Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ai saakeli, pitää omaakin alkaa talvella varustelemaan.
Näyttää pahalta tuo minun prokkis, ei aika riitä millään sen kanssa väsäämiseen. On ainakin tekemistä talven pimeinä iltoina, sitten on aikaa touhuta sen kanssa.
Edit: ainut mitä olen saanut aikaiseksi on tekniikan purkaminen, 90% peltitöistä ja takaosan hionta ja maalaus.


Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No vaan siitähän tulee niinkö uutta 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »


Kun hitsailun huumaan – hehkuvan kuumaan
vie miehen tie,
niin saumat nuo lohdun suo
ja kaikki muu unhoittuu.
Sun helmasi silloin paikata illoin
sain toisen vain.
Ja taivaan kuu naurusuu
vain nähdä voi parkit kai.
Vaan ilmaa ei uskottu jääneen,
kun vaihdoimme letkut ja nesteen.
Silloin uskoin, että ainiaan
meillä raidepäätä vaihdetaan,
aina takajarrut hylätään
tämän kaapin valkean.
Silloin luulimme kai molemmat,
että konttorilla toimivat
valot hetken vain nuo himmeät
tämän kaapin valkean.

Mut’ viikot ne vaihtui.
Ajoaika haihtui
pois, niin kuin ois’
se hurmaa vaan öisen maan
tai taikaa yön tähtivyön.
Jos toivoa saisin, niin haluaisin
kun muistat mun.
Ja jos myös on lohduton
sun eessäs’ tie, niin se vie
taas kaipaamaan katsastusaikaa,
mi muistojen kätköissä kaikaa.

Ehkä kerran vielä uskotaan
"leimaan" konttorin, se vapauttaa.
Ehkä kerran vielä ajellaan
kanssa kaapin valkean.
Silloin ymmärrämme molemmat,
että päättymättä jatkuvat
hetket onnelliset, ihanat
kanssa kaapin valkean.

Silloin ymmärrämme molemmat,
että päättymättä jatkuvat
hetket onnelliset, ihanat
kanssa kaapin valkean.
Kanssa kaapin valkean.


... ja onnittelut katsastuksen läpäisemisestä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kuva

Kiitosta Tiileri, varsin tyylikäs sanoitus :lol:

Edit: eikäkö aivan upea, lauloin just vaimolle ja sanat uppos säveleen täydelleen :pumppu:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:Mutta sulla on sentään levyjarrut takanaki :toks:
Pyh, haittaa vaan kuminpolttoa ku pitää liikaa. :no:






:lol:

No joo. Näin ne keksinnöt kehittyy aikojen saatossa. 8)
Eiköhän Laiteta kaappiin rintterin etulevyt kaapin satuloilla ja rintterin taka-aksila, 4-satasesta vielä, niin tulee vähä järeämmät jarrut taaksekin. :twisted: Taitaa nelisatkussa olla 2 vai 4 mäntäset takasatulatkin? Ku 2-satkussa on 1-mäntäset. tota 3 satkua en oo ees niin tarkasti kattonu, liekö suht samat jarrut ku 2 satkussa. :roll:

Sais muuten 4-satkun perällä komian takapään, ku pitäis olla vanne "sisäänpäin" käännettynä, että tulis rengas oikiaan kohtaan, ja yleensäkään mahtuis alle. Tosin vois ottaa akselin jarrut kiinni takakaarien sisäosiin? :?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Aidosti puhuen se rintterin pikkuperä kiinnostaisi ainakin ajatuksen tasolla, voiskos Vensku ottaa kuvvaa miten niissä on tuo seisontajarren vijerihätsäkkä on organisoitu?

Miten muuten levyjarrejen laitto aksilalle joissa niitä ei ole koskaan ollut ko mallisarjassa, onkohan ikuna leimattavissa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:Aidosti puhuen se rintterin pikkuperä kiinnostaisi ainakin ajatuksen tasolla, voiskos Vensku ottaa kuvvaa miten niissä on tuo seisontajarren vijerihätsäkkä on organisoitu?

Miten muuten levyjarrejen laitto aksilalle joissa niitä ei ole koskaan ollut ko mallisarjassa, onkohan ikuna leimattavissa?
Eikös tuo oo niitä turvallisuutta parantavia seikkoja joista ei tuu ees prosentteja. Sitä en osaa sanoa että puuttuvatko tehostimen kokoon ts pitääkö olla vertailevaa tietoa mallisarjasta jossa moiset levyt on :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:onkohan ikkuna leimattavissa?
On on :wink: Tulee tämmönen leima:

Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:Aidosti puhuen se rintterin pikkuperä kiinnostaisi ainakin ajatuksen tasolla, voiskos Vensku ottaa kuvvaa miten niissä on tuo seisontajarren vijerihätsäkkä on organisoitu?

Miten muuten levyjarrejen laitto aksilalle joissa niitä ei ole koskaan ollut ko mallisarjassa, onkohan ikuna leimattavissa?
Juu, meinasitkos mitä kohtaa tarkalleen? :)
Ulkomuistista voin sanoa että se hieno mersun poksi siellä auton alla, johon tulee käsijarrulta 1 vaijeri, josta säädetään vaijerista löysät pois ja joka sitten haarautuu siitä molempiin pyöriin, niin vaijerit menee suojakuoressa rumpuun asti ja jotenkin noin... :lol:

Saahan jarruja parantaa juu ilman prosentteja. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Tuosta jartuon oranssirunkokuvasta tuli ihan hirvee lavakaappikuume *) :kuume:

Aikoinaan sinisellä pakukaapilla ajeltiin pitkiäkin keikkamatkoja. Kerran oli uhkana joutua kuskiksi; vakikuski varoitteli, että ohjauksessa on klappia reilusti. Ei sitten tarvinnut ajaa / en päässyt ajamaan kuitenkaan.
*)Jos umpimalli on kaappi, onko lavamalli hylly? :tuumaus:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Lavamallista tulee äkkiä mieleen puhelinpöytä :?
Vensku_ kirjoitti:Ulkomuistista voin sanoa että se hieno mersun poksi siellä auton alla, johon tulee käsijarrulta 1 vaijeri, josta säädetään vaijerista löysät pois ja joka sitten haarautuu siitä molempiin pyöriin, niin vaijerit menee suojakuoressa rumpuun asti ja jotenkin noin... :lol:
Elikkäs essentiallisti samanlainen systeemi kun satalankussa :idea: Loppus ne käsärikäännökset Kaapilla :?

Semmonen rintintinin peppu on tietääkseni viitisen senttiä leviämpi, tulisi takarenkaat ulommas, joutuskohan sitä kaaria mankeloimaan, vai peräti levikkeet laittamaan :eec:

Kontio, tuossahan on jo vanaha leima, vaikka kais se vanahaan autoon riittää sekin :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

boogieman kirjoitti:Tuosta jartuon oranssirunkokuvasta tuli ihan hirvee lavakaappikuume *) :kuume:

Aikoinaan sinisellä pakukaapilla ajeltiin pitkiäkin keikkamatkoja. Kerran oli uhkana joutua kuskiksi; vakikuski varoitteli, että ohjauksessa on klappia reilusti. Ei sitten tarvinnut ajaa / en päässyt ajamaan kuitenkaan.
*)Jos umpimalli on kaappi, onko lavamalli hylly? :tuumaus:
Heh heh, mulla on vielä herkkuna siinä 1090kg:n Hiab :)
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jovi kirjoitti:Kontio, tuossahan on jo vanaha leima
Ei kun parasta ennen päivämäärä :contract:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

jovihava kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Ulkomuistista voin sanoa että se hieno mersun poksi siellä auton alla, johon tulee käsijarrulta 1 vaijeri, josta säädetään vaijerista löysät pois ja joka sitten haarautuu siitä molempiin pyöriin, niin vaijerit menee suojakuoressa rumpuun asti ja jotenkin noin... :lol:
Elikkäs essentiallisti samanlainen systeemi kun satalankussa :idea: Loppus ne käsärikäännökset Kaapilla :?

Semmonen rintintinin peppu on tietääkseni viitisen senttiä leviämpi, tulisi takarenkaat ulommas, joutuskohan sitä kaaria mankeloimaan, vai peräti levikkeet laittamaan :eec:
Pitää vähä suorittaa mittauksia jossain välissä tuolle pyllylle. Uuman ja tykkien mittoja en nyt ota. :no:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Vensku_ kirjoitti:......
Pitää vähä suorittaa mittauksia jossain välissä tuolle pyllylle. Uuman ja tykkien mittoja en nyt ota. :no:
Kahto yksintein jarrupaine regulaattorin nummero jos näkkyy, ja ota kuva jos ryöhyät siellä alla......ja usseempi kuva kuormantunnistaja vivuista.

Lyö viivotin vierreen että Jovi näkköö kuvista mitat.....

Eise siun rintterin mitoila mittään tee , mutta jos äityy millaseen jarrurevohkkaan ja laitaa eri tilavuiset jarrupuristin männät muusta autosta ni eppäilen että jarrupaine suhe suatta olla kimurantti saaja kohilleen.

Eihä se oo kun tehniikoo ...... soveltamala vähäse ja säätämmällä sua mitä haluvvaa.

Kahlekeeha muutkiin sille jo niitä rekulaatorija .... ja hyväkuntosia..... ne muute on helekutin kalliita liikkeessä.

Eläkä minuu uso .....
-uota kuitennii kuhan Tiileri JYRÄHTTÄÄ ,-se tiettää, ku en minäkkään iha varma......
-mutta jos ihtelle laittasin ni enminä aksilan laittammista eppäile yhttään, -mutta jarru-suhetta.... :roll:
VALMET 5oo -69
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nii nii.. :)

Mitäs jos laittais kaveriks sellasen säädettävän jarrupaineensäätimen? Vai meneeks koko keksintö sekasin jos niitä on kaks? :D

Säädettävä paineensäädinhän saa olla, kunhan ei oo vaan säädettävissä kuljettajan paikalta(/hytistä) ajon aikana...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Voisko siinä mitenkään käyä niin että takajarret tulis tehokkaammaat kun etujarret? Sylinteripinta-ala tietennii kasvas levyjarreilla, toisaalta rumpujarrut on itsetehostavat että tehon muutoksesta taas ei osaa sanoa mittään :nocando:

Ostin muuten tuossa ransitista puretun ilimavepaston, mukana pitäs olla kaikki ja toimiva peli, tiijä jos saisi tälle syssyä sepitettyä paikalleen :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3037
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Noin kertapolkaisulla rumpujarru saattaa hyvinkin olla tehokkaampi kuin levy, eli ei siinä välttämättä liikaa tehua taakse tule. Kitkapintahan on rummussa moninkertainen.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nii ja isompi halkaisija männässähän vaatii enemmän mehua jotta liikkuu, ku rumpujen pienet tillikat! Eli takajarrut häviää kokonaan ku tätä vähän aikaa jossitellaan! :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kaapin mittariin pyörähti 430000, eli minä olen ajellut nyt 70000 km tällä vehkeellä :kuski:

Vaihteeksi taas olen touhuamassa koneenkiinnikkeiden kanssa, tai tarkemmin ottaen laatikon ripustuksen, ei meinaa tuo paketti asettua tuonne mieleisellä tavalla :?

Löyty yksi kohta jossa laatikon korvakko on joissain tilanteissa ottanut kiinni koriin, josko saisi sitä työstämällä vielä johtuvia värinöitä vähemmäksi :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

jovihava kirjoitti:Kaapin mittariin pyörähti 430000, eli minä olen ajellut nyt 70000 km tällä vehkeellä :kuski:
No olen minäkin siihen vähän osallistunut...

Joko se ois aika vaihtaa 609:ään?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onhan siihen toki muutkin osallistuneet, Juhanin lisäksi ainakin Matti H, Hese ja Eldokin :wink:

Juhanillako alakas olla joutilaana? Se kun vaan tarviisi miulle olla väliseinätön versio väh. viijen hengen henkilökuljetuskapasiteetilla :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

jovihava kirjoitti: Juhanillako alakas olla joutilaana? Se kun vaan tarviisi miulle olla väliseinätön versio väh. viijen hengen henkilökuljetuskapasiteetilla :?
Sanoi katsastussetä että semmosen saa tehä ja vieläpä verovapaasti kun laskee lattiaa vähäsen siitä keskeltä. Näin on kuulemma tehty näissä. Tilaa kuulemma on siellä alla. Omia tarpeita ei ole tuolle ollut että en ole sen tarkemmin katsellut tai suunnitellut.
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

jovihava kirjoitti:
Vaihteeksi taas olen touhuamassa koneenkiinnikkeiden kanssa, tai tarkemmin ottaen laatikon ripustuksen, ei meinaa tuo paketti asettua tuonne mieleisellä tavalla :?

Löyty yksi kohta jossa laatikon korvakko on joissain tilanteissa ottanut kiinni koriin, josko saisi sitä työstämällä vielä johtuvia värinöitä vähemmäksi :idea:
Mikä kohta siitä ottaa kiinni? Vai onko avolavassa erillainen systemi?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sama systeemi kait se on. Mulla uusien moottorinkumityynymjen ansiosta koko paketti nousi pari senttiä ylemmäs ja vaihdelaatikon ylimmän lohkokiinnityspultinreiän ympärys alkoii kopista lattiaan, piti vähän uudelleenasemoida sekä varuilta hioa kytkinkoppaa.

Joko jartuolla on paketti kasassa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ei ole vielä lähelläkään, nyt on operaatio hiekkapuhallus menossa.
Autossa ei ole pahemmin muuta kiinni kuin kojelauta.
Aika synkän näköistä hommaa vielä tässä vaiheessa. Voisin ottaa vähän kuvia siitä ja laittaa niitä tänne.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pistä ihimeessä :) Kuulostaa siltä että siellä ollaan priimaa tekemässä 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Huvittava pikkujuttu tuossa yhtenä iltana kun olin töissä lähdössä, rämäytin Kaapin tulille parkkiruudussa niin jostain alkoi kuulua "UIK UIK UIK UIK UIK..." Viereisessä parkkiruudussa olevan henkilöauton varashälytin alkoi huutaa, säikähti raukka Kaapin käynnistymistä :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kait odottelit vähän aikaa ja räjäytit Mersun tulille vielä parikertaa?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Njääh, pieni hymynkare huulilla läksin lasettelemaan kotia kohten :)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”