Automaatti luistaa, missä vika? Nyt toimii! (ainakin vielä)

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

[quote="Mika.T]
Jos bensanlaatikon laittaa diisselin perään.. voi olla ettei KD-kiihdytyksessä koneen kierrokset riitä että laatikko vaihais isompaa... :D Tosin sekin korjaantuu viimeistään KD-relettä käpälöimällä.[/quote]

Eikös siellä pumpun perässä ole se ruuvi, mistä saa koneeseen lisää kierroksia ettei ne lopu kesken?

:roll:


Jos vaihtas tuohon laatikkoon dieselin KD-mokkulan? Sen johon tulee se johto kiinni. Tietysti samalla vaivalla siihen vaihtaa sen dieselin venttiilipesän ja sitten kun venttiilipesä on irti valmiiksi, on nätti vaihtaa dieselin laatikosta vaijerikin siihen, bensan laatikossa kun on vaijerin pää aika epämääräisen näköinen.. Toisaalta taas kun laatikko on nostettu pöydälle, voisi sen purkaa ja ottaa siitä siihen dieselin laatikkoo osan ja kasata siitä laatikon :roll:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Nyt ollaan siinä pisteessä, että tuosta 190:n laatikosta on otettu ehjä osa toiseen laatikkoon. Oli muuten tuosta 190:n luistavasta laatikosta se ensimmäinen panta ihan loppu, siellä ei ollut kitkapintaa yhtään enää :roll: Siksi luistanut tuo laatikko...

Vielä pitäisi asentaa venttiilistö ym. pientä paikalleen, niin laatikon pitäisi :roll: olla kunnossa.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

onkos kallista automaatin remppaaminen. kun td:ssä täys kaasulla 3/4 vaihtaa hitaasti. ja entäs sen vahvistus ettei luistas jos vaihtaa solmun
kylä lähtee mut mikä
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dieseleid kirjoitti:onkos kallista automaatin remppaaminen. kun td:ssä täys kaasulla 3/4 vaihtaa hitaasti. ja entäs sen vahvistus ettei luistas jos vaihtaa solmun
Jokos laatikon paineita on kokeiltu nostaa? :roll:
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

Jokos laatikon paineita on kokeiltu nostaa?
korjataan nyt silla lailla että laatikko ei varsinaisesti luista vaan lyö tyhjän päälle ennenkuin laittaa vaihteen silmään. ja kylmänä yleisempää.
öljyt on hyvät ja öljymäärä on hyvä ja paineita on myös lisätty. onko siellä jotain muuta säädettävää kuin paineet? ja kuinka kallista laatikon säädättäminen ammattilaisella on, onko tuo vakava merkki mistään?
kylä lähtee mut mikä
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sivonen kirjoitti:Onko governorille suomenkielistä sanaa? :roll:
Keskipakosäädin?
Pro HVM
dieseleid
Viestit: 60
Liittynyt: 12.3.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja dieseleid »

palataans yllä mainittuun vaivaan että laatikko vaihtaa niinkuin vapaalle välillä? sautogonimaatti pselialistit taimuutsellaist hjelpå :( mej
kylä lähtee mut mikä
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

dieseleid kirjoitti:onkos kallista automaatin remppaaminen. kun td:ssä täys kaasulla 3/4 vaihtaa hitaasti. ja entäs sen vahvistus ettei luistas jos vaihtaa solmun
Varaosalaatikko maksoi 50€ + ehkä desi kului automaattiöljyä kasauksessa. :roll:

Pian pääsee kokeilemaan, toimiiko laatikko enää sitäkään vähää kuin ennen..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Laatikon venttiilikoneisto kannattaa kasata kuivana ei öljyn kanssa, pysyy paikat puhtaina. Sitten kun kaikki on kasassa niin ruiskuttaa CRC:tä päälle. Jos siinä on niitä pystyjousia ja ne ei meinaa pysyä asennusvaiheessa paikallaan niin laittaa vähän vaseliinia koloon niin rupeaa pysymään eikä vaikuta se vaseliini mitenkään laatikon toimintaan.
Kuva
Viimeksi muokannut mjo33400, 24.5.2006 7:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Kape
Viestit: 7
Liittynyt: 31.3.2006 17:45
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja Kape »

Mulla meinaa olla tuota samaa ongelmaa 300dt:ssä.

Laatikko ei luista, mutta käyttää vapaalla aina vaihdettaessa. Kylmällä ja kovassa kiihdytyksessä pahempi.

Oiskohan tosiaan jollain jotain tietoa tosta viasta?

Kiitoksia etukäteen!
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

No niin. Nyt on tuo kahdesta rikkinäisestä kasattu laatikko paikallaan. Pelaa ihan nätisti ilman mitään vaijereita ja alipaineletkujakin :roll: Ne laitetaan vasta illemmalla paikalleen.

Homma meinasi tyrehtyä heti alkuunsa vauhtipyörään, johon turbiini ei mahtunutkaan :telkkari: :kakka: Ongelma ratkesi hakkaamalla lekalla turbiinia kasaan, ei vaines, vaihdoin turbiinin pienempään. Sitten homma jatkui taas, kunnes huomasin että kardaani, jonka piti sopia heittämällä paikalleen, on liian lyhyt :x siitä päästiin laittamalla kaksi kumilimppua etupäähän päällekkäin :idea: Ei muuten täristä kardaani yhtään! Loppu sujuikin ongelmitta.
Sitten oliki vuorossa jännittävin vaihe eli kokeilla liikkuko 123 enää omin voimin, liikkuhan se! :boing_boing:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Laatikko toimii ihan kivasti, mutta nyt joutui 123 ensimmäistä kertaa narun jatkoksi :shock: Tein kardaaniin pienen väliaikaisen virityksen, eli kaksi kumilimppua päällekkäin, kun ei pituus muuten riittänyt (ei täristänyt muuten yhtään) Liitoksessa oli tavalliset pultit+lukkomutterit, jotka tänään antautuivat voiman alla, menivät siis kaikki kerrasta poikki :roll:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
ASTech
Viestit: 6
Liittynyt: 20.12.2006 10:02

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Meniköhän minulla laatikon paineensäätö poskelleen, kun se T-avain tuli sen kumitutin kanssa pihalle? Laitoin takaisin ja kiersin 1½kierrosta kireälle.

Nyt en osaa luistosta oikein sanoa mitään, kun ei ole juuri tuota asiantuntemusta :) Välillä sekaantuu siihen, kun se ei vaan jaksa mennä.

Tavoitteena olisi pehmeät vaihdot, mutta reippaampi liikkeelle lähtö. Nyt saa risteyksissä odotella kunnon välin ennen kuin uskaltaa tarjoutua joukkoon. Onko paineen nosto oikea tapa koittaa siihen vaikuttaa?

-86 250 td kyseessä.

Haulla en oikein löytänyt kunnon säätöohjeita (rautalangasta väännettyjä :wink: ). Linkit ja kuvat oli monesti jo toimimattomia :?
ASTech
Viestit: 6
Liittynyt: 20.12.2006 10:02

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Itselleni vastaten. Laatikko oli ihan kunnossa. Itseltä vaan vähän ylireagointia, kun näitä juttuja lueskelin.

Napakan lähdön puute tuli seuraavasta yhtälöstä. Autohan käyttää 2 vaihdetta, jollei polkaise kaasua syvemmälle ja tähän kun yhdistyy pakkasessa jäykistyneet peräöljyt, niin pahin terävyys on poissa. :)

Laatikko vaihtaa nätisti normi ajossa, mutta täyskaasu -kiihdytyksessä vaihdot tuntuu selvästi, eikä luista.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nythän se kuulostais laatikko olevan kohdillaan.
Jos muuten haluat tuosta 250d koneesta tehdä kolomesatasen verosen, niin vieppä säädätettäväksi.
Ajelin nääs betonileipurin 250 vaparilla ennen ja jälkeen PPD-Pasin säädön.
Aivankuin eri auto, nyt se kiihtyykin vitosella.
Sitten voi tosin taas joutua säätämään lisää paineita...
Omaan 300TDTn verratessa ero oli kaventunut turhankin paljon, mutta se on eri juttu mitä sille asialle tehdään.
Pro HVM
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Laatikko toimii edelleen :shock:
Pakkasilla meinas vuotaa vaan öljyä jostain..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

:oops: :oops: Nyt kyllä nolottaa, mutta on pakko kysyä kun en sitten millään ole nähnyt automaattilaatikossa sitä paljon puhuttua ruuvia josta niitä paineita säädetään. Missähänpäin se mahtaa siis olla? Olisiko jollain kuvaa tästä kyseisestä paikasta? :?:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kuskinpuolella, noin puolessavälissä laatikkoa musta muovihattupäässä.
Niin, pohjamuovit joutuu ensin rapsaseen pois.
Pro HVM
Avatar
Ondalf
Viestit: 73
Liittynyt: 12.8.2006 16:03
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ondalf »

Nii ja jos on matikki, niin etukardaanin poisotto helpottaa näkemistä ja tutin alla olevan T-avaimen pyörittelyä.
300TDT 4MATIC -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”