Automaatti luistaa, missä vika? Nyt toimii! (ainakin vielä)
[quote="Mika.T]
Jos bensanlaatikon laittaa diisselin perään.. voi olla ettei KD-kiihdytyksessä koneen kierrokset riitä että laatikko vaihais isompaa... Tosin sekin korjaantuu viimeistään KD-relettä käpälöimällä.[/quote]
Eikös siellä pumpun perässä ole se ruuvi, mistä saa koneeseen lisää kierroksia ettei ne lopu kesken?
Jos vaihtas tuohon laatikkoon dieselin KD-mokkulan? Sen johon tulee se johto kiinni. Tietysti samalla vaivalla siihen vaihtaa sen dieselin venttiilipesän ja sitten kun venttiilipesä on irti valmiiksi, on nätti vaihtaa dieselin laatikosta vaijerikin siihen, bensan laatikossa kun on vaijerin pää aika epämääräisen näköinen.. Toisaalta taas kun laatikko on nostettu pöydälle, voisi sen purkaa ja ottaa siitä siihen dieselin laatikkoo osan ja kasata siitä laatikon
Jos bensanlaatikon laittaa diisselin perään.. voi olla ettei KD-kiihdytyksessä koneen kierrokset riitä että laatikko vaihais isompaa... Tosin sekin korjaantuu viimeistään KD-relettä käpälöimällä.[/quote]
Eikös siellä pumpun perässä ole se ruuvi, mistä saa koneeseen lisää kierroksia ettei ne lopu kesken?
Jos vaihtas tuohon laatikkoon dieselin KD-mokkulan? Sen johon tulee se johto kiinni. Tietysti samalla vaivalla siihen vaihtaa sen dieselin venttiilipesän ja sitten kun venttiilipesä on irti valmiiksi, on nätti vaihtaa dieselin laatikosta vaijerikin siihen, bensan laatikossa kun on vaijerin pää aika epämääräisen näköinen.. Toisaalta taas kun laatikko on nostettu pöydälle, voisi sen purkaa ja ottaa siitä siihen dieselin laatikkoo osan ja kasata siitä laatikon
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
..
Nyt ollaan siinä pisteessä, että tuosta 190:n laatikosta on otettu ehjä osa toiseen laatikkoon. Oli muuten tuosta 190:n luistavasta laatikosta se ensimmäinen panta ihan loppu, siellä ei ollut kitkapintaa yhtään enää Siksi luistanut tuo laatikko...
Vielä pitäisi asentaa venttiilistö ym. pientä paikalleen, niin laatikon pitäisi olla kunnossa.
Vielä pitäisi asentaa venttiilistö ym. pientä paikalleen, niin laatikon pitäisi olla kunnossa.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
korjataan nyt silla lailla että laatikko ei varsinaisesti luista vaan lyö tyhjän päälle ennenkuin laittaa vaihteen silmään. ja kylmänä yleisempää.Jokos laatikon paineita on kokeiltu nostaa?
öljyt on hyvät ja öljymäärä on hyvä ja paineita on myös lisätty. onko siellä jotain muuta säädettävää kuin paineet? ja kuinka kallista laatikon säädättäminen ammattilaisella on, onko tuo vakava merkki mistään?
kylä lähtee mut mikä
Varaosalaatikko maksoi 50€ + ehkä desi kului automaattiöljyä kasauksessa.dieseleid kirjoitti:onkos kallista automaatin remppaaminen. kun td:ssä täys kaasulla 3/4 vaihtaa hitaasti. ja entäs sen vahvistus ettei luistas jos vaihtaa solmun
Pian pääsee kokeilemaan, toimiiko laatikko enää sitäkään vähää kuin ennen..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Laatikon venttiilikoneisto kannattaa kasata kuivana ei öljyn kanssa, pysyy paikat puhtaina. Sitten kun kaikki on kasassa niin ruiskuttaa CRC:tä päälle. Jos siinä on niitä pystyjousia ja ne ei meinaa pysyä asennusvaiheessa paikallaan niin laittaa vähän vaseliinia koloon niin rupeaa pysymään eikä vaikuta se vaseliini mitenkään laatikon toimintaan.
Viimeksi muokannut mjo33400, 24.5.2006 7:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
..
No niin. Nyt on tuo kahdesta rikkinäisestä kasattu laatikko paikallaan. Pelaa ihan nätisti ilman mitään vaijereita ja alipaineletkujakin Ne laitetaan vasta illemmalla paikalleen.
Homma meinasi tyrehtyä heti alkuunsa vauhtipyörään, johon turbiini ei mahtunutkaan Ongelma ratkesi hakkaamalla lekalla turbiinia kasaan, ei vaines, vaihdoin turbiinin pienempään. Sitten homma jatkui taas, kunnes huomasin että kardaani, jonka piti sopia heittämällä paikalleen, on liian lyhyt siitä päästiin laittamalla kaksi kumilimppua etupäähän päällekkäin Ei muuten täristä kardaani yhtään! Loppu sujuikin ongelmitta.
Sitten oliki vuorossa jännittävin vaihe eli kokeilla liikkuko 123 enää omin voimin, liikkuhan se!
Homma meinasi tyrehtyä heti alkuunsa vauhtipyörään, johon turbiini ei mahtunutkaan Ongelma ratkesi hakkaamalla lekalla turbiinia kasaan, ei vaines, vaihdoin turbiinin pienempään. Sitten homma jatkui taas, kunnes huomasin että kardaani, jonka piti sopia heittämällä paikalleen, on liian lyhyt siitä päästiin laittamalla kaksi kumilimppua etupäähän päällekkäin Ei muuten täristä kardaani yhtään! Loppu sujuikin ongelmitta.
Sitten oliki vuorossa jännittävin vaihe eli kokeilla liikkuko 123 enää omin voimin, liikkuhan se!
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
..
Laatikko toimii ihan kivasti, mutta nyt joutui 123 ensimmäistä kertaa narun jatkoksi Tein kardaaniin pienen väliaikaisen virityksen, eli kaksi kumilimppua päällekkäin, kun ei pituus muuten riittänyt (ei täristänyt muuten yhtään) Liitoksessa oli tavalliset pultit+lukkomutterit, jotka tänään antautuivat voiman alla, menivät siis kaikki kerrasta poikki
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Meniköhän minulla laatikon paineensäätö poskelleen, kun se T-avain tuli sen kumitutin kanssa pihalle? Laitoin takaisin ja kiersin 1½kierrosta kireälle.
Nyt en osaa luistosta oikein sanoa mitään, kun ei ole juuri tuota asiantuntemusta Välillä sekaantuu siihen, kun se ei vaan jaksa mennä.
Tavoitteena olisi pehmeät vaihdot, mutta reippaampi liikkeelle lähtö. Nyt saa risteyksissä odotella kunnon välin ennen kuin uskaltaa tarjoutua joukkoon. Onko paineen nosto oikea tapa koittaa siihen vaikuttaa?
-86 250 td kyseessä.
Haulla en oikein löytänyt kunnon säätöohjeita (rautalangasta väännettyjä ). Linkit ja kuvat oli monesti jo toimimattomia
Nyt en osaa luistosta oikein sanoa mitään, kun ei ole juuri tuota asiantuntemusta Välillä sekaantuu siihen, kun se ei vaan jaksa mennä.
Tavoitteena olisi pehmeät vaihdot, mutta reippaampi liikkeelle lähtö. Nyt saa risteyksissä odotella kunnon välin ennen kuin uskaltaa tarjoutua joukkoon. Onko paineen nosto oikea tapa koittaa siihen vaikuttaa?
-86 250 td kyseessä.
Haulla en oikein löytänyt kunnon säätöohjeita (rautalangasta väännettyjä ). Linkit ja kuvat oli monesti jo toimimattomia
Itselleni vastaten. Laatikko oli ihan kunnossa. Itseltä vaan vähän ylireagointia, kun näitä juttuja lueskelin.
Napakan lähdön puute tuli seuraavasta yhtälöstä. Autohan käyttää 2 vaihdetta, jollei polkaise kaasua syvemmälle ja tähän kun yhdistyy pakkasessa jäykistyneet peräöljyt, niin pahin terävyys on poissa.
Laatikko vaihtaa nätisti normi ajossa, mutta täyskaasu -kiihdytyksessä vaihdot tuntuu selvästi, eikä luista.
Napakan lähdön puute tuli seuraavasta yhtälöstä. Autohan käyttää 2 vaihdetta, jollei polkaise kaasua syvemmälle ja tähän kun yhdistyy pakkasessa jäykistyneet peräöljyt, niin pahin terävyys on poissa.
Laatikko vaihtaa nätisti normi ajossa, mutta täyskaasu -kiihdytyksessä vaihdot tuntuu selvästi, eikä luista.
Nythän se kuulostais laatikko olevan kohdillaan.
Jos muuten haluat tuosta 250d koneesta tehdä kolomesatasen verosen, niin vieppä säädätettäväksi.
Ajelin nääs betonileipurin 250 vaparilla ennen ja jälkeen PPD-Pasin säädön.
Aivankuin eri auto, nyt se kiihtyykin vitosella.
Sitten voi tosin taas joutua säätämään lisää paineita...
Omaan 300TDTn verratessa ero oli kaventunut turhankin paljon, mutta se on eri juttu mitä sille asialle tehdään.
Jos muuten haluat tuosta 250d koneesta tehdä kolomesatasen verosen, niin vieppä säädätettäväksi.
Ajelin nääs betonileipurin 250 vaparilla ennen ja jälkeen PPD-Pasin säädön.
Aivankuin eri auto, nyt se kiihtyykin vitosella.
Sitten voi tosin taas joutua säätämään lisää paineita...
Omaan 300TDTn verratessa ero oli kaventunut turhankin paljon, mutta se on eri juttu mitä sille asialle tehdään.
Pro HVM