lämpöä koneeseen!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jusna^
Viestit: 50
Liittynyt: 05.8.2006 17:19
Paikkakunta: Seinäjoki

lämpöä koneeseen!

Viesti Kirjoittaja jusna^ »

Nyt kun talvi tekee tulojaan olen huomannut että mersuni (200D -94) ei pidä lämpöjä normaalissa kun auton jättää tyhjäkäynnille. Eli auto lämpeää kyllä normaalisti kun ajoon lähtee (lämmöt nousee sinne vähän 80asteen yli) mutta kun auto on hetken pysähdyksissä lämmöt voivat laskea jopa 60asteeseen! Onkohan tämä aivan normaalia näissä riisseleissä vaiko olisiko termostaatissa vikaa?

Toinen kysymys liittyy suuttimiin. yksi suutin vuotaa jostain vähän. onkohan tuota mahdollista kiristellä tuosta vain ja auttaakohan. ajattelin myös vaihtaa paluuletkut joista kuulemma voi vuotoa tulla myös. saako ne letkut vaihtaa vain vai pitääkö niitten vaihdossa käyttää jotain konsteja?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Lämpöongelmaan on syynä todennäköisesti kiertovesipumpun toimimattomuus. Suuttimien paluuletkut ei ole muuta kuin nypätä vanhat pois ja uutta tilalle. Vanhoja kannattaa käyttää uusien letkujen mittana. Letkuksi suosittelen alkuperäistä kangaspäällysteistä letkua, tavallinen kumiletku ei kestä kovin kauaa.
® Mesen Porkkana-klubi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kylläpä tuo entinen 200 D:ni pudotti samalla tavoin pakkasella tyhjäkäynnillä kuuteenkymppiin. Uusi, alkuperäinen termostaatti ja kaikki, eli varmaankin ihan normaalia.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29234
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiertovesipumpun toimimattomuus ei ilmene ainakaan niin että moottorin lämpö laskisi enemmän kuin normaalisti.
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

dealer kirjoitti:Kiertovesipumpun toimimattomuus ei ilmene ainakaan niin että moottorin lämpö laskisi enemmän kuin normaalisti.
No näin mä kans ajattelisin :wink: Se kyllä huomattiin eilen että lämmityslaitteen säätö vaikuttaa koneen lämpöön. Rullat kun käänsi täysille niin lämpö laski nopeammin. Olisko se vain niin että tuo moottori ei tuota lämpöä tyhjäkäynnillä juuri yhtään? :roll:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu,normaalia on tuo lämpöjen käyttäytyminen.

Paluuletkujen kanssa ei ole mitään ihmeelistä,dieselin kestävää letkua kun vaan muistaa pyytää.Vanhaa pois ja uutta tilalle :roll:
jusna^
Viestit: 50
Liittynyt: 05.8.2006 17:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja jusna^ »

jahas no täytynee sietää vain tuo kabiinin kylmyys tyhjäkäynnillä.

Vuotavaa suutinta tarkemmin katsellessa huomasin että sieltä aivan juuresta se pökkää sitä löpöä+ilmaa tulemaan. eli voisiko sieltä olla esim tiiviste tai jokin muu hajalla? (toivottavasti ei koko suutin) paluuletkutkin aion kyllä silti vaihtaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29234
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuulostaisi että kammio vuotaa, ei suutin. :roll:
jusna^
Viestit: 50
Liittynyt: 05.8.2006 17:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja jusna^ »

Kylläpäs kuullostaa kalliilta....
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

jusna^ kirjoitti:jahas no täytynee sietää vain tuo kabiinin kylmyys tyhjäkäynnillä.
Kyllä 60 asteinen kapiinin lämpimänä pitää, onko kiertovesipumppu jumissa?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”