Mersu kunnossa=D...lämmityslaitteen moottori toimii!

Vastaa Viestiin
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Mersu kunnossa=D...lämmityslaitteen moottori toimii!

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Eli tässä rojektissa on tullu sellaanen vika tässä sivussa että.Lämmityslaitteen moottori ei pyöri...eikä myöskään lämmönsäätimet toimi.Kuumaa siis hohkaa...tukalaa.Sulakkeet tsekattu.Poltti aluksi sulaketta nro 7 ja kun huomasin mistä savuaa(pakokaasun kierrätys johdot oli yhdessä) irroitin oikosulun.Sulake ei pala enää...

Mä en löytäny erityistä sulaketta tuohon lämppärin moottoriin...pitääkö siis purkaa koko sisusta että löytyy vika vai mistä tästä alkaas vikaa ettimään??
Viimeksi muokannut NicNac, 25.8.2007 17:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kaiva se moottori kätöseen ja kato pellaako se?
Pro HVM
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Rässi66 kirjoitti:Kaiva se moottori kätöseen ja kato pellaako se?
No tiettyhän tämä toimintatapa kertoos pelaako lämppärin moottori itsessään,mutta kun on tosiaan tuo lämpöjen säätökin mykkä.Ilma virta kuljettaa ilmaa aika hyvääsesti ilman moottoriakin niin kuumaa pukkaa niin pirusti...

Onko näissä joku rele jossain?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ota lämmönsäädinyksikkö irti ja tinaa komponentit takas paikoilleen - luulisin että osa on irtaallaan. Ei ne kestä ees puolta miljoonaa :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Se pelas vielä ennen tätä mun turbo rojektia??
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

NicNac kirjoitti:Se pelas vielä ennen tätä mun turbo rojektia??
Onhan siinä se lämmöntunnistin taustapeilin kuppeessa että oisko siihen tullut jotain jos oot sähköhommia tehnyt - muuten yhä tuohon paneeliin viittaisin :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Sähköhommia en oo tehny...en edes osaasi.Sitä ihmettelen miksi olis menny yhtäaikaa lämppärin moottori ja lämmönsäätö paneeli paskaksi??Mistä näitten johtot menee?Kellää kytkentä kaaviota tai jotakin kivvoo?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4443
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

NicNac kirjoitti:Se pelas vielä ennen tätä mun turbo rojektia??
Ei nyt vaan olis sattunut jotain niillä kulmilla.Eikös siinä oo se sisäkierron pumppu lähellä turpoa?Tai olisko sitten ne närhenmunat finaalissa,mutta miksköhän ei puhallin pyöri...hmm...oot yöllä asentaessa survonu jonkin työkalun sinne väliin :wink: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Sulake 7 vikaa on vissii ihmisillä ollu...mutta eipä siinäkään mitään ihmeellistä tunnu olevan.Nimittäin näyttääse sen takana olevan justii se sisäkierron pumppu ja se pyörii.Tai ainakin veden pulina kuuluu ja sormella kun koittaa siihen moottoriin niin se pyörii.Pakkivalotkin näyttääs olevan toiminnassa ja tosiaan ne on kans sen sulakkeen takana...

purin sen lämmönsäätöpaneelin,mutta en alkanu sitä tinaamaan.laitoin takaasin todettuani että jaa-a.Kattotaan peljästyykö yhtään että alkaasko toimia...

nyt meen kurkkimaan sitä lämppärin moottoria... :arrow:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No nyt on ainakin lämppärin moottori onkelma ratkennu.Sielä oli liitin irti niiltä vastuksilta.Ahtopainemittari asennuksissa vissiin sitte irronnu..

Avasin muovit ja ihmettelin siinä niin isä vanhana haukan poikana huomas irtonaasen johdon.Paikkahan löytyi niiltä vastuksilta sitten 8) Kattotaan jos halvaantunu lämmönsäätökin alkaas pelaamaan kun ilmaa alkaa kulkemaan kunnolla läpi...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4443
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Oli muuten omassa 124jässä melko tarkat ne johdot,siis ei oo kyl ylimäärästä jätetty,jos olis vähän pitemmät,ni tuskin ihan omineen irtoilisi :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”