250TD -95 käy huonosti käynnistäessä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

250TD -95 käy huonosti käynnistäessä

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Morjens!

Mikähän mahtaa tökkiä tuossa uudessa tulokkaassa?

Nimittäin kylmänä käynnistettäessä tahtoo rykiä ja käydä huonosti n. 5-10s, jonka jälkeen käynti tasoittuu ja toimii normaalisti?

Ajossa eikä muussakaan käynnissä ei ole huomioitavia oireita.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Yksi hehku pimiänä :idea: Vaiha kaikki :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Hehkun merkkivalo palaa normaalisti ennen käynnistystä, eikä myöskään pala käynnistämisen jälkeenkään.

Entisessä mersussa tosin oli saman tyyppinen oire, että käynti oli alkuun huonoa ja parani kun kävi vähän aikaa huonosti. Silloin tosin oli hehku pimeänä ja hehkun merkkivalo jäi palamaan käynnistyksen jälkeen.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Hehku(ja) voi olla pimeänä, vaikka hehkuvalo toimisikin normaalisti.
S204, AZT250
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä, tai sitten ilmavuotoa joistain muovisista polttoaineputkista tai pumpun päältä, tai venttiilit niin syvällä kannessa ettei säätövarat riitä nostimissa :escape:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Elä nyt, Lessiltä mennee yöunet :naughty:

Vaiha hehkut, se on kivvaa hommaa 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaiha hehkut, se on kivvaa hommaa
Niin on, erityisesti tähän moniventtilikoneeseen.

"Onpa tiukassa ... tohtiskohan lujemmin vääntää ... kokeillaasNAKS*:shock:*RRKKKLL" :shock: :shout: :shout:

Vai oliko tämä kapeakantinen turbolla. No kuitenkin :lol:
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

dealer kirjoitti:
Vaiha hehkut, se on kivvaa hommaa
Niin on, erityisesti tähän moniventtilikoneeseen.

"Onpa tiukassa ... tohtiskohan lujemmin vääntää ... kokeillaasNAK

IhaS*:shock:*
RRKKKLL" :shock: :shout: :shout:


Vai oliko tämä kapeakantinen turbolla. No kuitenkin :lol:
Ihan on normaali moniventtiilikone tässä pelissä.

Diilerihän sen tietää, jotta mitä maksaa hehkujen vaihto Lintosella? Tai tutkiminen, että mikä niistä on pimiänä?

Sattuuko tähän olemaan mitään kotikonstia, jolla sen pystys testaamaan? Ja miten se käytännössä onnistuu?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tietäähän sen mihin se johtaa, jos minä alan värkkäämään tuon auton kans..

..isompi remontti..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sehän onnistuu ohomimittarilla hehkureleeltä hehkuille lähtevästä piuhasta, mitattuna pitäisi olla lipo oikosessa maita vasten.

Vaihtoehtoisesti sähäkökynällä nippasee hauenleuan akun plussaan ja tökkii kärjellä joko sinne pistokkeeseen tai suoraan hehkujen päihin, johona lamppu syttyy :idea: niin ehiä, johona ei :tuumaus: niin särki :wink:

Lintonen tuon kait tekkee käden käänteessä, toki se voipi tulla kalliiksi ainakin jos olet vaimollinen mies ja päästät siipan siksi aikaa Kärkkäiselle pyörimään, siellä höperökalustekaupan puolella pystyy menemään tunnissa satoja euroja :shock: Tätä voipi yrittää eliminoija soittamalla Kärkkäiselle pommiuhkauksen etukäteen, mutta pittää muistaa ettei soita omasta liittymästä, ostaa vaikka anonyymin priipaidin Ärrältä :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jovihava kertoikin edellä miten voit mitata hehkut, rele löytyy kuskin puolelta konetilasta ja siitä voi mittailla kun joka hehkulle on oma johto nipussa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Lähinnä tässä mietityttää, että kannattaako alkaa itse värkkäämään vai viiä suoraan korjaamolle..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Pystytkö diileri antamaan minkäänlaista suuntaa antavaa kustannusarvioita, jotta mitä maksais viallisen hehkun mittaaminen ja vaihto?

Pistä vaikka yksityisviestillä..
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Noniin, uutta tietoa asiasta.. Tänään löin mersun tulille yön jälkeen ja käynnissä ei ollut mitään vikaa.. Toimi siis normaalisti..

Mahdollista, että pa-järjestelmässä ois ilmaa ja sen takia rykii?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Lestrange kirjoitti:Noniin, uutta tietoa asiasta.. Tänään löin mersun tulille yön jälkeen ja käynnissä ei ollut mitään vikaa.. Toimi siis normaalisti..

Mahdollista, että pa-järjestelmässä ois ilmaa ja sen takia rykii?
Hmm.... oisko poromiehen entinen mese?

Rykimä aika>pallaksen luontokeskuksella myyään rykimäsukkiakin :wink: .

Mittailee ne ohmit ja kattelee/vaihtaa suotimet tarvittaessa , tsekkaa muutkin liitokset putkistossa ,niin on taas pois suljettu pari vaihtoehtoa>mulla tuo joutokäynti oli alhanen(300D turbo -92 liekö samat systeemit) sen ylijännitereleen ansiosta vaan eipä rykiny joten sekin lienee pois suljettu tässä tapauksessa.....
Toimiihan polttoainetankissa huohotin?>imaseeko kovallakin suhinalla lisäilmaa ,kun korkin aamutuimaan aukasee jne... tuli tuokin epätodennäkönen ajatus mieleen.....

Jos helpommalla/varmanpäälle haluaa päästä ,niin ammattilaiselle vienti olisi minun ehdotukseni tässä tapauksessa, varsinkin jos rykhimäkausi vielä jatkuu :D .....ei kai vaan ollu jonkun" daamimesen" vieressä parkissa ku rykiminen loppui :) ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”