Vain kesä autoko?
Vain kesä autoko?
Terve taas.
Auto on 300TE-24 -91 automaatti (saksan tuonti jos merkitystä)
Mystinen vika joka alkoi kun pakkas lukemat alko olemaan 20 astetta.
lähti käyntiin ilman ongelmia ajoin noin 7 km ja kun tulin työmaan pihaan se sammus siihen. annoin vähän aikaa olla ja koitin käyntiin ja taas lähti kuin rusakko makuulta.
Kotiin tullessa sama homma kun pihaan pääsin niin sammu ja kun heti starttasi niin ei lähtenyt mutta kun odotti hetken niin johan lähti käyntiin.
Tuon jälkeen ostin polttoaine suodattimen ja vaihdoin sen, kun en tiedä koska se oli vaihdettu. lähdin ajelemaan lämpimästä tallista ja hyvin pelitti noin 40km kunnes tulin koe lenkiltä kotipihaan niin taas käynti aaltoili ja auto sammui eikä lähtenyt käintiin. noin 10 min odotuksen jälkeen starttasin ja taas toimi otin ilman oton väli putken pois (putki ilmansuodatin kotelolta syylärin viereen) eli nyt saadaan lämpimämpää ilmaa kone huoneesta. Ja ei muutakuin koe lenkille ja ajoin taas noin 40km ja ei enään sammunut missään vaiheessa? Voiko se todellekin olla vain tuosta kiinni ja miksei meidän 230TE -88 sitten tee samaa?
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Auto on 300TE-24 -91 automaatti (saksan tuonti jos merkitystä)
Mystinen vika joka alkoi kun pakkas lukemat alko olemaan 20 astetta.
lähti käyntiin ilman ongelmia ajoin noin 7 km ja kun tulin työmaan pihaan se sammus siihen. annoin vähän aikaa olla ja koitin käyntiin ja taas lähti kuin rusakko makuulta.
Kotiin tullessa sama homma kun pihaan pääsin niin sammu ja kun heti starttasi niin ei lähtenyt mutta kun odotti hetken niin johan lähti käyntiin.
Tuon jälkeen ostin polttoaine suodattimen ja vaihdoin sen, kun en tiedä koska se oli vaihdettu. lähdin ajelemaan lämpimästä tallista ja hyvin pelitti noin 40km kunnes tulin koe lenkiltä kotipihaan niin taas käynti aaltoili ja auto sammui eikä lähtenyt käintiin. noin 10 min odotuksen jälkeen starttasin ja taas toimi otin ilman oton väli putken pois (putki ilmansuodatin kotelolta syylärin viereen) eli nyt saadaan lämpimämpää ilmaa kone huoneesta. Ja ei muutakuin koe lenkille ja ajoin taas noin 40km ja ei enään sammunut missään vaiheessa? Voiko se todellekin olla vain tuosta kiinni ja miksei meidän 230TE -88 sitten tee samaa?
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Huohottimesta tuleva höyry jäädyttää ilmamäärämittarin lautasen väärään asentoon. Kun hetken aikaa antaa sulaa, alkaa lautanen liikkumaan taas normaalisti ja auto pelaa.
Omaa kärryä yhtenä talvena tuli pari kertaa ihmeteltyä tuon ongelman kanssa. Joka kerta kun pakkanen meni alle -20 auto hyytyi hidastettaessa pidemmän ajon jälkeen ja siinä oli kunnes hetken päästä lähti käymään normaalisti.
Omaa kärryä yhtenä talvena tuli pari kertaa ihmeteltyä tuon ongelman kanssa. Joka kerta kun pakkanen meni alle -20 auto hyytyi hidastettaessa pidemmän ajon jälkeen ja siinä oli kunnes hetken päästä lähti käymään normaalisti.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
teki mitä tahansa, niin hinta ei ole kuin pari kymppiä. jos epäilyttää että se ei toimi niin ostaa uuden ihan vain varmuudenvuoksi. Kiinteän vastuksen 2000-3000ohm kanssa voi kokeilla myös, 2500ohm on n 20c lämpötilaa vastaava luku.
Ohm/lämpötilataulukko:
Sama taulukko pitäisi toimia myös M104 veden lämpötila-anturille.
Ohm/lämpötilataulukko:
Sama taulukko pitäisi toimia myös M104 veden lämpötila-anturille.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Aiemmin tekemäni "letkun poisto" auttoi sen verran että 20 pakkaset kestettiin mutta kun viikolla pakkaset oli 27-32 astetta niin taas jääty .
Onkos noita ilman putsarin koteloita sellaisia malleja joista lähtee imuilmanotto myös pakosarjanpäälle? muistaisin jossain nähneeni mutta en ole ihan varma? Vai olisko muita ideoita?
Onkos noita ilman putsarin koteloita sellaisia malleja joista lähtee imuilmanotto myös pakosarjanpäälle? muistaisin jossain nähneeni mutta en ole ihan varma? Vai olisko muita ideoita?
Tuosta omasta nappasin "pakkasjaksoksi" ilmanputsarikoteloon tulevan huohotinletkun irti ja teippasin reiän umpeen. Eipä jäätyile kovemmillakaan pakkasilla.
Maailmahan ei sitten enää pelastu jos huohotin hönkii ulkoilmaan, mutta kone käy.
Jos oikein lähtee hifistelemään, niin tarvikeliikkeistä saa huohotinhöyryn/öljyn keräyssäiliöitä.
Maailmahan ei sitten enää pelastu jos huohotin hönkii ulkoilmaan, mutta kone käy.
Jos oikein lähtee hifistelemään, niin tarvikeliikkeistä saa huohotinhöyryn/öljyn keräyssäiliöitä.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
Kuulostaa varteen otettavalta vaihtoehdolta.
Käväisin äsken auton kanssa tallilla ja otin huohottimenletkun pois niin sieltä tuli lorisemalla vettä samoin oli ilmanputsarin kotelossa (sisäpuolella) vettä. Joten ei mikään ihme että hyytyi.
Pistin vielä ilmanputsariin uuden jatko letkun ja taivutin sen konetta kohden sillai että saisi mahdollisimman lämmintä ilmaa.
Mutta jos jostain löytyy tuo ilmanputsarinkotelo jossa on se lämpimänilman otto pakosarjalta siellä takana niin sellasen hommaan ens talveksi
Käväisin äsken auton kanssa tallilla ja otin huohottimenletkun pois niin sieltä tuli lorisemalla vettä samoin oli ilmanputsarin kotelossa (sisäpuolella) vettä. Joten ei mikään ihme että hyytyi.
Pistin vielä ilmanputsariin uuden jatko letkun ja taivutin sen konetta kohden sillai että saisi mahdollisimman lämmintä ilmaa.
Mutta jos jostain löytyy tuo ilmanputsarinkotelo jossa on se lämpimänilman otto pakosarjalta siellä takana niin sellasen hommaan ens talveksi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
minulla kerran Utajärvellä miitissä oli autossa omituinen jäätämisongelma. Miitissä auto paukkui ja pärski. Sitten ajelin pois miitistä niin tuli älynväläys, ja vilkasin ilmanputsaria, niin se oli TÄYNNÄ lunta joka sitmukaa suli kun sitä sinne kertyi. vettä tuli koneeseen siis solkenaan. sen jälkeen otin imuilmatorven pois, niin ettei se ota raitista ilmaa siitä suoraan syylärin vierestä vaan konetilasta ABS pumpun vierest, niin loppu nämä samat ongelmat kovilla pakkasilla (ja pöllyävän lumen aikaan)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.