Akku tyhjenee itsestään, sekä noin sata muuta sähköongelmaa.
Akku tyhjenee itsestään, sekä noin sata muuta sähköongelmaa.
Hellurei, ensimmäistä viestiäni kirjottelen tälle foorumille, kun minulle siunaantui talliin Kaksipuoli litranen vuoden -88 automaatti farmari mese.. (hyvä vai huono sitä en osaa sanoa... )
Noh, asiaan. Elikkäs akku tyhjenee itsestään muutamassa vuorokaudessa itsestään, enkä ole läytänyt mikä sitä voisi kuluttaa.. Perkele tyhjensi akun, ja sittä pamahti jäähän, niin ajattelin että aika alkaa ottamaan selvää mikä sitä vaivaa... Takakontin luukun joku sankari ennen minulle tuloaa on lyönyt kiinni, ja sähköinen lukko ei siinä enää toimi, MUTTA... Kun laittaa virrat pois, menee takakontin luo, oli se sitten auki tai kiinni kuuluu noin kymmenen sekunnin välein semmonen naps naps naps naps... Voisiko siinä olla sitten se etsitty akuntyhjentäjä... Otin peräluukun pahvin pois sisäpuolelta, ja jos menosuuntaan katsotaan niin se napsutus lähtee vasemmalla puolella olevasta releestä, joka on minulle tuntematon. Mitä se hoitaa?
Nooh, toinen kysymys. Paljonko maksaa se peräluukun mekanismi, mikä sen imaisee kiinni? Tai onko tuo edellinen mahdollista korjata?
Takalasin pyyhkijä on myös sökö, mahdollisesti moottori palanut. Ajattelin senkin laittaa nyt kerralla kuntoon jos jollakin on myydä niin ostan pois, kyllä käytettykkin kelpaa!
Kolmas on sitten vakionopeudensäädin. Se on mykkä. Mistäs siihen aletaan vikaa etsimään?? Mitään tietoa ei ole kuinka se on hajalle mennyt.
Kiitoksia, toivottavasti joku tämän edes eksyy lukemaan!
Noh, asiaan. Elikkäs akku tyhjenee itsestään muutamassa vuorokaudessa itsestään, enkä ole läytänyt mikä sitä voisi kuluttaa.. Perkele tyhjensi akun, ja sittä pamahti jäähän, niin ajattelin että aika alkaa ottamaan selvää mikä sitä vaivaa... Takakontin luukun joku sankari ennen minulle tuloaa on lyönyt kiinni, ja sähköinen lukko ei siinä enää toimi, MUTTA... Kun laittaa virrat pois, menee takakontin luo, oli se sitten auki tai kiinni kuuluu noin kymmenen sekunnin välein semmonen naps naps naps naps... Voisiko siinä olla sitten se etsitty akuntyhjentäjä... Otin peräluukun pahvin pois sisäpuolelta, ja jos menosuuntaan katsotaan niin se napsutus lähtee vasemmalla puolella olevasta releestä, joka on minulle tuntematon. Mitä se hoitaa?
Nooh, toinen kysymys. Paljonko maksaa se peräluukun mekanismi, mikä sen imaisee kiinni? Tai onko tuo edellinen mahdollista korjata?
Takalasin pyyhkijä on myös sökö, mahdollisesti moottori palanut. Ajattelin senkin laittaa nyt kerralla kuntoon jos jollakin on myydä niin ostan pois, kyllä käytettykkin kelpaa!
Kolmas on sitten vakionopeudensäädin. Se on mykkä. Mistäs siihen aletaan vikaa etsimään?? Mitään tietoa ei ole kuinka se on hajalle mennyt.
Kiitoksia, toivottavasti joku tämän edes eksyy lukemaan!
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Sama vika virrat karkaa.Amppeerimittari akun ja kaapelikengän väliin ei tuonut ratkaisua vaikka kaikki sulakkeet käytettiin vuorollaan irti. Tiedossa olevia ongelmapaikkoja on vielä kaksi mutta viittintippoja ei paikallisessa apteekissa ole saatavana. Enkä ole iljennyt käydä kiirehtimässä ,kun minähän en autolla juurikaan aja ja akunkengän irroitus käy aika näppärästi ainakin keittiön ikkunasta katsoen.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Heh.. No ihan varmasti maksaa kun en tästä mitään maksanutdealer kirjoitti:Olen aika varma että se maksaa enemmän kuin olet koko autosta maksanut nimittäin jollekin sitä hintaa katseltiin ja taisi olla parin tonnin huiteilla ?Paljonko maksaa se peräluukun mekanismi, mikä sen imaisee kiinni?
Jos jollakin löytyy käytettynä mutta toimivana niin olisin kiinnostunut. Täytyy huomenissa mittailla vielä mihin se virta häviää.
Vieläkään ei kukaan kertonut tuon releen tarkoitusta tai että mitä se mahdollisesti ohjaa?
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Tässä huikkaan väliin, jos alkaa varsinainen aihe olla jo kaput.
Paljonko kestää yleensä akun jännite pudota ennen kuin alkaa olla entinen ?
Nimittäin jarrut päälle runtatessa huomaa jo valojen himmenevän. Samoin kirkastuvat vähän matkaa ajettua startin jälkeen, mikä saattanee kylläkin johtua jälkihehkun katkeamisesta.
Paljonko kestää yleensä akun jännite pudota ennen kuin alkaa olla entinen ?
Nimittäin jarrut päälle runtatessa huomaa jo valojen himmenevän. Samoin kirkastuvat vähän matkaa ajettua startin jälkeen, mikä saattanee kylläkin johtua jälkihehkun katkeamisesta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Itellähän jääty koko prkleen akku, niin kun pyörii tyhjäkäyntiä on sama kun sytkäsillä polttas siellä lamppujen takana :--D Happea koneeseen niin johan kirkastuu! Uusi akku siis ostoslistalle..JiiTee_ kirjoitti:Kyllä mulla ainaki jarruttaessa mittarivalot vilahti joskus kun oikeen jarrutti niin että abseilla oli töitä, silti tuntu joka aamu olevan menossa.
Ei kellään satu olemaan tietoa siitä vakionopeudensäätimestä, miten sen saisi kuntoon?
Haulla pitäisi löytyä vastauksia lähes kaikkiin näihin em. kysymyksiin.Leinonen kirjoitti:No se homma ei sentäs ole vaikea, mutta mistäs minä löydän ne ongelmakonkat?kondivo kirjoitti:Vakkari saadaan kuntoon, kun vaihdetaan kuivahtaneet kondensaattorit
Onneksi jonkunverran tullut vaihdeltua emolevylle ja xboxeihin nuita, niin ainakin kolvi pysyy kädessä...
Mutta mistäs ne löytyy?
Vakkarin konkat ovat tietysti vakionopeudensäätimen piirilevyllä, kaikki
vaihtoon ja kannattaa lämmitellä myös kaikki piirilevyn juotokset.
Kuvitetut ohjeet olen laittanut tälle foorumille.
Takaluukun johdot katkeilevat ja ne kannattaa korjata.
Kuvitetut ohjeet olen laittanut tälle foorumille.
Akun tyhjentäjän metsästyksestä olen minä ja moni muu kirjoittanut
monasti aiemminkin. Samaten akun jännitteistä ja vanhenemisesta.
Kannattaa tarkistaa, ettei rikkinäinen akku tyhjene sisäisesti.
Laturi on toinen yleinen vuotaja.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Rele ohjaa takalasin pyyhintä. Rele on luultavasti ehjä, samoin moottori.Leinonen kirjoitti: Vieläkään ei kukaan kertonut tuon releen tarkoitusta tai että mitä se mahdollisesti ohjaa?
Moottorin voi irrottaa ja avata ja voidella liikkuvat osat, siinä on liukulaakeri,
joka usein kanittaa.
Vika on luultavimmin johdoissa, ne ovat poikki saranan kohdalta. Korjaa
silikonijohdolla.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Mites virtalukon pohja muuten voisi tyhjentää akkua?
Meilähän on samansorttinen vika; kesäaikaan saa seistä viikonlopun yli auto ja vielä lähtee, mutta ei juuri pidempään.
No, metka piirre kärryssä on että pyyhkijä ja takalasinlämmitin toimivat vaikka avaimet olisi taskussa. Samoin radio on asennettu niin, että se toimii ilman avainta. Korjaamolla ehdittiin vähän mitata vian syytä ja todettiin, että jatkuva kuorma on kyllä päällä. Epäilykset kohdistuivat ensihätään virtalukon pohjaan.
Onko tätä olllut liikkeella ja liekö fiksuinta vaihtaa koko lukko?
Meilähän on samansorttinen vika; kesäaikaan saa seistä viikonlopun yli auto ja vielä lähtee, mutta ei juuri pidempään.
No, metka piirre kärryssä on että pyyhkijä ja takalasinlämmitin toimivat vaikka avaimet olisi taskussa. Samoin radio on asennettu niin, että se toimii ilman avainta. Korjaamolla ehdittiin vähän mitata vian syytä ja todettiin, että jatkuva kuorma on kyllä päällä. Epäilykset kohdistuivat ensihätään virtalukon pohjaan.
Onko tätä olllut liikkeella ja liekö fiksuinta vaihtaa koko lukko?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97