Tiedustelen ( OM603.963 ) ko. moottorille ns. uutta takuu moottoria. Siis " väsyneen " tilalle.
Ääntelyä oudosti alhaalta.
Kiitos.
300td turbo, 4-matic
Asiahan on sikäli hieman hankalahko, että 4maticissa moottorin lohko on etupään vetolaitteiston takia hieman erilainen verraten takavetoiseen.
Tämä lisäten sillä faktalla, että 4matic on huomattavasti harvinaisempi on suoraan sopivien vaihtomoottorien tarjonta varmasti melko ohkaista.
Noinkohan vanha moottori olisi kuitenkin kunnostettavissa vielä? Saattaisi olla myös sikäli varmempi vaihtoehto, että voi olla varma minkälaisessa kunnossa moottori on kunnostuksen jälkeen. Viimeisten 124-Mersujen valmistuksesta kun on kuitenkin jo pari vuosikymmentä aikaa, niin saattaa olla ettei markkinoilla liikkuvat moottoritkaan ole ihan uudenveroisia enää.
Tämä lisäten sillä faktalla, että 4matic on huomattavasti harvinaisempi on suoraan sopivien vaihtomoottorien tarjonta varmasti melko ohkaista.
Noinkohan vanha moottori olisi kuitenkin kunnostettavissa vielä? Saattaisi olla myös sikäli varmempi vaihtoehto, että voi olla varma minkälaisessa kunnossa moottori on kunnostuksen jälkeen. Viimeisten 124-Mersujen valmistuksesta kun on kuitenkin jo pari vuosikymmentä aikaa, niin saattaa olla ettei markkinoilla liikkuvat moottoritkaan ole ihan uudenveroisia enää.
No onneksi sen takavetokoneen saa sovitettua matikkiinLeemu kirjoitti:Asiahan on sikäli hieman hankalahko, että 4maticissa moottorin lohko on etupään vetolaitteiston takia hieman erilainen verraten takavetoiseen.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Onko maticin moottorissa muuta eroa, kuin öljypohja?apg kirjoitti:No onneksi sen takavetokoneen saa sovitettua matikkiinLeemu kirjoitti:Asiahan on sikäli hieman hankalahko, että 4maticissa moottorin lohko on etupään vetolaitteiston takia hieman erilainen verraten takavetoiseen.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
300td turbo, 4-matic
Leemulle ( muillekin ) kiitos arvioinnista. Päätelmä ( kunnostus) lienee oikea.
Historia : auto uitettiin Saksasta 1998. Ajettu nyt 331 000 km. Kaikinpuolin ( pidetty huolta ) ns. Kaunis yksilö mutta. On varmasti ajettu kovaa Autobahn: lla. Käynnistyy hyvin, hiukan ohipuhallusta, - virtausta. Ei juuri savuta paitsi kiihdytettäessä hetki mustaa lykkää.
No, asiantuntija ( en minä ) ilmaisi hyvin : kyllä ajaa voi parikin vuotta.
Toisaalta, olen vain tottunut et vehkeet pelittää.
Historia : auto uitettiin Saksasta 1998. Ajettu nyt 331 000 km. Kaikinpuolin ( pidetty huolta ) ns. Kaunis yksilö mutta. On varmasti ajettu kovaa Autobahn: lla. Käynnistyy hyvin, hiukan ohipuhallusta, - virtausta. Ei juuri savuta paitsi kiihdytettäessä hetki mustaa lykkää.
No, asiantuntija ( en minä ) ilmaisi hyvin : kyllä ajaa voi parikin vuotta.
Toisaalta, olen vain tottunut et vehkeet pelittää.
Re: 300td turbo, 4-matic
Jos kilometrisuorite pitää yhtään paikkaansa, niin suurempaa korjaustarvetta ei kyllä pitäisi vielä moottorissa olla. Jos sitten ei ole käynyt jotakin poikkeuksellista, kuten voiteluhäiriötä tms.
Käytäppä autoa jossain Mersuja tuntevalla pajalla, saattaa löytyä ääneen syy ja ehkäpä sopiva korjauskonstikin.
Käytäppä autoa jossain Mersuja tuntevalla pajalla, saattaa löytyä ääneen syy ja ehkäpä sopiva korjauskonstikin.