Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Noniin, huomenna aamusta ajattelin laikata Kaapista takakulman veks, jos lähialueella on joutilaana päteviä pellintaivuttajia ja mestarihitsaajia, tai edes surkuhupaisan korjaussätöstyksen seuraamisesta kiinnostuneita niin tervetuloa iloiseen pihapeltijumppaan :idea:

Jos muuten joku tosiaan innostuu paikanpäälle niin kannattaa kilauttaa tai koodata numeroon 040 849 3103, notten ole pahimmoilleen Puuilossa hakemassa lisää rälläkänlaikkoja ja näppylähanskoja :whistle:

Takapuskuria hölläilin poise, ei pultit auenneet ja kannatkin oli jotenkin ihan pilalla, pitänee aloittaa mutterinhitsausoperaatiolla :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Piru vie, mie oisin voinu tuua kempinki mukana, mut tännää pittää noita pojan synttärikekkereitä pijellä nii ei pääse paikalle... :x Vai olisko tolla kohtuu uudenkarheella kempillä tullu liian hyvää saumaa kaappiin..? :roll: :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jaa se teilläkin juniori jo vuoden ikäinen, onnittelut päivänsankarille :D

Ällös huoli, ensimmäistäkään peltisaumaa ei ole vielä hizzattu :P Olen vasta laikkaillut ruosteisia paloja pois ja suunnitellut korjauspalojen geometriaa :idea:

Tuolta se nyt näyttää ilman ruosteisia peltejä:
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Jaa se on jovihava laittanu mudterrainit alle, vähä miettiny että pitäskö itekki matikkiin investoida.. :idea:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Älä huolehdi, uskot tai, mutta on olemassa muitakin Mersuja jotka saa uutta peltiä!


Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tutun näköistä keulamaskirupea :P

Autokatoksen ilmastointi on onneksi kiitettävä, joskin yksitolppanostin jättää työkohteen vähän matalalle
Kuva

Reikähän sinne helemaan synty, hyvin pitkälle samannäköinen kuin toiselle puolelle vuosi sitten :? Tasalaatuista tuntuisi olevan korin kesto :lol:
Kuva

Kuva

Tuosta tilanteesta vielä näytin lisää laikkakonetta ja lähes oktetin saavuttanutta rautaa lähti vielä vähemmksi

Sitten alkoi takas kasaan harsiminen, sisäkotelorakenne
Kuva

Korinkannatinpalkki edestäpäin
Kuva

Sama taka-alta
Kuva

Aikaahan tuossa palaa, etenkin kun oma sepitystyyli on pohdiskeleva, viipyilevä, jopa hitaahko :|

Onneksi kävi kaunis avustaja aina välillä viihdyttämässä 8)
Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Tuolla työasulla saattaa "mirri" palaa :roll:
Haalarit ja nekin tulen kestävät :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Juuei, tulityöt tehen ihan ihte vaan :)

Ostinpa muuten Motonetistä uuden ilemansuodattimen, niinkuin joka vuosi ennen katsastusta, mutta tämäpä ei alkanut millään menemään paikalleen ja syykin selvisi :arrow:

En tiijä näkeekö vielä tuosta kuvasta...
Kuva

Mutta viivaimen kanssa on jo selvempi juttu
Kuva

Vasemmalla on uusi suodatin ja oikealla vuoden paikallaan ollut, uusi suodatin on sentin verran pidempi, juur sillain että ei ilman väkivaltaa mene paikalleen :( Häätyyp käyä reklamoimassa Motonetille :protest:

Menosköhän tuo toinenkin talavi samalla viltterillä, paljonkohan lie huolto-ohjelmassa vaihtoväli :tuumaus:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sunnuntaina askartelin pintapellit
Kuva

Kuva

Kuva

Jos ei nyt muuta niin onahn se tuo kuluma ihan eri tavalla jämäkkä, tehty lähes kokonaan millinpiikkipellistä :idea:

Kadonneen pyöränkaaren muodon replikoin toiselta puolen tallin hyllyssä ollutta Eldolta muuttosiivouksen yhteydessä ylihäänyttä muovia käyttäen, piirtelin toiselta puolen muodon ja leikkasin sapluunan :P

Kuva

Värijä pintaan niin näyttää uusikin vanhalta :pappa:
Kuva

Kylläpä siinnä semmonen lipo 20 tuntia viikonlopusta meni tuusatessa ja jälkikin on rumaa mutta onpahan peltiä, joskohan tuo katsastukseen kelepaisi :wink: Paljonkos se muuten korityön tuntihinta onkaan koriaamolla?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kuus- seitsemänkymppiä kaupungissa.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

No tuossahan se tuli..

Sitten joku "Kaveri" tuo resunsa mulle että jos vähä paikkailisit tuosta ja homman laajuus ja tuntimäärä on sama kuin nyt joviharavan hommassa.. Teet koko viikonlopun sitä pa*kaa kasaan ja kun on hakemassa pyydät vaikka satasta niin huudetaan että vi**u mikä mulkku, kyllä neljäkymppiä pitäs tommosesta pikkuhommasta riittää !!!

Tämän vuoksi teen enää itelle :lol:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Seppä
Tarinaniskijä
Viestit: 264
Liittynyt: 31.3.2007 18:45

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Lerssinen kirjoitti:No tuossahan se tuli..

Sitten joku "Kaveri" tuo resunsa mulle että jos vähä paikkailisit tuosta ja homman laajuus ja tuntimäärä on sama kuin nyt joviharavan hommassa.. Teet koko viikonlopun sitä pa*kaa kasaan ja kun on hakemassa pyydät vaikka satasta niin huudetaan että vi**u mikä mulkku, kyllä neljäkymppiä pitäs tommosesta pikkuhommasta riittää !!!

Tämän vuoksi teen enää itelle :lol:
Kerrannii voin sanoo olevan satarosenttisesti samoo mieltä. Sitten ne perkeleet vielä itköö, jotta eihän tää oo koko paska etes tuon arvonen. No ei satasen autoon kummossii paikkailla satkulla.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo.

Kyllä se tuntitaksa suojelee nykyfirmoja noilta hommilta aika tehokkaasti.
Autopeltikorjaamoilla alkaa olla 90€ tunti.... tunnissa ei tuommosta tee ammattimieskään.
Ja Jovihan on ihan Pro tason autopeltimekaanikko noiden hapen kanssa reagoineiden metalliosien suhteen :!: Itse en usko että jaksaisin noin huolella toteuttaa ruostehitsuuta :?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuohan häätyy kehystää tallin seinälle :happy:

Nojoo, hyvästä nyt voi puhua samana päivänäkään, toki sitä yrittää omaan pitolaitokseensa tehhä niin ettei tarvihteisi ens kesänä uudelleen :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

jovihava kirjoitti:Ostinpa muuten Motonetistä uuden ilemansuodattimen, niinkuin joka vuosi ennen katsastusta, mutta tämäpä ei alkanut millään menemään paikalleen ja syykin selvisi, uusi suodatin on sentin verran pidempi, juur sillain että ei ilman väkivaltaa mene paikalleen :( Häätyyp käyä reklamoimassa Motonetille :protest:
Menin, valitin ja voitin 8) Eikäköö onneksi niillä oli hyllyssä Hengstiä, sehän meni heittämällä paikalleen :kivalla_paahan:

Viikonloppuna jos vaihtelisi raidetangon pään ja jarreletkut, ja jos oikein intoutuu niin koittaa entrata käsärinkin ottamaan myös oikialta puolelta :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Uhkauksesta tekoihin :P

Raidetangon pään vaihto oli jopa liian heleppo, mikään paikka ei vastustanut ja kasauskin kävi ihan naps ja kops
Kuva
Ei niinkö mitään haastetta :?

Mutta jarreletkuremppa oli jo vähän vaiherikkaampi
Kuva

Nimittäin niinkuin aina niin jarruputkien irti saaminen jarruletkuista vaati ähräystä, yritystä ja väkivaltaa, ja silti yksi liitos jäi aukeamatta :P Tarkoitti reissua Motonettiin ja uusien jarruputkenpätkien hankintaa, uusin molemmat jarrusatulalta lähtevät putkenpätkät. Onneksi pitkien putkien liitokset aukesi ettei joutunut vetämään uutta rööriä tehostimelta asti :)

Kuva

Kasaus ja ilmaus ja jarret tuntuu pelittävän 8) Tulihan nesteetkin vaihdettua samalla. Kasasin tapojeni mukaisesti joka kierreliitoksen kuparitahnan kanssa, mutta tällä kertaa vielä kokeilumielessä käsittelin liitokset kiristämisen jälkeen kotelosuoja-aineella, sillä ajatuksella että josko siihen jäisi jonninmoinen suojaava kerros päälle ettei vesi hankkiutuisi kierteeseen, ja olisivat ens kerralla helepompia aukaista :tuumaus:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kuormaliinallako se vaihdetangon pää napsaistaan poikkeen? Enpä tiennyt sieltä tulevan noin paljon öljyä, että ihan juottoastia tarvitaan.
Kein siknatuur
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tässähän on öljytäytteinen raidetanko, vaihdoin sinne öljyt samalla :idea:

Tälle aamua herkistelin oikean puolen seisontajarrua, voitelin seisontajarrun vivuston rummun sisältä
Kuva
Kuva
Kuva

Säätelin jarrut molemmin puolin ja otin vaijereista löysät pois, tuntuihan tuo nyt oikeakin puoli ottavan :)
jovihava kirjoitti:- Etuoikealta jarruletkut vaihtoon - Vaihettu

- Oikean puolen seisontajarru ottaa heikosti - Liikkuvat rummun sisältä putsattu ja voideltu, seisontajarru säädetty

- Takaparkit heikot - Halppisledien tilalle vaihdettu hehkut, onhan ne selkeesti paremmat valotehtoltaan

- Ruostekorjauksia oikeaan takapyöränkoteloon ja saman puolen takakulmalle - Takakulma tehty uusiksi

- Oikea raidetangonpää väljä - Vaihdettu
Kävisköön sitä huomenna jäläkientarkastuksessa :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Jäläkinäytös pidetty, taas on leimaa laitoksessa runsain mitoin 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Onneksi olokoon. Sormet vieläkin musteessa, kun piti tuoretta paperia hypistellä? :D

Miten tuossa kaapissa menee nuo jarruletkut? Meneekö eteen oikeasti kahdet linjat? Vai kiertääkö oikean puolen jarruille neste vasemman puolen kautta?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kyllä tuoreen rekisteriotteen tuoksu aikaisin aamusta on parhautta 8)

Tuplaletkut sinne menee molempiin etunapoihin :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2097
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

jovihava kirjoitti:Kyllä tuoreen rekisteriotteen tuoksu aikaisin aamusta on parhautta 8)
Kyllä se on, jopa iltapäivästä vielä sieraimia hivelevä aromi :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Roisto kirjoitti:Miten tuossa kaapissa menee nuo jarruletkut? Meneekö eteen oikeasti kahdet linjat? Vai kiertääkö oikean puolen jarruille neste vasemman puolen kautta?

t.
Risto
Kaapistossa on ilmeisesti 2 mäntäset etusatulat, kö? (eikai? :lol:) Tai sitten se on vaan tehty niin, että molemmat jarrupiirit menee etusatuloihin, onhan näitä ollu juuri vanhemmissa autoissa, ei häviä ikinä etujarrut, vaikka toinen jarrupiiri hajoaisikin. :) Esim 02 mallin (ei vuosimallin siis) Bmw:ssä taitaa olla näin, vasta sain itekin tietää asiasta jostain btcf:ltä kun jotain ketjua lueskelin viimekuussa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No itteasiassa siellä on nelimäntäiset satulat, mikkä brembot liekään :happy: En sitten kyllä tiedä miten ne linjat kytkeytyy mäntiin ristiin :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:No itteasiassa siellä on nelimäntäiset satulat, mikkä brembot liekään :happy: En sitten kyllä tiedä miten ne linjat kytkeytyy mäntiin ristiin :nocando:
No katos, niinpä näkyy, tollaset heti rintteriin! :shock:

Täytyis vähä levittää vaa et saa jäähylevyn mahtumaan väliin, no sopiva blokki "sorvissa" vaan sinne, halkaistavahan tollanen satula kaiketi on? :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Halkeavathan ne, pulteilla nipussa. Miksei mulla ole jäähdytettyjä levyjä :supersad:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:Halkeavathan ne, pulteilla nipussa. Miksei mulla ole jäähdytettyjä levyjä :supersad:
Miksei mul oo ku 1 mäntäset satulat! :supersad:


:lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mutta sulla on sentään levyjarrut takanaki :toks:

Takanaki tosiaan, takanakivalot on takanaki, ja siellä on yksi vikapaikka joka on odottanut TLC:tä vuosia, vaan nyt vihdoin kopeuduin alakamaan nuillehin jottain :idea: Takanakivalojen lasit kun pitäisi olla kiinni kolomella huonostikromatulla ruuvilla, jokka kiinnittyy valopohjassa oleviin messinkisiin M4 hitsertteihin eli upotemuttereihin. Mutta se huono kromaus ja messinkihitsertit saapi yhdessä aikaan räjähdyksen, toki hitaan sellasen, tästä johtuen alle kolmessakymmenessä vuodessa hitsertti ja ruuvi muodostavat irroittamattoman liitoksen ja sitten pahaa-aavistamaton kaapinhuoltaja vääntää piilteeman ristipääruuvarilla kyseisen ruuvin poiks :(

Tö Kaapin tapauksessa tanakakivalojen lasit olivat enää yhdellä ruuvilla puoleltaan kiinni, sillä keskimmäisellä ja sehän tarkoittaa tuommoisessa pitkässä lasissa että ylä-, ja alareunassa on rakoset josta menee sontaa sisään valaisimiin.

Soup. Enstex valopohjat ja lasit irtaalleen ja pesuun
Kuva

Sitta askarrellaan pikaliiman kanssa uudet hitsertit paikoilleen
Kuva

Ja niin loistaa takavalopatteristo
Kuva

Kun loppu tuo homma ihan käsiin niin jatkoinpa askartelutuokiota asentamalla hanskalokeron luukun. Tiilerin varaosakaapista sen joskus evakuoin ja on odottanut paikalleenlaittoa. Yritin laittaa alkuperäisenkaltaisilla propuilla mutta reikien kairaus meni hivenen häneksi ja lopulta päädyin laittamaan kolmella propulla ja kolmella IP-ruuvilla, tuntuuhan tuo ihan tukevasti olevan :)
Kuva

Avoinna toimii mukitelineenä
Kuva

Onhan tuo vähän erisävyinen kuin muu kojelauta, mutta en viihtinyt alkaa maalailemaankaan. Joskus oli muoviosille semmosta mustavahana tunnettua ainetta, kävisköhän tuohon?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ai jumaliste mitä herkkuja, en tiennytkään, että tuollaista kantta on saatavilla?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuolla Tiilerillä on purettuna semmonen luksusmalli jossa oli vaikka mitä hienouksia ABS:istä lähtien 8) Tainnu uudemmissa bussikaapeissa olla tuommonenkin varuste :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”