Economy/sport

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Economy/sport

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Kakkoslankun tomaatissa on E/S asennot, joilla ei tunnu olevan mitään eriävää vaikutusta.

Missäs vika ja miten noiden edes pitäisi toimia? E-vaihtaa aikaisemmin? S-vedätyksen jälkeen?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Vai lähteekö se E-asennolla kakkosella? Ja se taitaa olla stantard ei sport. :wink:
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

audimies kirjoitti:Vai lähteekö se E-asennolla kakkosella? Ja se taitaa olla stantard ei sport. :wink:
Mitäs tiileri sanoo mopomiesten kuninkaan ajatuksille.. Vai ei ole sport asentoa ollenkaan. :cry: :cry: Milläs nyt sitten sitten kehuskelen snagarilla [nakkikioskilla]? Kun vanteetkin on vaihtumassa vakiokokoon. :shock:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No voihan sitä sillä Sport asennolla leuhkia siitä huolimattakin, ei Corollolla miäs sitä tierä :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

taitaa se sport-asento olla..
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei kyllä se standard o :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mersusta en tiedä, mutta Volvossa S oli muistaakseni sport, jolloin vaihteet vaihtuivat korkeammilla kierroksilla luoden näin kuvan urheilullisesta ajosta...

8) Miksei siis Mersussakin :?:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Japapa japadaaa...... Vaikka nikkini on "autimies" olen joskus nähnyt mersun! :pidu:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Matikin käyttöohjekirjassa sivulla 77 sanotaan:
S : Normaaliasento
E : Säästöasento


:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Takaisin siihen aiheeseen:

Eli kun katkaisin ei aiheuta ainakaan havaittavia muutoksia vaihtokierroksiin.. Valo siinä kyllä toimii, jos joku haluaa ostaa :D

Ja autiquattromiehelle, uskon että olet nähdyt Mesen. Meinaan takavalot. :twisted: Ei, itellä on audi sekä mese. (audi on oikeastaan parempi).
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

ruoska kirjoitti:Takaisin siihen aiheeseen:

Eli kun katkaisin ei aiheuta ainakaan havaittavia muutoksia vaihtokierroksiin.. Valo siinä kyllä toimii, jos joku haluaa ostaa :D

Ja autiquattromiehelle, uskon että olet nähdyt Mesen. Meinaan takavalot. :twisted: Ei, itellä on audi sekä mese. (audi on oikeastaan parempi).
Kuten tuolla jossain kirjoitin , niin pitäis lähtee kakkosella , kun ( E ) asennossa. Ei kai se vaikuta oikeesti paljoonkaan.Laattikkohan on ihan tavan automaatti , ei paljookaan sähköä, Se kytkimen pitäis vaikuttaa laatikkoon menevään alipaineeseen , siis mankkuvena löytyy tulipellistä kuskinpuolelta. sen ajan tekniikka ei kauheen ihmeellistä ole , joten jos kokeilet lähteä liikkee hitaasti , ei kiihdyttäen. Valitset heti kun liikkuu valitsimesta ( 2 ) . Tai en minä tiijä , mutta toi tuntus lookiselta.

Tästä on ollut juttu tuolla mersufoorumilla 4 vuotta sitten ,jos sulla sinne tunnarit niin kokeile hakua! :wink:
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Uskokaa vain... näin se on. Sportit on erikseen.

Viesti Kirjoittaja Aki »

dry kirjoitti:Matikin käyttöohjekirjassa sivulla 77 sanotaan:
S : Normaaliasento
E : Säästöasento


:shock:
Eli stanu ja eco. Näin se vain on :idea:
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Kiitos vinkeistä, kokeillaan. Mutta jos kerran ei oikein mitään merkitystä, voinee jättää koko kytkimen omaan rauhaansa.. Ainakin näin talvikeleillä.. :?
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

ruoska kirjoitti:Kiitos vinkeistä, kokeillaan. Mutta jos kerran ei oikein mitään merkitystä, voinee jättää koko kytkimen omaan rauhaansa.. Ainakin näin talvikeleillä.. :?
Ei sillä namiskalla ainakaan mun ex 300e:ssä ollut mitään merkitystä.
Nykyisessa ruoskassa sen sijaan on.
BMW E31 V12
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Lucky-Dog kirjoitti:No voihan sitä sillä Sport asennolla leuhkia siitä huolimattakin, ei Corollolla miäs sitä tierä :lol:
:ei_tajuu:
Jaa, ookko ihan varma asijasta :?:


:lol: :lol:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Ootko huomannu kickdownin toiminnassa mitään eroa? Mulla on tossa omassa winter ja summer asennot ja winter asennossa ei kickdown vaihda niin terävästi alaspäin ku summerilla ajellessa. W asennossa lähtee 2:lla liikkeelle ja kaasu pohjassa vedättäessä vaihtaa isompaa jo 5000rpm. S asennossa vedattää punasen rajalle, eli 6000 rpm.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”