mb 124 230e ei käynnisty
mb 124 230e ei käynnisty
eli auto ei käynnisty, starttaa hyvin mut ei lähe käymään. hinattaessa käynnisty mut ei pysy käynnissä kuin yli 3000 kierroksilla. vika ilmeni mitään varoittamatta.
Mutta jos pumpun rele on sökö ni eihän sen pitäis lähteä käyntiin vetämälläkään, vai olenko väärässä?HVM kirjoitti:
Polttoainepumpun rele. Ylijännitesuojarele. Sytytysyksikkö. Eiköhän se vika ole jossain noista. Toivotaan ettei sytytysyksikössä, se nimittäin maksaa RAHAA.


No voihan se olla että rele tärähtelee hinatessa ja alkaa toimimaan, silkkaa spekulaatiota.jifi kirjoitti:Mutta jos pumpun rele on sökö ni eihän sen pitäis lähteä käyntiin vetämälläkään, vai olenko väärässä?HVM kirjoitti:
Polttoainepumpun rele. Ylijännitesuojarele. Sytytysyksikkö. Eiköhän se vika ole jossain noista. Toivotaan ettei sytytysyksikössä, se nimittäin maksaa RAHAA.
vika tuli heti tankkauksen jälkeen, tuskin bensassa vika, ja en tankannut dieseliä

joo hurisee, eli taitaa pumpata normaalisti. jotenkin epäilyttää toi bensa, vaik en ole koskaan kuullu et bensa olis käyttökelvotonta.HVM kirjoitti:No voihan se olla että rele tärähtelee hinatessa ja alkaa toimimaan, silkkaa spekulaatiota.jifi kirjoitti:Mutta jos pumpun rele on sökö ni eihän sen pitäis lähteä käyntiin vetämälläkään, vai olenko väärässä?HVM kirjoitti:
Polttoainepumpun rele. Ylijännitesuojarele. Sytytysyksikkö. Eiköhän se vika ole jossain noista. Toivotaan ettei sytytysyksikössä, se nimittäin maksaa RAHAA.
vika tuli heti tankkauksen jälkeen, tuskin bensassa vika, ja en tankannut dieseliä
Huriseekos pumppu kun käännät virrat päälle?
Tarkista ihmeessä tuo bensa. Tutuille käynyt pari kertaa, että tankkauksen jälkeen tulee ongelmia. Vika on loppujen lopuksi piillyt pienillä "syrjä" bensa-asemilla käyntiin.
Oireet on ollu suht koht samanlaiset. Eli ei käynnistyy, jos käynnistyy niin tarvii paljon kierroksia pysyäkseen käynnissä. En tiiä olisko sitten vesi tuolla bensan seassa ongelma tai jotakin muuta en tiiä
.
Ehdottasin, että bensat pois tankista uutta tilalle ja kokeilemaan uudestaan...
Voi se käydä Suomessakin tämä, mutta ulkomailla paljon yleisempää

Oireet on ollu suht koht samanlaiset. Eli ei käynnistyy, jos käynnistyy niin tarvii paljon kierroksia pysyäkseen käynnissä. En tiiä olisko sitten vesi tuolla bensan seassa ongelma tai jotakin muuta en tiiä

Ehdottasin, että bensat pois tankista uutta tilalle ja kokeilemaan uudestaan...
Voi se käydä Suomessakin tämä, mutta ulkomailla paljon yleisempää
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
Tyhmä kommentti väliin:
Kaveri soitti viikonloppuna että oli tankannut ceetään neljälläkympillä. Auto oli hyytynyt pienen matkan ajon jälkeen. Porukalla sitä kateltiin, vikaa ei löytynyt ja mittari näytti puolta tankkia. Kymppi lisää bensaa tankkiin, ja BRUM!
Liekkö imuputki rikki vai mikä lie, ei ime alle puolen tankin. 
Kaveri soitti viikonloppuna että oli tankannut ceetään neljälläkympillä. Auto oli hyytynyt pienen matkan ajon jälkeen. Porukalla sitä kateltiin, vikaa ei löytynyt ja mittari näytti puolta tankkia. Kymppi lisää bensaa tankkiin, ja BRUM!


Nyt alkaa näyttää siltä et on ilmamäärä mittari on pa**ana(korjatkaa jos olen väärässä), bensassa ei ollut mitään vikaa, no se on se reilu 500juuroa, mut rahalla saa ja mersulla pääsee.HVM kirjoitti:Tyhmä kommentti väliin:
Kaveri soitti viikonloppuna että oli tankannut ceetään neljälläkympillä. Auto oli hyytynyt pienen matkan ajon jälkeen. Porukalla sitä kateltiin, vikaa ei löytynyt ja mittari näytti puolta tankkia. Kymppi lisää bensaa tankkiin, ja BRUM!Liekkö imuputki rikki vai mikä lie, ei ime alle puolen tankin.
Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.Mika.T kirjoitti:Polttoaineen määräjakaja.![]()
Tarkista etä sen määräjakajan alapuolelle menevä huohotin on kunnolla kiinni liitoksissaan. Nimittäin jos kone saa ilmaan kaasuläpän ja määräjakajan lautasen välistä niin ei käy.
Startatessakin tuon läpän pitäisi painua alaspäin imuilman vaikutuksesta. Tuo kuulostaa ilmavaivoilta eli jostain vetää ilmaa ohi. Jos se läppä painuu helposti käsin eikä töki, niin sen pitäisi olla suht. kunnossa. Miltä näytti se kaukalolta lähtevä putki?jifi kirjoitti:Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.
Kuvia KE-jetin ilmaputkista: kliks – naks. Katsopa jälkimmäistä linkkiä – onko sinulla ylemmän vai alemman mallinen systeemi. Jos tarvitset sitä mittarinaluskaukaloa, niin minulla on joutilaana uuden veroinen varakappale. Ostin uuden mutta purkaessani huomasin, että se olikin jo kertaalleen vaihdettu.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
se on toi jälkimmäinen systeemi, tota kumikaukaloa ei meinaa löytyä mistään suomesta.Roisto kirjoitti:Startatessakin tuon läpän pitäisi painua alaspäin imuilman vaikutuksesta. Tuo kuulostaa ilmavaivoilta eli jostain vetää ilmaa ohi. Jos se läppä painuu helposti käsin eikä töki, niin sen pitäisi olla suht. kunnossa. Miltä näytti se kaukalolta lähtevä putki?jifi kirjoitti:Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.
Kuvia KE-jetin ilmaputkista: kliks – naks. Katsopa jälkimmäistä linkkiä – onko sinulla ylemmän vai alemman mallinen systeemi. Jos tarvitset sitä mittarinaluskaukaloa, niin minulla on joutilaana uuden veroinen varakappale. Ostin uuden mutta purkaessani huomasin, että se olikin jo kertaalleen vaihdettu.
t.
Risto
Pistä yvtä, jos kaukalo kiinnostaa. Uudesta maksoin reilut kolmekymppiä, joten ei tuosta käytetystä nyt kovin paljon ilkiä pyytää. Ei se kuitekaan ole kerinnyt kovettumaan vaan on vielä suht notkea.jifi kirjoitti:se on toi jälkimmäinen systeemi, tota kumikaukaloa ei meinaa löytyä mistään suomesta.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei käy MB vieläkään, sitä "läppää" kun painaa niin menee helposti 1-2cm alas sit hiukan kankeammin, kumikaukalo on uusi, ja kaukalosta lähtevä putki on uusittu, ei mitään vaikutusta.Roisto kirjoitti:Startatessakin tuon läpän pitäisi painua alaspäin imuilman vaikutuksesta. Tuo kuulostaa ilmavaivoilta eli jostain vetää ilmaa ohi. Jos se läppä painuu helposti käsin eikä töki, niin sen pitäisi olla suht. kunnossa. Miltä näytti se kaukalolta lähtevä putki?jifi kirjoitti:Kerroppas tarkemmin? Ruisku on nyt irti koneesta, ruiskun alapuolella oleva kuminen "kotelo" oli päästänyt ilmaa ku oli pari reikää mut jostain vielä tulee ilmaa kun joutuu läppää painaa sormin et käynnistyy.
Kuvia KE-jetin ilmaputkista: kliks – naks. Katsopa jälkimmäistä linkkiä – onko sinulla ylemmän vai alemman mallinen systeemi. Jos tarvitset sitä mittarinaluskaukaloa, niin minulla on joutilaana uuden veroinen varakappale. Ostin uuden mutta purkaessani huomasin, että se olikin jo kertaalleen vaihdettu.
t.
Risto