124 300 E kierroslukumittarin johto
124 300 E kierroslukumittarin johto
Moi kaikille:
perheen uusimmasta tulokkaasta kierroslukumittari ei liiku, ja konehuonetta tutkaillessa sattui silmään 3 napainen, kaareva liitin, joka tulee hihnapyörän suunnalta noin 50 cm johdolla - mistähänpäin mahtais olla irti, auto 1993 mallinen 24v 300 CE
kiitos jo etukäteen
perheen uusimmasta tulokkaasta kierroslukumittari ei liiku, ja konehuonetta tutkaillessa sattui silmään 3 napainen, kaareva liitin, joka tulee hihnapyörän suunnalta noin 50 cm johdolla - mistähänpäin mahtais olla irti, auto 1993 mallinen 24v 300 CE
kiitos jo etukäteen
eiks kellään ole bensa300 ja viittis kurkata, mihin ko johto liittyy, mulla siis irti "ei koneen" päästä enkä keksi mihin tökätä
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
asentotunnistimesta vissiin juu - on kuulemma testerijohto, jonka ei tarviikaan mennä mihinkään...
tarvii ruveta etsimään syytä muualta kiekkamittarin lomaan, olisko viimeinen km ruuvaaja unohtanu töpselin
tarvii ruveta etsimään syytä muualta kiekkamittarin lomaan, olisko viimeinen km ruuvaaja unohtanu töpselin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Rinkimittariin liityvä anturi ottaa signaalin vauhtipyörältä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
mistäs moinen ylijännitesuoja löytyy ? lienee oma sulake sillä(e) jossain...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Akun takaa löytyy rele! Sulake on siinä releen päällä...pekkovee kirjoitti:mistäs moinen ylijännitesuoja löytyy ? lienee oma sulake sillä(e) jossain...
Jos anturi on rikki niin mulla ois uus anturi mittarille, 30€
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
löyty punainen rele, jossa 2 kpl 10 A sulakkeita = molemmat ehjät
lisää vinkkejä..?
lisää vinkkejä..?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Ja ei hapettuneet? Hinkkaappa ne sulakket ja niiden paikan takuulla puhtaiksi, ei olisi ensimmäinen kerta kun vika löytyy siitä. Vaikka sulakkeet näyttäisivätkin siltä että ovat kunnossa ja puhtaat.pekkovee kirjoitti:löyty punainen rele, jossa 2 kpl 10 A sulakkeita = molemmat ehjät
lisää vinkkejä..?
tarviipa purkaa ja tutkia, onks anturi nokan päässä, 2 napasella liittimellä ? kammo kovaks menny johto, toisessa karvassa n. akkujännite, toisessa ei ketään, anturille päin vastus 0 ohmeloa... - ok?
tää kun ratkastaan niin esitän seuraavan sähkökymysyksen...
tää kun ratkastaan niin esitän seuraavan sähkökymysyksen...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jaahajaaha, autoon oli viime talven seisonnan jälkeen vaihdettu sytkäboxi (vai moduli, vasemmassa etuloksussa), ja nyt ei sitten olekaan tietoa, onko mittari kuollut siinä yhteydessä, äkkiä tulee mieleen et voisko boksi olla "vääränlainen"
toimii hyvin - mutta toimisko esim. 12 V boksilla, toihan on 24 V (300E)
hohhoh, seuraavaks tarviis keksiä, miksei hän suostu ojentamaan turvavöitä... apparin puolen penkki ei liiku kun ohjausboksi on kontissa jne jne... no ei se mitään, tollast avokkia kun ei uuten pystynyt ostamaan niin tarvii nyt "entisöidä" sellanen
toimii hyvin - mutta toimisko esim. 12 V boksilla, toihan on 24 V (300E)
hohhoh, seuraavaks tarviis keksiä, miksei hän suostu ojentamaan turvavöitä... apparin puolen penkki ei liiku kun ohjausboksi on kontissa jne jne... no ei se mitään, tollast avokkia kun ei uuten pystynyt ostamaan niin tarvii nyt "entisöidä" sellanen
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
edelleen kiekkamittari lepää...
olisko kellään tiedossa boksia apparin penkin alle, joka ohjaa sähkötuolia...
olisko kellään tiedossa boksia apparin penkin alle, joka ohjaa sähkötuolia...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 05.3.2008 17:43
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
nostellaas wanhaa topiccia, kun oireet on edelleen...
eli tuo dampperin suunnalta tuleva noin 50 cm pitkä piuha, päässä inan banaanin muotoinen (siis kaareva) liitin, kolme naaras napaa ja numerot navoissa 7,8,9, - pitäiskö olla kiinni jossain ?
toinen murhe, öljynpainemittari pamahtaa tappiinsa kun sytkävirta päällä, eikä vaikutusta vaikka nyppää anturilta piuhan irti ? kuin päin tää kuuluis toimia ?
potilas siis -93 mallinen 300E-24
eli tuo dampperin suunnalta tuleva noin 50 cm pitkä piuha, päässä inan banaanin muotoinen (siis kaareva) liitin, kolme naaras napaa ja numerot navoissa 7,8,9, - pitäiskö olla kiinni jossain ?
toinen murhe, öljynpainemittari pamahtaa tappiinsa kun sytkävirta päällä, eikä vaikutusta vaikka nyppää anturilta piuhan irti ? kuin päin tää kuuluis toimia ?
potilas siis -93 mallinen 300E-24
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
vastaanpa itse itselleni:
- liitin piuhan päässä kuuluu pyöreään diagnostiikatöpseliin, joku joskus unohtanu pujauttaa sen alakautta paikalleen = ratkaistu
- öljynpainemittari toimii näköjään niinpäin, että piuha irti tai anturi kuolleena näyttää täysiä = ääretöntä... maadoittamalla putoaa nollaan
tilaanpa siis anturin ...
- liitin piuhan päässä kuuluu pyöreään diagnostiikatöpseliin, joku joskus unohtanu pujauttaa sen alakautta paikalleen = ratkaistu
- öljynpainemittari toimii näköjään niinpäin, että piuha irti tai anturi kuolleena näyttää täysiä = ääretöntä... maadoittamalla putoaa nollaan
tilaanpa siis anturin ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
öp mittari tuli kuntoon anturi vaihtamalla
nyt vielä tää kiekka mittari.... pulssi tulee käydessä, jotenkin tarvis varmistaa tuo maadoitus... kiekkamittarille tulee siis ymmärtääkseni signaali yhdellä johdolla, ja lisäks kaks johtoa yhdelle kaksnapaiselle liittimelle... pitäiskö niistä maadoittua vai onko koko mittaristo maissa jollain omallaan ???
puuh...
nyt vielä tää kiekka mittari.... pulssi tulee käydessä, jotenkin tarvis varmistaa tuo maadoitus... kiekkamittarille tulee siis ymmärtääkseni signaali yhdellä johdolla, ja lisäks kaks johtoa yhdelle kaksnapaiselle liittimelle... pitäiskö niistä maadoittua vai onko koko mittaristo maissa jollain omallaan ???
puuh...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jatketaan yksinpuhelua...
yksnapanen liitin on kello
kaksnapanen liitin on + ja signaali, mulla molemmat ok
maadoitusta en oo kiekkamittarin osuudelle ymmärtäny, voiko olla merkkivalojen maadoitusten varassa ???
kiekkamittari ei siis toimi vieläkään, yhden kylmäjuotoksen löysin ja korjasin, vaan ei apuja
ja neula nousee sopivalla kytkennällä, eli sekin "moottori" toimii...
EI JAKSA TAJUTA !!!
yksnapanen liitin on kello
kaksnapanen liitin on + ja signaali, mulla molemmat ok
maadoitusta en oo kiekkamittarin osuudelle ymmärtäny, voiko olla merkkivalojen maadoitusten varassa ???
kiekkamittari ei siis toimi vieläkään, yhden kylmäjuotoksen löysin ja korjasin, vaan ei apuja
ja neula nousee sopivalla kytkennällä, eli sekin "moottori" toimii...
EI JAKSA TAJUTA !!!
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jatketaan yksinpuhelua...
yksnapanen liitin on kello
kaksnapanen liitin on + ja signaali, mulla molemmat ok
maadoitusta en oo kiekkamittarin osuudelle ymmärtäny, voiko olla merkkivalojen maadoitusten varassa ???
kiekkamittari ei siis toimi vieläkään, yhden kylmäjuotoksen löysin ja korjasin, vaan ei apuja
ja neula nousee sopivalla kytkennällä, eli sekin "moottori" toimii...
EI JAKSA TAJUTA !!!
yksnapanen liitin on kello
kaksnapanen liitin on + ja signaali, mulla molemmat ok
maadoitusta en oo kiekkamittarin osuudelle ymmärtäny, voiko olla merkkivalojen maadoitusten varassa ???
kiekkamittari ei siis toimi vieläkään, yhden kylmäjuotoksen löysin ja korjasin, vaan ei apuja
ja neula nousee sopivalla kytkennällä, eli sekin "moottori" toimii...
EI JAKSA TAJUTA !!!
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17