neliveto vai voiko sillä ajella joka päivä vai meneekö siihen että seisoo rikkinäisenä tallissa ja naapurille sanoo että "mä fiksailen sitä" vaikka lootaremppaan ei rahat riitä...





Ethän vaan sekoita nyt vaihteiston mekaanisen/hydraulisen välityksen suhteeseen. Uskoisin että voimanjakosuhde eteen/taakse olisi kiinteä. Vai voiko tuo muka oikeasti olla vaihteiden mukaan muuttuvalla suhteella? Olisi minulle aivan uutta, vaikka olenkin yrittänyt pitää silmät auki nelikoiden voimansiirtoja käsiteltäessä.dry kirjoitti: Mulla muistaakseni (W124 300 TE 4Matic -91) suhde on 1. vaiheessa 35:65, 2. vaiheessa 50:50 ja 3. vaiheessa 50:50 ja lukot päällä...
Kyllä niitä manuaalinakin on, harvemmin vaan näkyy. Tosin onhan nettiautossakin ollut yksi konttiperäinen, vapari-300D manuskana pitkään tarjolla.Lucky-Dog kirjoitti:Empä ole manuaalina koskaan nähnyt tahi kuullut olevan:roll
viewtopic.php?t=1494Aku P kirjoitti:Kyllä niitä manuaalinakin on, harvemmin vaan näkyy. Tosin onhan nettiautossakin ollut yksi konttiperäinen, vapari-300D manuskana pitkään tarjolla.Lucky-Dog kirjoitti:Empä ole manuaalina koskaan nähnyt tahi kuullut olevan:roll
Tuolla toisella forumilla jo vinkkasin, että tsekkaas hydrayliöljyn määrä ensteksi ja täytä tarvittaessa.dry kirjoitti:
Hain auton tallista ja 4Matic-valo tuntui olevan epävarma siitä syttyäkkö vai ei; päätti sitten kuitenkin syttyä.
Voisiko vika olla likaisissa/jäätyneissä ABS-antureissa
Kannattaako autolla ajaa
Käännänkö 4Matic-vivun testiasentoon ja ajelen sillälailla (ohjekirjassa sanotaan että yli 50 km matkoja ei saisi ajaa![]()
Kellään kokemuksia![]()
MITÄ PITÄISI TEHERÄ
TÄNKS!Aku P kirjoitti:Tuolla toisella forumilla jo vinkkasin, että tsekkaas hydrayliöljyn määrä ensteksi ja täytä tarvittaessa.dry kirjoitti:
Hain auton tallista ja 4Matic-valo tuntui olevan epävarma siitä syttyäkkö vai ei; päätti sitten kuitenkin syttyä.
Voisiko vika olla likaisissa/jäätyneissä ABS-antureissa
Kannattaako autolla ajaa
Käännänkö 4Matic-vivun testiasentoon ja ajelen sillälailla (ohjekirjassa sanotaan että yli 50 km matkoja ei saisi ajaa![]()
Kellään kokemuksia![]()
MITÄ PITÄISI TEHERÄ
Ei se siihen hajoa vaikka takavedolla ajaisi. VIkakoodithan saa haettua itsekin, toisen forumin puolla siihen on tulkintaohjeet.
Juu, en minäkään siinä mielessä kiinteää tahdo, ettei sallisi pyörintäeroja. Mutta kyllä sinne etuakselille pitäisi ehdottomasti mennä voimaa joka tilanteessa. Ei tämä systeemi varmaankaan huono ole, mutta kyllä minä jatkuvaa planeettaa arvostaisin enemmän.Aku P kirjoitti: No vaikka tekisi kemppilukon, jos se siitä on kiinni. Muutenhan tuo on vähän kuin visko, sillä erolla että mersussa se kytkentä tosiaan on mekaaninen sitten kun tarvitaan.
Kiinteää keskitasauspyörästöä en kaipaa, kyllä se akselien välinen pyörintäeron mahdollisuus juohevoittaa kaarreajoa. Ei sitä maastureitakaan pitävällä pinnalla ajeta neliveto päällä, jos se vaan on pois kytkettävissä -- ts. miksikä sen etuvedon pitäisi rallattaa mukana kun tarvetta ei ole.
Vastapuoli on se, että vapaakytkimen ansiosta jarrut ovat myös kaarteessa etupainoiset. Jarrutus mutkapaikassahan on varsinkin noiden lyhyempien, kiinteällä nelivedolla varustettujen autojen pulmakohta, kun takapää jarruttaa yhtä kovin kuin etupääkin: efekti on hiukan sama kuin jos vetäisi tavan autossa takapyöriin vaikuttavaa käsijarrua mutkassa kiinni.kilander kirjoitti:Muuten on vallan loistava systeemi tuo 4maticci,mutta yksi epäkohta häiritsee:Kun jarruttelee liukkaaseen risteykseen,niin siinä auto käyttäytyy kuin takaveto,vähän meinaa mennä pitkäksi,mitä ei jatkuvalla nelivedolla tapahdu.