmukaa suli kun sitä sinne kertyi. vettä tuli koneeseen siis solkenaan. sen jälkeen otin imuilmatorven pois, niin ettei se ota raitista ilmaa siitä suoraan syylärin vierestä vaan konetilasta ABS pumpun vierest, niin loppu nämä samat ongelmat kovilla pakkasilla (ja pöllyävän lumen aikaan)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”