Akku tyhjenee itsestään, sekä noin sata muuta sähköongelmaa.

Vastaa Viestiin
Leinonen
Viestit: 5
Liittynyt: 21.12.2011 16:52
Paikkakunta: Pieksämäki

Akku tyhjenee itsestään, sekä noin sata muuta sähköongelmaa.

Viesti Kirjoittaja Leinonen »

Hellurei, ensimmäistä viestiäni kirjottelen tälle foorumille, kun minulle siunaantui talliin Kaksipuoli litranen vuoden -88 automaatti farmari mese.. :) (hyvä vai huono sitä en osaa sanoa... :D)

Noh, asiaan. Elikkäs akku tyhjenee itsestään muutamassa vuorokaudessa itsestään, enkä ole läytänyt mikä sitä voisi kuluttaa.. Perkele tyhjensi akun, ja sittä pamahti jäähän, niin ajattelin että aika alkaa ottamaan selvää mikä sitä vaivaa... Takakontin luukun joku sankari ennen minulle tuloaa on lyönyt kiinni, ja sähköinen lukko ei siinä enää toimi, MUTTA... Kun laittaa virrat pois, menee takakontin luo, oli se sitten auki tai kiinni kuuluu noin kymmenen sekunnin välein semmonen naps naps naps naps... Voisiko siinä olla sitten se etsitty akuntyhjentäjä... Otin peräluukun pahvin pois sisäpuolelta, ja jos menosuuntaan katsotaan niin se napsutus lähtee vasemmalla puolella olevasta releestä, joka on minulle tuntematon. Mitä se hoitaa?

Nooh, toinen kysymys. Paljonko maksaa se peräluukun mekanismi, mikä sen imaisee kiinni? Tai onko tuo edellinen mahdollista korjata?

Takalasin pyyhkijä on myös sökö, mahdollisesti moottori palanut. Ajattelin senkin laittaa nyt kerralla kuntoon :) jos jollakin on myydä niin ostan pois, kyllä käytettykkin kelpaa! :-)


Kolmas on sitten vakionopeudensäädin. Se on mykkä. Mistäs siihen aletaan vikaa etsimään?? Mitään tietoa ei ole kuinka se on hajalle mennyt.

Kiitoksia, toivottavasti joku tämän edes eksyy lukemaan! :-)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paljonko maksaa se peräluukun mekanismi, mikä sen imaisee kiinni?
Olen aika varma että se maksaa enemmän kuin olet koko autosta maksanut :lol: nimittäin jollekin sitä hintaa katseltiin ja taisi olla parin tonnin huiteilla ?
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

saranoiden vierestä kulkevat piuhat voi olla palasina ja tehdä temppuja. Katon takapaneeli pois ja mittailemaan.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2333
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Sama vika virrat karkaa.Amppeerimittari akun ja kaapelikengän väliin ei tuonut ratkaisua vaikka kaikki sulakkeet käytettiin vuorollaan irti. Tiedossa olevia ongelmapaikkoja on vielä kaksi mutta viittintippoja ei paikallisessa apteekissa ole saatavana. Enkä ole iljennyt käydä kiirehtimässä ,kun minähän en autolla juurikaan aja ja akunkengän irroitus käy aika näppärästi ainakin keittiön ikkunasta katsoen. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Leinonen
Viestit: 5
Liittynyt: 21.12.2011 16:52
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Leinonen »

dealer kirjoitti:
Paljonko maksaa se peräluukun mekanismi, mikä sen imaisee kiinni?
Olen aika varma että se maksaa enemmän kuin olet koko autosta maksanut :lol: nimittäin jollekin sitä hintaa katseltiin ja taisi olla parin tonnin huiteilla ?
Heh.. No ihan varmasti maksaa kun en tästä mitään maksanut :D

Jos jollakin löytyy käytettynä mutta toimivana niin olisin kiinnostunut. Täytyy huomenissa mittailla vielä mihin se virta häviää.

Vieläkään ei kukaan kertonut tuon releen tarkoitusta tai että mitä se mahdollisesti ohjaa?
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Takaoven "maavalo" jommaltakummalta puolella ei sammu ollenkaan. Meidän Wankkurissa se oli vasemman puolen takaoves.. Sulla saattaa palaamolemmat valot :?: Meillä puuttuu oikealta puolelta polttimo niin se ei palanu :o
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Leinonen
Viestit: 5
Liittynyt: 21.12.2011 16:52
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Leinonen »

Kimmo Koo kirjoitti:Takaoven "maavalo" jommaltakummalta puolella ei sammu ollenkaan. Meidän Wankkurissa se oli vasemman puolen takaoves.. Sulla saattaa palaamolemmat valot :?: Meillä puuttuu oikealta puolelta polttimo niin se ei palanu :o
Hieno vinkki, tarkistan huomenna!! :)
650000tuttavuus
Viestit: 2147
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tässä huikkaan väliin, jos alkaa varsinainen aihe olla jo kaput.

Paljonko kestää yleensä akun jännite pudota ennen kuin alkaa olla entinen ?
Nimittäin jarrut päälle runtatessa huomaa jo valojen himmenevän. Samoin kirkastuvat vähän matkaa ajettua startin jälkeen, mikä saattanee kylläkin johtua jälkihehkun katkeamisesta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kyllä mulla ainaki jarruttaessa mittarivalot vilahti joskus kun oikeen jarrutti niin että abseilla oli töitä, silti tuntu joka aamu olevan menossa. :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Leinonen
Viestit: 5
Liittynyt: 21.12.2011 16:52
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Leinonen »

JiiTee_ kirjoitti:Kyllä mulla ainaki jarruttaessa mittarivalot vilahti joskus kun oikeen jarrutti niin että abseilla oli töitä, silti tuntu joka aamu olevan menossa. :)
Itellähän jääty koko prkleen akku, niin kun pyörii tyhjäkäyntiä on sama kun sytkäsillä polttas siellä lamppujen takana :--D Happea koneeseen niin johan kirkastuu! Uusi akku siis ostoslistalle.. :)

Ei kellään satu olemaan tietoa siitä vakionopeudensäätimestä, miten sen saisi kuntoon? :)
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Vakkari saadaan kuntoon, kun vaihdetaan kuivahtaneet kondensaattorit 8)
Leinonen
Viestit: 5
Liittynyt: 21.12.2011 16:52
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Leinonen »

kondivo kirjoitti:Vakkari saadaan kuntoon, kun vaihdetaan kuivahtaneet kondensaattorit 8)
No se homma ei sentäs ole vaikea, mutta mistäs minä löydän ne ongelmakonkat?

Onneksi jonkunverran tullut vaihdeltua emolevylle ja xboxeihin nuita, niin ainakin kolvi pysyy kädessä...

Mutta mistäs ne löytyy? :)
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Leinonen kirjoitti:
kondivo kirjoitti:Vakkari saadaan kuntoon, kun vaihdetaan kuivahtaneet kondensaattorit 8)
No se homma ei sentäs ole vaikea, mutta mistäs minä löydän ne ongelmakonkat?

Onneksi jonkunverran tullut vaihdeltua emolevylle ja xboxeihin nuita, niin ainakin kolvi pysyy kädessä...

Mutta mistäs ne löytyy? :)
Haulla pitäisi löytyä vastauksia lähes kaikkiin näihin em. kysymyksiin.

Vakkarin konkat ovat tietysti vakionopeudensäätimen piirilevyllä, kaikki
vaihtoon ja kannattaa lämmitellä myös kaikki piirilevyn juotokset.
Kuvitetut ohjeet olen laittanut tälle foorumille.

Takaluukun johdot katkeilevat ja ne kannattaa korjata.
Kuvitetut ohjeet olen laittanut tälle foorumille.

Akun tyhjentäjän metsästyksestä olen minä ja moni muu kirjoittanut
monasti aiemminkin. Samaten akun jännitteistä ja vanhenemisesta.
Kannattaa tarkistaa, ettei rikkinäinen akku tyhjene sisäisesti.
Laturi on toinen yleinen vuotaja.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Leinonen kirjoitti: Vieläkään ei kukaan kertonut tuon releen tarkoitusta tai että mitä se mahdollisesti ohjaa?
Rele ohjaa takalasin pyyhintä. Rele on luultavasti ehjä, samoin moottori.
Moottorin voi irrottaa ja avata ja voidella liikkuvat osat, siinä on liukulaakeri,
joka usein kanittaa.

Vika on luultavimmin johdoissa, ne ovat poikki saranan kohdalta. Korjaa
silikonijohdolla.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mites virtalukon pohja muuten voisi tyhjentää akkua?

Meilähän on samansorttinen vika; kesäaikaan saa seistä viikonlopun yli auto ja vielä lähtee, mutta ei juuri pidempään.

No, metka piirre kärryssä on että pyyhkijä ja takalasinlämmitin toimivat vaikka avaimet olisi taskussa. Samoin radio on asennettu niin, että se toimii ilman avainta. Korjaamolla ehdittiin vähän mitata vian syytä ja todettiin, että jatkuva kuorma on kyllä päällä. Epäilykset kohdistuivat ensihätään virtalukon pohjaan.

Onko tätä olllut liikkeella ja liekö fiksuinta vaihtaa koko lukko?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
teras
Viestit: 197
Liittynyt: 19.7.2011 16:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teras »

Oulusta löytyy vm:91 farmarin täydellinen lukkopaketti,ei avainta,imu homma ei minulla kuukauden aikana mitä auto käytössä toiminut.
Lukko näyttää kaikin puolin ehyeltä,ja on siinä saksan insinöörillä ollut jouto aika kun nuin monimutkasen lukon suunnitellut. 120€ +lähetyskulut
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”