300td turbo, 4-matic

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
LezBob
Viestit: 7
Liittynyt: 26.2.2013 14:51
Paikkakunta: Nurmijärvi

300td turbo, 4-matic

Viesti Kirjoittaja LezBob »

Tiedustelen ( OM603.963 ) ko. moottorille ns. uutta takuu moottoria. Siis " väsyneen " tilalle.
Ääntelyä oudosti alhaalta.
Kiitos.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Asiahan on sikäli hieman hankalahko, että 4maticissa moottorin lohko on etupään vetolaitteiston takia hieman erilainen verraten takavetoiseen.
Tämä lisäten sillä faktalla, että 4matic on huomattavasti harvinaisempi on suoraan sopivien vaihtomoottorien tarjonta varmasti melko ohkaista.
Noinkohan vanha moottori olisi kuitenkin kunnostettavissa vielä? Saattaisi olla myös sikäli varmempi vaihtoehto, että voi olla varma minkälaisessa kunnossa moottori on kunnostuksen jälkeen. Viimeisten 124-Mersujen valmistuksesta kun on kuitenkin jo pari vuosikymmentä aikaa, niin saattaa olla ettei markkinoilla liikkuvat moottoritkaan ole ihan uudenveroisia enää.
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Leemu kirjoitti:Asiahan on sikäli hieman hankalahko, että 4maticissa moottorin lohko on etupään vetolaitteiston takia hieman erilainen verraten takavetoiseen.
No onneksi sen takavetokoneen saa sovitettua matikkiin
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

apg kirjoitti:
Leemu kirjoitti:Asiahan on sikäli hieman hankalahko, että 4maticissa moottorin lohko on etupään vetolaitteiston takia hieman erilainen verraten takavetoiseen.
No onneksi sen takavetokoneen saa sovitettua matikkiin
Onko maticin moottorissa muuta eroa, kuin öljypohja?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Öljypumppu, mittatikun paikka ( matikissa öljypohjassa) , öljypohjan kiinnitys (matikissa muutama pultti ylhäältäpäin kiinni eli kierteet öp.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
LezBob
Viestit: 7
Liittynyt: 26.2.2013 14:51
Paikkakunta: Nurmijärvi

300td turbo, 4-matic

Viesti Kirjoittaja LezBob »

Leemulle ( muillekin ) kiitos arvioinnista. Päätelmä ( kunnostus) lienee oikea.
Historia : auto uitettiin Saksasta 1998. Ajettu nyt 331 000 km. Kaikinpuolin ( pidetty huolta ) ns. Kaunis yksilö mutta. On varmasti ajettu kovaa Autobahn: lla. Käynnistyy hyvin, hiukan ohipuhallusta, - virtausta. Ei juuri savuta paitsi kiihdytettäessä hetki mustaa lykkää.
No, asiantuntija ( en minä ) ilmaisi hyvin : kyllä ajaa voi parikin vuotta.
Toisaalta, olen vain tottunut et vehkeet pelittää.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: 300td turbo, 4-matic

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jos kilometrisuorite pitää yhtään paikkaansa, niin suurempaa korjaustarvetta ei kyllä pitäisi vielä moottorissa olla. Jos sitten ei ole käynyt jotakin poikkeuksellista, kuten voiteluhäiriötä tms.
Käytäppä autoa jossain Mersuja tuntevalla pajalla, saattaa löytyä ääneen syy ja ehkäpä sopiva korjauskonstikin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”