eli oisko nyt sit kardaanin tukilaakeri kyseessä, kun pitää ääntä hiljaisissa nopeuksissa, mutta maantienopeuksissa ei kuulu mitään???
kohinaa,rohinaa pienillä nopeuksilla
Rohinaa
Tervehdys muille forumin käyttäjille.
Itse sain juuri tänään tehtyä 124 200d peräremontin, samalla vaihtoon meni tukilaakeri ja kardaanin ristikko. Oireet oli aluksi perästä laakereiden "huutoa" ja sitten alkoi hiljaisessa vauhdissa kuulumaan rohinaa ja "narsketta" joten kaupasta uusi tukilaakeri, kannatin, ristinivel ja laakerisarja perään.
Tukilaakeri ja kannatin olivat helpot vaihtaa, mutta ristinivel meinasi teettää ja saatiinkin yksi nivel rikottua (neula kääntyi poikittain), tästä oppirahat maksaneena kardaani kainaloon ja uusi nivel ja osien kanssa pajalle jossa laittoivat paikalle.
Perän laakerointi olikin sitten sen verran haastava homma että soittelin korjaamoita läpi ja sain sovittua että perä on pajalla tiistai aamuna ja sen piti olla valmis keskiviikko aamuna, mutta "yllättäen" eivät olleet saaneet tehtyä, (minäkö siitä riemastuin, kun olin ottanut töistä vapaa päivän että saa rauhassa laittaa meisselin kuntoon) no lupasivat puoleksi päiväksi=ei ollut valmis, (riemu jälleen rajaton), seuraava illalla (eilen) 5-6 valillä=ei ollut valmis. Siinä vaiheessa revin niin sanotusti peliverkkarit ja tuli sanottua vähän asiaa ja asian vierestäkin. Seurauksella että perä luvattiin täksi (torstai) aamuksi klo 9, no minä reippaana kiukkua nieleskellen menen pajalle klo 8.56 kyselemään missäs miun perä, mentiin katsomaan ja YLLÄTYS perä osina pöydällä, tästä taas riemu repes ja kaiken huipuksi asentaja löi hanskat tiskiin ja lähti kahville. Loppu tuloksena oli paikan omistajan kanssa hieman vähemmän sivistynyttä keskustelua, kun odottelimme tätä asentajaa kahvilta.
Loppujen lopuksi perä oli nipussa 10 aikoihin ja illalla sain perän pultattua kiinni autoon. Loppui kaikki "huutamiset" ja rohinat ja kohinat perästä.
Hintaa remontille tuli
Tukilaakeri ja kannatin 23€
Ristinivel 37€*2
Perä laakerisarja 150€ (Sisältää laakerit,stefat ja vetareiden ja perän kiinnituspultit)
Tietysti öljyt etc.
Itse sain juuri tänään tehtyä 124 200d peräremontin, samalla vaihtoon meni tukilaakeri ja kardaanin ristikko. Oireet oli aluksi perästä laakereiden "huutoa" ja sitten alkoi hiljaisessa vauhdissa kuulumaan rohinaa ja "narsketta" joten kaupasta uusi tukilaakeri, kannatin, ristinivel ja laakerisarja perään.
Tukilaakeri ja kannatin olivat helpot vaihtaa, mutta ristinivel meinasi teettää ja saatiinkin yksi nivel rikottua (neula kääntyi poikittain), tästä oppirahat maksaneena kardaani kainaloon ja uusi nivel ja osien kanssa pajalle jossa laittoivat paikalle.
Perän laakerointi olikin sitten sen verran haastava homma että soittelin korjaamoita läpi ja sain sovittua että perä on pajalla tiistai aamuna ja sen piti olla valmis keskiviikko aamuna, mutta "yllättäen" eivät olleet saaneet tehtyä, (minäkö siitä riemastuin, kun olin ottanut töistä vapaa päivän että saa rauhassa laittaa meisselin kuntoon) no lupasivat puoleksi päiväksi=ei ollut valmis, (riemu jälleen rajaton), seuraava illalla (eilen) 5-6 valillä=ei ollut valmis. Siinä vaiheessa revin niin sanotusti peliverkkarit ja tuli sanottua vähän asiaa ja asian vierestäkin. Seurauksella että perä luvattiin täksi (torstai) aamuksi klo 9, no minä reippaana kiukkua nieleskellen menen pajalle klo 8.56 kyselemään missäs miun perä, mentiin katsomaan ja YLLÄTYS perä osina pöydällä, tästä taas riemu repes ja kaiken huipuksi asentaja löi hanskat tiskiin ja lähti kahville. Loppu tuloksena oli paikan omistajan kanssa hieman vähemmän sivistynyttä keskustelua, kun odottelimme tätä asentajaa kahvilta.
Loppujen lopuksi perä oli nipussa 10 aikoihin ja illalla sain perän pultattua kiinni autoon. Loppui kaikki "huutamiset" ja rohinat ja kohinat perästä.
Hintaa remontille tuli
Tukilaakeri ja kannatin 23€
Ristinivel 37€*2
Perä laakerisarja 150€ (Sisältää laakerit,stefat ja vetareiden ja perän kiinnituspultit)
Tietysti öljyt etc.