lämpöä koneeseen!
lämpöä koneeseen!
Nyt kun talvi tekee tulojaan olen huomannut että mersuni (200D -94) ei pidä lämpöjä normaalissa kun auton jättää tyhjäkäynnille. Eli auto lämpeää kyllä normaalisti kun ajoon lähtee (lämmöt nousee sinne vähän 80asteen yli) mutta kun auto on hetken pysähdyksissä lämmöt voivat laskea jopa 60asteeseen! Onkohan tämä aivan normaalia näissä riisseleissä vaiko olisiko termostaatissa vikaa?
Toinen kysymys liittyy suuttimiin. yksi suutin vuotaa jostain vähän. onkohan tuota mahdollista kiristellä tuosta vain ja auttaakohan. ajattelin myös vaihtaa paluuletkut joista kuulemma voi vuotoa tulla myös. saako ne letkut vaihtaa vain vai pitääkö niitten vaihdossa käyttää jotain konsteja?
Toinen kysymys liittyy suuttimiin. yksi suutin vuotaa jostain vähän. onkohan tuota mahdollista kiristellä tuosta vain ja auttaakohan. ajattelin myös vaihtaa paluuletkut joista kuulemma voi vuotoa tulla myös. saako ne letkut vaihtaa vain vai pitääkö niitten vaihdossa käyttää jotain konsteja?
Lämpöongelmaan on syynä todennäköisesti kiertovesipumpun toimimattomuus. Suuttimien paluuletkut ei ole muuta kuin nypätä vanhat pois ja uutta tilalle. Vanhoja kannattaa käyttää uusien letkujen mittana. Letkuksi suosittelen alkuperäistä kangaspäällysteistä letkua, tavallinen kumiletku ei kestä kovin kauaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Kylläpä tuo entinen 200 D:ni pudotti samalla tavoin pakkasella tyhjäkäynnillä kuuteenkymppiin. Uusi, alkuperäinen termostaatti ja kaikki, eli varmaankin ihan normaalia.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
No näin mä kans ajattelisindealer kirjoitti:Kiertovesipumpun toimimattomuus ei ilmene ainakaan niin että moottorin lämpö laskisi enemmän kuin normaalisti.


Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
jahas no täytynee sietää vain tuo kabiinin kylmyys tyhjäkäynnillä.
Vuotavaa suutinta tarkemmin katsellessa huomasin että sieltä aivan juuresta se pökkää sitä löpöä+ilmaa tulemaan. eli voisiko sieltä olla esim tiiviste tai jokin muu hajalla? (toivottavasti ei koko suutin) paluuletkutkin aion kyllä silti vaihtaa.
Vuotavaa suutinta tarkemmin katsellessa huomasin että sieltä aivan juuresta se pökkää sitä löpöä+ilmaa tulemaan. eli voisiko sieltä olla esim tiiviste tai jokin muu hajalla? (toivottavasti ei koko suutin) paluuletkutkin aion kyllä silti vaihtaa.