Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Ai saakeli, pitää omaakin alkaa talvella varustelemaan.
Näyttää pahalta tuo minun prokkis, ei aika riitä millään sen kanssa väsäämiseen. On ainakin tekemistä talven pimeinä iltoina, sitten on aikaa touhuta sen kanssa.
Edit: ainut mitä olen saanut aikaiseksi on tekniikan purkaminen, 90% peltitöistä ja takaosan hionta ja maalaus.
Näyttää pahalta tuo minun prokkis, ei aika riitä millään sen kanssa väsäämiseen. On ainakin tekemistä talven pimeinä iltoina, sitten on aikaa touhuta sen kanssa.
Edit: ainut mitä olen saanut aikaiseksi on tekniikan purkaminen, 90% peltitöistä ja takaosan hionta ja maalaus.
Kun hitsailun huumaan – hehkuvan kuumaan
vie miehen tie,
niin saumat nuo lohdun suo
ja kaikki muu unhoittuu.
Sun helmasi silloin paikata illoin
sain toisen vain.
Ja taivaan kuu naurusuu
vain nähdä voi parkit kai.
Vaan ilmaa ei uskottu jääneen,
kun vaihdoimme letkut ja nesteen.
Silloin uskoin, että ainiaan
meillä raidepäätä vaihdetaan,
aina takajarrut hylätään
tämän kaapin valkean.
Silloin luulimme kai molemmat,
että konttorilla toimivat
valot hetken vain nuo himmeät
tämän kaapin valkean.
Mut’ viikot ne vaihtui.
Ajoaika haihtui
pois, niin kuin ois’
se hurmaa vaan öisen maan
tai taikaa yön tähtivyön.
Jos toivoa saisin, niin haluaisin
kun muistat mun.
Ja jos myös on lohduton
sun eessäs’ tie, niin se vie
taas kaipaamaan katsastusaikaa,
mi muistojen kätköissä kaikaa.
Ehkä kerran vielä uskotaan
"leimaan" konttorin, se vapauttaa.
Ehkä kerran vielä ajellaan
kanssa kaapin valkean.
Silloin ymmärrämme molemmat,
että päättymättä jatkuvat
hetket onnelliset, ihanat
kanssa kaapin valkean.
Silloin ymmärrämme molemmat,
että päättymättä jatkuvat
hetket onnelliset, ihanat
kanssa kaapin valkean.
Kanssa kaapin valkean.
... ja onnittelut katsastuksen läpäisemisestä.
Pyh, haittaa vaan kuminpolttoa ku pitää liikaa.jovihava kirjoitti:Mutta sulla on sentään levyjarrut takanaki
No joo. Näin ne keksinnöt kehittyy aikojen saatossa.
Eiköhän Laiteta kaappiin rintterin etulevyt kaapin satuloilla ja rintterin taka-aksila, 4-satasesta vielä, niin tulee vähä järeämmät jarrut taaksekin. Taitaa nelisatkussa olla 2 vai 4 mäntäset takasatulatkin? Ku 2-satkussa on 1-mäntäset. tota 3 satkua en oo ees niin tarkasti kattonu, liekö suht samat jarrut ku 2 satkussa.
Sais muuten 4-satkun perällä komian takapään, ku pitäis olla vanne "sisäänpäin" käännettynä, että tulis rengas oikiaan kohtaan, ja yleensäkään mahtuis alle. Tosin vois ottaa akselin jarrut kiinni takakaarien sisäosiin?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Aidosti puhuen se rintterin pikkuperä kiinnostaisi ainakin ajatuksen tasolla, voiskos Vensku ottaa kuvvaa miten niissä on tuo seisontajarren vijerihätsäkkä on organisoitu?
Miten muuten levyjarrejen laitto aksilalle joissa niitä ei ole koskaan ollut ko mallisarjassa, onkohan ikuna leimattavissa?
Miten muuten levyjarrejen laitto aksilalle joissa niitä ei ole koskaan ollut ko mallisarjassa, onkohan ikuna leimattavissa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Eikös tuo oo niitä turvallisuutta parantavia seikkoja joista ei tuu ees prosentteja. Sitä en osaa sanoa että puuttuvatko tehostimen kokoon ts pitääkö olla vertailevaa tietoa mallisarjasta jossa moiset levyt onjovihava kirjoitti:Aidosti puhuen se rintterin pikkuperä kiinnostaisi ainakin ajatuksen tasolla, voiskos Vensku ottaa kuvvaa miten niissä on tuo seisontajarren vijerihätsäkkä on organisoitu?
Miten muuten levyjarrejen laitto aksilalle joissa niitä ei ole koskaan ollut ko mallisarjassa, onkohan ikuna leimattavissa?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu, meinasitkos mitä kohtaa tarkalleen?jovihava kirjoitti:Aidosti puhuen se rintterin pikkuperä kiinnostaisi ainakin ajatuksen tasolla, voiskos Vensku ottaa kuvvaa miten niissä on tuo seisontajarren vijerihätsäkkä on organisoitu?
Miten muuten levyjarrejen laitto aksilalle joissa niitä ei ole koskaan ollut ko mallisarjassa, onkohan ikuna leimattavissa?
Ulkomuistista voin sanoa että se hieno mersun poksi siellä auton alla, johon tulee käsijarrulta 1 vaijeri, josta säädetään vaijerista löysät pois ja joka sitten haarautuu siitä molempiin pyöriin, niin vaijerit menee suojakuoressa rumpuun asti ja jotenkin noin...
Saahan jarruja parantaa juu ilman prosentteja.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuosta jartuon oranssirunkokuvasta tuli ihan hirvee lavakaappikuume *)
Aikoinaan sinisellä pakukaapilla ajeltiin pitkiäkin keikkamatkoja. Kerran oli uhkana joutua kuskiksi; vakikuski varoitteli, että ohjauksessa on klappia reilusti. Ei sitten tarvinnut ajaa / en päässyt ajamaan kuitenkaan.
*)Jos umpimalli on kaappi, onko lavamalli hylly?
Aikoinaan sinisellä pakukaapilla ajeltiin pitkiäkin keikkamatkoja. Kerran oli uhkana joutua kuskiksi; vakikuski varoitteli, että ohjauksessa on klappia reilusti. Ei sitten tarvinnut ajaa / en päässyt ajamaan kuitenkaan.
*)Jos umpimalli on kaappi, onko lavamalli hylly?
Lavamallista tulee äkkiä mieleen puhelinpöytä
Semmonen rintintinin peppu on tietääkseni viitisen senttiä leviämpi, tulisi takarenkaat ulommas, joutuskohan sitä kaaria mankeloimaan, vai peräti levikkeet laittamaan
Kontio, tuossahan on jo vanaha leima, vaikka kais se vanahaan autoon riittää sekin
Elikkäs essentiallisti samanlainen systeemi kun satalankussa Loppus ne käsärikäännökset KaapillaVensku_ kirjoitti:Ulkomuistista voin sanoa että se hieno mersun poksi siellä auton alla, johon tulee käsijarrulta 1 vaijeri, josta säädetään vaijerista löysät pois ja joka sitten haarautuu siitä molempiin pyöriin, niin vaijerit menee suojakuoressa rumpuun asti ja jotenkin noin...
Semmonen rintintinin peppu on tietääkseni viitisen senttiä leviämpi, tulisi takarenkaat ulommas, joutuskohan sitä kaaria mankeloimaan, vai peräti levikkeet laittamaan
Kontio, tuossahan on jo vanaha leima, vaikka kais se vanahaan autoon riittää sekin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Heh heh, mulla on vielä herkkuna siinä 1090kg:n Hiabboogieman kirjoitti:Tuosta jartuon oranssirunkokuvasta tuli ihan hirvee lavakaappikuume *)
Aikoinaan sinisellä pakukaapilla ajeltiin pitkiäkin keikkamatkoja. Kerran oli uhkana joutua kuskiksi; vakikuski varoitteli, että ohjauksessa on klappia reilusti. Ei sitten tarvinnut ajaa / en päässyt ajamaan kuitenkaan.
*)Jos umpimalli on kaappi, onko lavamalli hylly?
Pitää vähä suorittaa mittauksia jossain välissä tuolle pyllylle. Uuman ja tykkien mittoja en nyt ota.jovihava kirjoitti:Elikkäs essentiallisti samanlainen systeemi kun satalankussa Loppus ne käsärikäännökset KaapillaVensku_ kirjoitti:Ulkomuistista voin sanoa että se hieno mersun poksi siellä auton alla, johon tulee käsijarrulta 1 vaijeri, josta säädetään vaijerista löysät pois ja joka sitten haarautuu siitä molempiin pyöriin, niin vaijerit menee suojakuoressa rumpuun asti ja jotenkin noin...
Semmonen rintintinin peppu on tietääkseni viitisen senttiä leviämpi, tulisi takarenkaat ulommas, joutuskohan sitä kaaria mankeloimaan, vai peräti levikkeet laittamaan
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kahto yksintein jarrupaine regulaattorin nummero jos näkkyy, ja ota kuva jos ryöhyät siellä alla......ja usseempi kuva kuormantunnistaja vivuista.Vensku_ kirjoitti:......
Pitää vähä suorittaa mittauksia jossain välissä tuolle pyllylle. Uuman ja tykkien mittoja en nyt ota.
Lyö viivotin vierreen että Jovi näkköö kuvista mitat.....
Eise siun rintterin mitoila mittään tee , mutta jos äityy millaseen jarrurevohkkaan ja laitaa eri tilavuiset jarrupuristin männät muusta autosta ni eppäilen että jarrupaine suhe suatta olla kimurantti saaja kohilleen.
Eihä se oo kun tehniikoo ...... soveltamala vähäse ja säätämmällä sua mitä haluvvaa.
Kahlekeeha muutkiin sille jo niitä rekulaatorija .... ja hyväkuntosia..... ne muute on helekutin kalliita liikkeessä.
Eläkä minuu uso .....
-uota kuitennii kuhan Tiileri JYRÄHTTÄÄ ,-se tiettää, ku en minäkkään iha varma......
-mutta jos ihtelle laittasin ni enminä aksilan laittammista eppäile yhttään, -mutta jarru-suhetta....
VALMET 5oo -69
Nii nii..
Mitäs jos laittais kaveriks sellasen säädettävän jarrupaineensäätimen? Vai meneeks koko keksintö sekasin jos niitä on kaks?
Säädettävä paineensäädinhän saa olla, kunhan ei oo vaan säädettävissä kuljettajan paikalta(/hytistä) ajon aikana...
Mitäs jos laittais kaveriks sellasen säädettävän jarrupaineensäätimen? Vai meneeks koko keksintö sekasin jos niitä on kaks?
Säädettävä paineensäädinhän saa olla, kunhan ei oo vaan säädettävissä kuljettajan paikalta(/hytistä) ajon aikana...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Voisko siinä mitenkään käyä niin että takajarret tulis tehokkaammaat kun etujarret? Sylinteripinta-ala tietennii kasvas levyjarreilla, toisaalta rumpujarrut on itsetehostavat että tehon muutoksesta taas ei osaa sanoa mittään
Ostin muuten tuossa ransitista puretun ilimavepaston, mukana pitäs olla kaikki ja toimiva peli, tiijä jos saisi tälle syssyä sepitettyä paikalleen
Ostin muuten tuossa ransitista puretun ilimavepaston, mukana pitäs olla kaikki ja toimiva peli, tiijä jos saisi tälle syssyä sepitettyä paikalleen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Nii ja isompi halkaisija männässähän vaatii enemmän mehua jotta liikkuu, ku rumpujen pienet tillikat! Eli takajarrut häviää kokonaan ku tätä vähän aikaa jossitellaan!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kaapin mittariin pyörähti 430000, eli minä olen ajellut nyt 70000 km tällä vehkeellä
Vaihteeksi taas olen touhuamassa koneenkiinnikkeiden kanssa, tai tarkemmin ottaen laatikon ripustuksen, ei meinaa tuo paketti asettua tuonne mieleisellä tavalla
Löyty yksi kohta jossa laatikon korvakko on joissain tilanteissa ottanut kiinni koriin, josko saisi sitä työstämällä vielä johtuvia värinöitä vähemmäksi
Vaihteeksi taas olen touhuamassa koneenkiinnikkeiden kanssa, tai tarkemmin ottaen laatikon ripustuksen, ei meinaa tuo paketti asettua tuonne mieleisellä tavalla
Löyty yksi kohta jossa laatikon korvakko on joissain tilanteissa ottanut kiinni koriin, josko saisi sitä työstämällä vielä johtuvia värinöitä vähemmäksi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sanoi katsastussetä että semmosen saa tehä ja vieläpä verovapaasti kun laskee lattiaa vähäsen siitä keskeltä. Näin on kuulemma tehty näissä. Tilaa kuulemma on siellä alla. Omia tarpeita ei ole tuolle ollut että en ole sen tarkemmin katsellut tai suunnitellut.jovihava kirjoitti: Juhanillako alakas olla joutilaana? Se kun vaan tarviisi miulle olla väliseinätön versio väh. viijen hengen henkilökuljetuskapasiteetilla
Mikä kohta siitä ottaa kiinni? Vai onko avolavassa erillainen systemi?jovihava kirjoitti:
Vaihteeksi taas olen touhuamassa koneenkiinnikkeiden kanssa, tai tarkemmin ottaen laatikon ripustuksen, ei meinaa tuo paketti asettua tuonne mieleisellä tavalla
Löyty yksi kohta jossa laatikon korvakko on joissain tilanteissa ottanut kiinni koriin, josko saisi sitä työstämällä vielä johtuvia värinöitä vähemmäksi
Sama systeemi kait se on. Mulla uusien moottorinkumityynymjen ansiosta koko paketti nousi pari senttiä ylemmäs ja vaihdelaatikon ylimmän lohkokiinnityspultinreiän ympärys alkoii kopista lattiaan, piti vähän uudelleenasemoida sekä varuilta hioa kytkinkoppaa.
Joko jartuolla on paketti kasassa?
Joko jartuolla on paketti kasassa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Huvittava pikkujuttu tuossa yhtenä iltana kun olin töissä lähdössä, rämäytin Kaapin tulille parkkiruudussa niin jostain alkoi kuulua "UIK UIK UIK UIK UIK..." Viereisessä parkkiruudussa olevan henkilöauton varashälytin alkoi huutaa, säikähti raukka Kaapin käynnistymistä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje