kohinaa,rohinaa pienillä nopeuksilla

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
ronikko
Viestit: 24
Liittynyt: 13.8.2006 20:33
Paikkakunta: Jyväskylä

kohinaa,rohinaa pienillä nopeuksilla

Viesti Kirjoittaja ronikko »

eli oisko nyt sit kardaanin tukilaakeri kyseessä, kun pitää ääntä hiljaisissa nopeuksissa, mutta maantienopeuksissa ei kuulu mitään???
:shock:
Pasi
Viestit: 7
Liittynyt: 17.8.2006 10:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Rohinaa

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tervehdys muille forumin käyttäjille.

Itse sain juuri tänään tehtyä 124 200d peräremontin, samalla vaihtoon meni tukilaakeri ja kardaanin ristikko. Oireet oli aluksi perästä laakereiden "huutoa" ja sitten alkoi hiljaisessa vauhdissa kuulumaan rohinaa ja "narsketta" joten kaupasta uusi tukilaakeri, kannatin, ristinivel ja laakerisarja perään.

Tukilaakeri ja kannatin olivat helpot vaihtaa, mutta ristinivel meinasi teettää ja saatiinkin yksi nivel rikottua (neula kääntyi poikittain), tästä oppirahat maksaneena kardaani kainaloon ja uusi nivel ja osien kanssa pajalle jossa laittoivat paikalle.

Perän laakerointi olikin sitten sen verran haastava homma että soittelin korjaamoita läpi ja sain sovittua että perä on pajalla tiistai aamuna ja sen piti olla valmis keskiviikko aamuna, mutta "yllättäen" eivät olleet saaneet tehtyä, (minäkö siitä riemastuin, kun olin ottanut töistä vapaa päivän että saa rauhassa laittaa meisselin kuntoon) no lupasivat puoleksi päiväksi=ei ollut valmis, (riemu jälleen rajaton), seuraava illalla (eilen) 5-6 valillä=ei ollut valmis. Siinä vaiheessa revin niin sanotusti peliverkkarit ja tuli sanottua vähän asiaa ja asian vierestäkin. Seurauksella että perä luvattiin täksi (torstai) aamuksi klo 9, no minä reippaana kiukkua nieleskellen menen pajalle klo 8.56 kyselemään missäs miun perä, mentiin katsomaan ja YLLÄTYS perä osina pöydällä, tästä taas riemu repes ja kaiken huipuksi asentaja löi hanskat tiskiin ja lähti kahville. Loppu tuloksena oli paikan omistajan kanssa hieman vähemmän sivistynyttä keskustelua, kun odottelimme tätä asentajaa kahvilta.

Loppujen lopuksi perä oli nipussa 10 aikoihin ja illalla sain perän pultattua kiinni autoon. Loppui kaikki "huutamiset" ja rohinat ja kohinat perästä.

Hintaa remontille tuli
Tukilaakeri ja kannatin 23€
Ristinivel 37€*2
Perä laakerisarja 150€ (Sisältää laakerit,stefat ja vetareiden ja perän kiinnituspultit)
Tietysti öljyt etc.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Terve vaan Pasi ja tervetuloa Meselle ! :D

Ikävää tuollainen että aikataulut eivät pidä ... kyllähän huoltojen / korjausten valmistuminen joskus venyy mutta kertomuksestasi kuulostaa ettei ole yritettykään pysyä aikataulussa. :evil:
kuukkari
Viestit: 98
Liittynyt: 07.6.2006 23:09

Viesti Kirjoittaja kuukkari »

itse .jos asiakas tulee katsomaan
hohhoi lähden tupakalle,sen jälkeen
kahville,tupakalle.kysyn voitko
auttaa,laitan rautakangen löysälle
viilapenkkin sanon pidä toisesta
päästä kiinni.sitten onkin aika
pitää ruokatauko välillä ihmetyttää
ne sissit jotka viipyy siinä tunnin
verran :D
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Just joo :roll:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Asiakaspalvelua parhaimmillaan :?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”