mb 124 230e ei käynnisty

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
jifi
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2006 17:32
Paikkakunta: vaasa

mb 124 230e ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jifi »

eli auto ei käynnisty, starttaa hyvin mut ei lähe käymään. hinattaessa käynnisty mut ei pysy käynnissä kuin yli 3000 kierroksilla. vika ilmeni mitään varoittamatta.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle jifi. :D

Polttoainepumpun rele. Ylijännitesuojarele. Sytytysyksikkö. Eiköhän se vika ole jossain noista. Toivotaan ettei sytytysyksikössä, se nimittäin maksaa RAHAA. :x
Avatar
jifi
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2006 17:32
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jifi »

HVM kirjoitti:
Polttoainepumpun rele. Ylijännitesuojarele. Sytytysyksikkö. Eiköhän se vika ole jossain noista. Toivotaan ettei sytytysyksikössä, se nimittäin maksaa RAHAA. :x
Mutta jos pumpun rele on sökö ni eihän sen pitäis lähteä käyntiin vetämälläkään, vai olenko väärässä?
:? vika tuli heti tankkauksen jälkeen, tuskin bensassa vika, ja en tankannut dieseliä :)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jifi kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Polttoainepumpun rele. Ylijännitesuojarele. Sytytysyksikkö. Eiköhän se vika ole jossain noista. Toivotaan ettei sytytysyksikössä, se nimittäin maksaa RAHAA. :x
Mutta jos pumpun rele on sökö ni eihän sen pitäis lähteä käyntiin vetämälläkään, vai olenko väärässä?
:? vika tuli heti tankkauksen jälkeen, tuskin bensassa vika, ja en tankannut dieseliä :)
No voihan se olla että rele tärähtelee hinatessa ja alkaa toimimaan, silkkaa spekulaatiota. :D Huriseekos pumppu kun käännät virrat päälle?
Avatar
jifi
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2006 17:32
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jifi »

HVM kirjoitti:
jifi kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Polttoainepumpun rele. Ylijännitesuojarele. Sytytysyksikkö. Eiköhän se vika ole jossain noista. Toivotaan ettei sytytysyksikössä, se nimittäin maksaa RAHAA. :x
Mutta jos pumpun rele on sökö ni eihän sen pitäis lähteä käyntiin vetämälläkään, vai olenko väärässä?
:? vika tuli heti tankkauksen jälkeen, tuskin bensassa vika, ja en tankannut dieseliä :)
No voihan se olla että rele tärähtelee hinatessa ja alkaa toimimaan, silkkaa spekulaatiota. :D Huriseekos pumppu kun käännät virrat päälle?
joo hurisee, eli taitaa pumpata normaalisti. jotenkin epäilyttää toi bensa, vaik en ole koskaan kuullu et bensa olis käyttökelvotonta.
Avatar
teaa
Viestit: 29
Liittynyt: 30.5.2006 12:12
Paikkakunta: Etelämmässä kun Helsinki

Viesti Kirjoittaja teaa »

Tarkista ihmeessä tuo bensa. Tutuille käynyt pari kertaa, että tankkauksen jälkeen tulee ongelmia. Vika on loppujen lopuksi piillyt pienillä "syrjä" bensa-asemilla käyntiin. :twisted:

Oireet on ollu suht koht samanlaiset. Eli ei käynnistyy, jos käynnistyy niin tarvii paljon kierroksia pysyäkseen käynnissä. En tiiä olisko sitten vesi tuolla bensan seassa ongelma tai jotakin muuta en tiiä :nocando: .

Ehdottasin, että bensat pois tankista uutta tilalle ja kokeilemaan uudestaan...

Voi se käydä Suomessakin tämä, mutta ulkomailla paljon yleisempää
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän

W124 260E, Aut 87
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tyhmä kommentti väliin:

Kaveri soitti viikonloppuna että oli tankannut ceetään neljälläkympillä. Auto oli hyytynyt pienen matkan ajon jälkeen. Porukalla sitä kateltiin, vikaa ei löytynyt ja mittari näytti puolta tankkia. Kymppi lisää bensaa tankkiin, ja BRUM! :shock: Liekkö imuputki rikki vai mikä lie, ei ime alle puolen tankin. :roll:
Avatar
jifi
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2006 17:32
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jifi »

HVM kirjoitti:Tyhmä kommentti väliin:

Kaveri soitti viikonloppuna että oli tankannut ceetään neljälläkympillä. Auto oli hyytynyt pienen matkan ajon jälkeen. Porukalla sitä kateltiin, vikaa ei löytynyt ja mittari näytti puolta tankkia. Kymppi lisää bensaa tankkiin, ja BRUM! :shock: Liekkö imuputki rikki vai mikä lie, ei ime alle puolen tankin. :roll:
Nyt alkaa näyttää siltä et on ilmamäärä mittari on pa**ana(korjatkaa jos olen väärässä), bensassa ei ollut mitään vikaa, no se on se reilu 500juuroa, mut rahalla saa ja mersulla pääsee.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Polttoaineen määräjakaja. :D

Tarkista etä sen määräjakajan alapuolelle menevä huohotin on kunnolla kiinni liitoksissaan. Nimittäin jos kone saa ilmaan kaasuläpän ja määräjakajan lautasen välistä niin ei käy.
Avatar
jifi
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2006 17:32
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jifi »

Mika.T kirjoitti:Polttoaineen määräjakaja. :D

Tarkista etä sen määräjakajan alapuolelle menevä huohotin on kunnolla kiinni liitoksissaan. Nimittäin jos kone saa ilmaan kaasuläpän ja määräjakajan lautasen välistä niin ei käy.
Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jifi kirjoitti:Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.
Startatessakin tuon läpän pitäisi painua alaspäin imuilman vaikutuksesta. Tuo kuulostaa ilmavaivoilta eli jostain vetää ilmaa ohi. Jos se läppä painuu helposti käsin eikä töki, niin sen pitäisi olla suht. kunnossa. Miltä näytti se kaukalolta lähtevä putki?

Kuvia KE-jetin ilmaputkista: kliksnaks. Katsopa jälkimmäistä linkkiä – onko sinulla ylemmän vai alemman mallinen systeemi. Jos tarvitset sitä mittarinaluskaukaloa, niin minulla on joutilaana uuden veroinen varakappale. Ostin uuden mutta purkaessani huomasin, että se olikin jo kertaalleen vaihdettu.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jifi
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2006 17:32
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jifi »

Roisto kirjoitti:
jifi kirjoitti:Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.
Startatessakin tuon läpän pitäisi painua alaspäin imuilman vaikutuksesta. Tuo kuulostaa ilmavaivoilta eli jostain vetää ilmaa ohi. Jos se läppä painuu helposti käsin eikä töki, niin sen pitäisi olla suht. kunnossa. Miltä näytti se kaukalolta lähtevä putki?

Kuvia KE-jetin ilmaputkista: kliksnaks. Katsopa jälkimmäistä linkkiä – onko sinulla ylemmän vai alemman mallinen systeemi. Jos tarvitset sitä mittarinaluskaukaloa, niin minulla on joutilaana uuden veroinen varakappale. Ostin uuden mutta purkaessani huomasin, että se olikin jo kertaalleen vaihdettu.

t.
Risto
se on toi jälkimmäinen systeemi, tota kumikaukaloa ei meinaa löytyä mistään suomesta.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jifi kirjoitti:se on toi jälkimmäinen systeemi, tota kumikaukaloa ei meinaa löytyä mistään suomesta.
Pistä yvtä, jos kaukalo kiinnostaa. Uudesta maksoin reilut kolmekymppiä, joten ei tuosta käytetystä nyt kovin paljon ilkiä pyytää. Ei se kuitekaan ole kerinnyt kovettumaan vaan on vielä suht notkea.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jifi
Viestit: 7
Liittynyt: 16.9.2006 17:32
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jifi »

Roisto kirjoitti:
jifi kirjoitti:Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.
Startatessakin tuon läpän pitäisi painua alaspäin imuilman vaikutuksesta. Tuo kuulostaa ilmavaivoilta eli jostain vetää ilmaa ohi. Jos se läppä painuu helposti käsin eikä töki, niin sen pitäisi olla suht. kunnossa. Miltä näytti se kaukalolta lähtevä putki?

Kuvia KE-jetin ilmaputkista: kliksnaks. Katsopa jälkimmäistä linkkiä – onko sinulla ylemmän vai alemman mallinen systeemi. Jos tarvitset sitä mittarinaluskaukaloa, niin minulla on joutilaana uuden veroinen varakappale. Ostin uuden mutta purkaessani huomasin, että se olikin jo kertaalleen vaihdettu.

t.
Risto
Ei käy MB vieläkään, sitä "läppää" kun painaa niin menee helposti 1-2cm alas sit hiukan kankeammin, kumikaukalo on uusi, ja kaukalosta lähtevä putki on uusittu, ei mitään vaikutusta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”