Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Noniin, huomenna aamusta ajattelin laikata Kaapista takakulman veks, jos lähialueella on joutilaana päteviä pellintaivuttajia ja mestarihitsaajia, tai edes surkuhupaisan korjaussätöstyksen seuraamisesta kiinnostuneita niin tervetuloa iloiseen pihapeltijumppaan
Jos muuten joku tosiaan innostuu paikanpäälle niin kannattaa kilauttaa tai koodata numeroon 040 849 3103, notten ole pahimmoilleen Puuilossa hakemassa lisää rälläkänlaikkoja ja näppylähanskoja
Takapuskuria hölläilin poise, ei pultit auenneet ja kannatkin oli jotenkin ihan pilalla, pitänee aloittaa mutterinhitsausoperaatiolla
Jos muuten joku tosiaan innostuu paikanpäälle niin kannattaa kilauttaa tai koodata numeroon 040 849 3103, notten ole pahimmoilleen Puuilossa hakemassa lisää rälläkänlaikkoja ja näppylähanskoja
Takapuskuria hölläilin poise, ei pultit auenneet ja kannatkin oli jotenkin ihan pilalla, pitänee aloittaa mutterinhitsausoperaatiolla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Piru vie, mie oisin voinu tuua kempinki mukana, mut tännää pittää noita pojan synttärikekkereitä pijellä nii ei pääse paikalle... Vai olisko tolla kohtuu uudenkarheella kempillä tullu liian hyvää saumaa kaappiin..?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Jaa se teilläkin juniori jo vuoden ikäinen, onnittelut päivänsankarille
Ällös huoli, ensimmäistäkään peltisaumaa ei ole vielä hizzattu Olen vasta laikkaillut ruosteisia paloja pois ja suunnitellut korjauspalojen geometriaa
Tuolta se nyt näyttää ilman ruosteisia peltejä:
Ällös huoli, ensimmäistäkään peltisaumaa ei ole vielä hizzattu Olen vasta laikkaillut ruosteisia paloja pois ja suunnitellut korjauspalojen geometriaa
Tuolta se nyt näyttää ilman ruosteisia peltejä:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tutun näköistä keulamaskirupea
Autokatoksen ilmastointi on onneksi kiitettävä, joskin yksitolppanostin jättää työkohteen vähän matalalle
Reikähän sinne helemaan synty, hyvin pitkälle samannäköinen kuin toiselle puolelle vuosi sitten Tasalaatuista tuntuisi olevan korin kesto
Tuosta tilanteesta vielä näytin lisää laikkakonetta ja lähes oktetin saavuttanutta rautaa lähti vielä vähemmksi
Sitten alkoi takas kasaan harsiminen, sisäkotelorakenne
Korinkannatinpalkki edestäpäin
Sama taka-alta
Aikaahan tuossa palaa, etenkin kun oma sepitystyyli on pohdiskeleva, viipyilevä, jopa hitaahko
Onneksi kävi kaunis avustaja aina välillä viihdyttämässä
Autokatoksen ilmastointi on onneksi kiitettävä, joskin yksitolppanostin jättää työkohteen vähän matalalle
Reikähän sinne helemaan synty, hyvin pitkälle samannäköinen kuin toiselle puolelle vuosi sitten Tasalaatuista tuntuisi olevan korin kesto
Tuosta tilanteesta vielä näytin lisää laikkakonetta ja lähes oktetin saavuttanutta rautaa lähti vielä vähemmksi
Sitten alkoi takas kasaan harsiminen, sisäkotelorakenne
Korinkannatinpalkki edestäpäin
Sama taka-alta
Aikaahan tuossa palaa, etenkin kun oma sepitystyyli on pohdiskeleva, viipyilevä, jopa hitaahko
Onneksi kävi kaunis avustaja aina välillä viihdyttämässä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Juuei, tulityöt tehen ihan ihte vaan
Ostinpa muuten Motonetistä uuden ilemansuodattimen, niinkuin joka vuosi ennen katsastusta, mutta tämäpä ei alkanut millään menemään paikalleen ja syykin selvisi
En tiijä näkeekö vielä tuosta kuvasta...
Mutta viivaimen kanssa on jo selvempi juttu
Vasemmalla on uusi suodatin ja oikealla vuoden paikallaan ollut, uusi suodatin on sentin verran pidempi, juur sillain että ei ilman väkivaltaa mene paikalleen Häätyyp käyä reklamoimassa Motonetille
Menosköhän tuo toinenkin talavi samalla viltterillä, paljonkohan lie huolto-ohjelmassa vaihtoväli
Ostinpa muuten Motonetistä uuden ilemansuodattimen, niinkuin joka vuosi ennen katsastusta, mutta tämäpä ei alkanut millään menemään paikalleen ja syykin selvisi
En tiijä näkeekö vielä tuosta kuvasta...
Mutta viivaimen kanssa on jo selvempi juttu
Vasemmalla on uusi suodatin ja oikealla vuoden paikallaan ollut, uusi suodatin on sentin verran pidempi, juur sillain että ei ilman väkivaltaa mene paikalleen Häätyyp käyä reklamoimassa Motonetille
Menosköhän tuo toinenkin talavi samalla viltterillä, paljonkohan lie huolto-ohjelmassa vaihtoväli
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sunnuntaina askartelin pintapellit
Jos ei nyt muuta niin onahn se tuo kuluma ihan eri tavalla jämäkkä, tehty lähes kokonaan millinpiikkipellistä
Kadonneen pyöränkaaren muodon replikoin toiselta puolen tallin hyllyssä ollutta Eldolta muuttosiivouksen yhteydessä ylihäänyttä muovia käyttäen, piirtelin toiselta puolen muodon ja leikkasin sapluunan
Värijä pintaan niin näyttää uusikin vanhalta
Kylläpä siinnä semmonen lipo 20 tuntia viikonlopusta meni tuusatessa ja jälkikin on rumaa mutta onpahan peltiä, joskohan tuo katsastukseen kelepaisi Paljonkos se muuten korityön tuntihinta onkaan koriaamolla?
Jos ei nyt muuta niin onahn se tuo kuluma ihan eri tavalla jämäkkä, tehty lähes kokonaan millinpiikkipellistä
Kadonneen pyöränkaaren muodon replikoin toiselta puolen tallin hyllyssä ollutta Eldolta muuttosiivouksen yhteydessä ylihäänyttä muovia käyttäen, piirtelin toiselta puolen muodon ja leikkasin sapluunan
Värijä pintaan niin näyttää uusikin vanhalta
Kylläpä siinnä semmonen lipo 20 tuntia viikonlopusta meni tuusatessa ja jälkikin on rumaa mutta onpahan peltiä, joskohan tuo katsastukseen kelepaisi Paljonkos se muuten korityön tuntihinta onkaan koriaamolla?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
No tuossahan se tuli..
Sitten joku "Kaveri" tuo resunsa mulle että jos vähä paikkailisit tuosta ja homman laajuus ja tuntimäärä on sama kuin nyt joviharavan hommassa.. Teet koko viikonlopun sitä pa*kaa kasaan ja kun on hakemassa pyydät vaikka satasta niin huudetaan että vi**u mikä mulkku, kyllä neljäkymppiä pitäs tommosesta pikkuhommasta riittää !!!
Tämän vuoksi teen enää itelle
Sitten joku "Kaveri" tuo resunsa mulle että jos vähä paikkailisit tuosta ja homman laajuus ja tuntimäärä on sama kuin nyt joviharavan hommassa.. Teet koko viikonlopun sitä pa*kaa kasaan ja kun on hakemassa pyydät vaikka satasta niin huudetaan että vi**u mikä mulkku, kyllä neljäkymppiä pitäs tommosesta pikkuhommasta riittää !!!
Tämän vuoksi teen enää itelle
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kerrannii voin sanoo olevan satarosenttisesti samoo mieltä. Sitten ne perkeleet vielä itköö, jotta eihän tää oo koko paska etes tuon arvonen. No ei satasen autoon kummossii paikkailla satkulla.Lerssinen kirjoitti:No tuossahan se tuli..
Sitten joku "Kaveri" tuo resunsa mulle että jos vähä paikkailisit tuosta ja homman laajuus ja tuntimäärä on sama kuin nyt joviharavan hommassa.. Teet koko viikonlopun sitä pa*kaa kasaan ja kun on hakemassa pyydät vaikka satasta niin huudetaan että vi**u mikä mulkku, kyllä neljäkymppiä pitäs tommosesta pikkuhommasta riittää !!!
Tämän vuoksi teen enää itelle
Joo.
Kyllä se tuntitaksa suojelee nykyfirmoja noilta hommilta aika tehokkaasti.
Autopeltikorjaamoilla alkaa olla 90€ tunti.... tunnissa ei tuommosta tee ammattimieskään.
Ja Jovihan on ihan Pro tason autopeltimekaanikko noiden hapen kanssa reagoineiden metalliosien suhteen Itse en usko että jaksaisin noin huolella toteuttaa ruostehitsuuta
Kyllä se tuntitaksa suojelee nykyfirmoja noilta hommilta aika tehokkaasti.
Autopeltikorjaamoilla alkaa olla 90€ tunti.... tunnissa ei tuommosta tee ammattimieskään.
Ja Jovihan on ihan Pro tason autopeltimekaanikko noiden hapen kanssa reagoineiden metalliosien suhteen Itse en usko että jaksaisin noin huolella toteuttaa ruostehitsuuta
Menin, valitin ja voitin Eikäköö onneksi niillä oli hyllyssä Hengstiä, sehän meni heittämällä paikalleenjovihava kirjoitti:Ostinpa muuten Motonetistä uuden ilemansuodattimen, niinkuin joka vuosi ennen katsastusta, mutta tämäpä ei alkanut millään menemään paikalleen ja syykin selvisi, uusi suodatin on sentin verran pidempi, juur sillain että ei ilman väkivaltaa mene paikalleen Häätyyp käyä reklamoimassa Motonetille
Viikonloppuna jos vaihtelisi raidetangon pään ja jarreletkut, ja jos oikein intoutuu niin koittaa entrata käsärinkin ottamaan myös oikialta puolelta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Uhkauksesta tekoihin
Raidetangon pään vaihto oli jopa liian heleppo, mikään paikka ei vastustanut ja kasauskin kävi ihan naps ja kops
Ei niinkö mitään haastetta
Mutta jarreletkuremppa oli jo vähän vaiherikkaampi
Nimittäin niinkuin aina niin jarruputkien irti saaminen jarruletkuista vaati ähräystä, yritystä ja väkivaltaa, ja silti yksi liitos jäi aukeamatta Tarkoitti reissua Motonettiin ja uusien jarruputkenpätkien hankintaa, uusin molemmat jarrusatulalta lähtevät putkenpätkät. Onneksi pitkien putkien liitokset aukesi ettei joutunut vetämään uutta rööriä tehostimelta asti
Kasaus ja ilmaus ja jarret tuntuu pelittävän Tulihan nesteetkin vaihdettua samalla. Kasasin tapojeni mukaisesti joka kierreliitoksen kuparitahnan kanssa, mutta tällä kertaa vielä kokeilumielessä käsittelin liitokset kiristämisen jälkeen kotelosuoja-aineella, sillä ajatuksella että josko siihen jäisi jonninmoinen suojaava kerros päälle ettei vesi hankkiutuisi kierteeseen, ja olisivat ens kerralla helepompia aukaista
Raidetangon pään vaihto oli jopa liian heleppo, mikään paikka ei vastustanut ja kasauskin kävi ihan naps ja kops
Ei niinkö mitään haastetta
Mutta jarreletkuremppa oli jo vähän vaiherikkaampi
Nimittäin niinkuin aina niin jarruputkien irti saaminen jarruletkuista vaati ähräystä, yritystä ja väkivaltaa, ja silti yksi liitos jäi aukeamatta Tarkoitti reissua Motonettiin ja uusien jarruputkenpätkien hankintaa, uusin molemmat jarrusatulalta lähtevät putkenpätkät. Onneksi pitkien putkien liitokset aukesi ettei joutunut vetämään uutta rööriä tehostimelta asti
Kasaus ja ilmaus ja jarret tuntuu pelittävän Tulihan nesteetkin vaihdettua samalla. Kasasin tapojeni mukaisesti joka kierreliitoksen kuparitahnan kanssa, mutta tällä kertaa vielä kokeilumielessä käsittelin liitokset kiristämisen jälkeen kotelosuoja-aineella, sillä ajatuksella että josko siihen jäisi jonninmoinen suojaava kerros päälle ettei vesi hankkiutuisi kierteeseen, ja olisivat ens kerralla helepompia aukaista
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tässähän on öljytäytteinen raidetanko, vaihdoin sinne öljyt samalla
Tälle aamua herkistelin oikean puolen seisontajarrua, voitelin seisontajarrun vivuston rummun sisältä
Säätelin jarrut molemmin puolin ja otin vaijereista löysät pois, tuntuihan tuo nyt oikeakin puoli ottavan
Tälle aamua herkistelin oikean puolen seisontajarrua, voitelin seisontajarrun vivuston rummun sisältä
Säätelin jarrut molemmin puolin ja otin vaijereista löysät pois, tuntuihan tuo nyt oikeakin puoli ottavan
Kävisköön sitä huomenna jäläkientarkastuksessajovihava kirjoitti:- Etuoikealta jarruletkut vaihtoon - Vaihettu
- Oikean puolen seisontajarru ottaa heikosti - Liikkuvat rummun sisältä putsattu ja voideltu, seisontajarru säädetty
- Takaparkit heikot - Halppisledien tilalle vaihdettu hehkut, onhan ne selkeesti paremmat valotehtoltaan
- Ruostekorjauksia oikeaan takapyöränkoteloon ja saman puolen takakulmalle - Takakulma tehty uusiksi
- Oikea raidetangonpää väljä - Vaihdettu
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Kaapistossa on ilmeisesti 2 mäntäset etusatulat, kö? (eikai? ) Tai sitten se on vaan tehty niin, että molemmat jarrupiirit menee etusatuloihin, onhan näitä ollu juuri vanhemmissa autoissa, ei häviä ikinä etujarrut, vaikka toinen jarrupiiri hajoaisikin. Esim 02 mallin (ei vuosimallin siis) Bmw:ssä taitaa olla näin, vasta sain itekin tietää asiasta jostain btcf:ltä kun jotain ketjua lueskelin viimekuussa.Roisto kirjoitti:Miten tuossa kaapissa menee nuo jarruletkut? Meneekö eteen oikeasti kahdet linjat? Vai kiertääkö oikean puolen jarruille neste vasemman puolen kautta?
t.
Risto
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No katos, niinpä näkyy, tollaset heti rintteriin!jovihava kirjoitti:No itteasiassa siellä on nelimäntäiset satulat, mikkä brembot liekään En sitten kyllä tiedä miten ne linjat kytkeytyy mäntiin ristiin
Täytyis vähä levittää vaa et saa jäähylevyn mahtumaan väliin, no sopiva blokki "sorvissa" vaan sinne, halkaistavahan tollanen satula kaiketi on?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Miksei mul oo ku 1 mäntäset satulat!jovihava kirjoitti:Halkeavathan ne, pulteilla nipussa. Miksei mulla ole jäähdytettyjä levyjä
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Mutta sulla on sentään levyjarrut takanaki
Takanaki tosiaan, takanakivalot on takanaki, ja siellä on yksi vikapaikka joka on odottanut TLC:tä vuosia, vaan nyt vihdoin kopeuduin alakamaan nuillehin jottain Takanakivalojen lasit kun pitäisi olla kiinni kolomella huonostikromatulla ruuvilla, jokka kiinnittyy valopohjassa oleviin messinkisiin M4 hitsertteihin eli upotemuttereihin. Mutta se huono kromaus ja messinkihitsertit saapi yhdessä aikaan räjähdyksen, toki hitaan sellasen, tästä johtuen alle kolmessakymmenessä vuodessa hitsertti ja ruuvi muodostavat irroittamattoman liitoksen ja sitten pahaa-aavistamaton kaapinhuoltaja vääntää piilteeman ristipääruuvarilla kyseisen ruuvin poiks
Tö Kaapin tapauksessa tanakakivalojen lasit olivat enää yhdellä ruuvilla puoleltaan kiinni, sillä keskimmäisellä ja sehän tarkoittaa tuommoisessa pitkässä lasissa että ylä-, ja alareunassa on rakoset josta menee sontaa sisään valaisimiin.
Soup. Enstex valopohjat ja lasit irtaalleen ja pesuun
Sitta askarrellaan pikaliiman kanssa uudet hitsertit paikoilleen
Ja niin loistaa takavalopatteristo
Kun loppu tuo homma ihan käsiin niin jatkoinpa askartelutuokiota asentamalla hanskalokeron luukun. Tiilerin varaosakaapista sen joskus evakuoin ja on odottanut paikalleenlaittoa. Yritin laittaa alkuperäisenkaltaisilla propuilla mutta reikien kairaus meni hivenen häneksi ja lopulta päädyin laittamaan kolmella propulla ja kolmella IP-ruuvilla, tuntuuhan tuo ihan tukevasti olevan
Avoinna toimii mukitelineenä
Onhan tuo vähän erisävyinen kuin muu kojelauta, mutta en viihtinyt alkaa maalailemaankaan. Joskus oli muoviosille semmosta mustavahana tunnettua ainetta, kävisköhän tuohon?
Takanaki tosiaan, takanakivalot on takanaki, ja siellä on yksi vikapaikka joka on odottanut TLC:tä vuosia, vaan nyt vihdoin kopeuduin alakamaan nuillehin jottain Takanakivalojen lasit kun pitäisi olla kiinni kolomella huonostikromatulla ruuvilla, jokka kiinnittyy valopohjassa oleviin messinkisiin M4 hitsertteihin eli upotemuttereihin. Mutta se huono kromaus ja messinkihitsertit saapi yhdessä aikaan räjähdyksen, toki hitaan sellasen, tästä johtuen alle kolmessakymmenessä vuodessa hitsertti ja ruuvi muodostavat irroittamattoman liitoksen ja sitten pahaa-aavistamaton kaapinhuoltaja vääntää piilteeman ristipääruuvarilla kyseisen ruuvin poiks
Tö Kaapin tapauksessa tanakakivalojen lasit olivat enää yhdellä ruuvilla puoleltaan kiinni, sillä keskimmäisellä ja sehän tarkoittaa tuommoisessa pitkässä lasissa että ylä-, ja alareunassa on rakoset josta menee sontaa sisään valaisimiin.
Soup. Enstex valopohjat ja lasit irtaalleen ja pesuun
Sitta askarrellaan pikaliiman kanssa uudet hitsertit paikoilleen
Ja niin loistaa takavalopatteristo
Kun loppu tuo homma ihan käsiin niin jatkoinpa askartelutuokiota asentamalla hanskalokeron luukun. Tiilerin varaosakaapista sen joskus evakuoin ja on odottanut paikalleenlaittoa. Yritin laittaa alkuperäisenkaltaisilla propuilla mutta reikien kairaus meni hivenen häneksi ja lopulta päädyin laittamaan kolmella propulla ja kolmella IP-ruuvilla, tuntuuhan tuo ihan tukevasti olevan
Avoinna toimii mukitelineenä
Onhan tuo vähän erisävyinen kuin muu kojelauta, mutta en viihtinyt alkaa maalailemaankaan. Joskus oli muoviosille semmosta mustavahana tunnettua ainetta, kävisköhän tuohon?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje