124 vannesten kokotiedot?
124 vannesten kokotiedot?
millaset kokotiedot / pulttijaot on tiedettävä kun on hankkimassa aluja 195/65/15 vakiokumeihin (ovat nyt alkuperäisillä peltivanteilla)? katselen niitä romikselta/yksityisiltä, joten en voi mennä tiskille ja sanoa että otan yhden sarjan meseen sopivia aluja...
Itselläni on alkuperäiset alut samankokoisilla renkailla, 6" leveys, ET49 ja pulttijako se sama 5x112 kuin kaikissa mersuissa. Saapi ne jonkin verran leveämmätkin olla, ja ET pienempi (~37 käsittääkseni), niin ei jää yhtä sisään.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
ET?
ourait. kiitän. kuinka nuuka tuo offset noissa vanteissa on? jos pulttaan akseliin ET 35 kiekot, mitä tapahtuu? kipinöintiä? tärinää? ravistusta? kääntövaikeuksia? tämä siis siinä tapauksessa että offsetit 37-49 olisivat w124lle suositeltavia. onko tuolla et-lukemalla siis suuria käytännönvaikutuksia?
ET 30 ja 40 väliin 8" leveänä, jos ei kaaria halua muokata
8 tuumaa leveällä vanteella ET30 tulee ainakin edessä aika sopivasti kaarelle
10x18 ET40 tulee noin 1cm ulos takana vakiokaarilla ainakin sedanissa eikä ota kiinni ainakaan 225/40 kumella
Onko auto madallettu
8 tuumaa leveällä vanteella ET30 tulee ainakin edessä aika sopivasti kaarelle
10x18 ET40 tulee noin 1cm ulos takana vakiokaarilla ainakin sedanissa eikä ota kiinni ainakaan 225/40 kumella
Onko auto madallettu
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
ET35-45 meneeMeseMika kirjoitti:Miten tietäisin 1992 vuoden 300TE meseen oikeat koot vanteiden suhteen? Eli missä rajoissa ET voi liikkua tai kuinka leveää rengasta voi laittaa. Ei tarkoitus laittaa mitään super isoa palloa, mutta ehkä jotain 16-18" Kuitenkin iso auto niintuo 15" on mielestäni hiukan pieni.
17" vanteella sopiva renkaan koko on 225/45R17
18" vanteella taas 225/40R18
16" vanteilla on usein 205/55R16 gummi.
Vanteen leveys voisi olla 7-8 tuumaa.
Näillä opeilla mahtuu pyörimään eikä raavi kiinni lokasuojiin, jos ei ole todella matala.
Tuo renkaan kokohan riippuu paljo vanteen leveydestä-jorkki- kirjoitti:ET35-45 meneeMeseMika kirjoitti:Miten tietäisin 1992 vuoden 300TE meseen oikeat koot vanteiden suhteen? Eli missä rajoissa ET voi liikkua tai kuinka leveää rengasta voi laittaa. Ei tarkoitus laittaa mitään super isoa palloa, mutta ehkä jotain 16-18" Kuitenkin iso auto niintuo 15" on mielestäni hiukan pieni.
17" vanteella sopiva renkaan koko on 225/45R17
18" vanteella taas 225/40R18
16" vanteilla on usein 205/55R16 gummi.
Vanteen leveys voisi olla 7-8 tuumaa.
Näillä opeilla mahtuu pyörimään eikä raavi kiinni lokasuojiin, jos ei ole todella matala.
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
-92 TDT, Eibach -30mm, 7,5x17" ET35 vanteet joilla 225/45/17 Hankookit ja hyvältä näyttää:
Tuolla korkeudella ja rengastuksella auto ei kuitenkaan ole hyvässä normaalissa käyttökunnossa eli edessä raapii suojankaariin vähänkään isommissa heitoissa.
Paria pykälää paksummilla jousenkumeilla keula nousi senverran että vauhtia tarvitsi hidastella enää suuremmissa heitoissa joka sekään ei ole mukavaa jos on tottunut normaalikorkuiseen autoon ja/tai sopivankokoisiin renkaisiin.
Auton puoltamistaipumusta ei voi tällä rengastuksella vähentää castereita säätämällä vaan rengas on asetettava eteen-taakse-suunnassa keskelle pyöränaukkoa.
Suosittelen vastaavassa tapauksessa eturenkaaksi kokoa 205/50/17".
Tosin erimerkkisten renkaiden välillä on eroja "olkapään" muodossa.
(vai mikä se on nimeltään, kulutuspinnan reuna ?)
Takarenkaalle lie se ja sama, sen leveyshän ei näy katsojalle sitäkään vähää kuin eturenkaan.
----------------------
- 88 300D, H&R -30mm, vanteet 16" ASA (ET ja leveys ?), renkaina Nokian 205/55/16, tuonnäköinen:
Normaaliajossa ei raavi mihinkään isommissakaan montuissa.
Tuolla korkeudella ja rengastuksella auto ei kuitenkaan ole hyvässä normaalissa käyttökunnossa eli edessä raapii suojankaariin vähänkään isommissa heitoissa.
Paria pykälää paksummilla jousenkumeilla keula nousi senverran että vauhtia tarvitsi hidastella enää suuremmissa heitoissa joka sekään ei ole mukavaa jos on tottunut normaalikorkuiseen autoon ja/tai sopivankokoisiin renkaisiin.
Auton puoltamistaipumusta ei voi tällä rengastuksella vähentää castereita säätämällä vaan rengas on asetettava eteen-taakse-suunnassa keskelle pyöränaukkoa.
Suosittelen vastaavassa tapauksessa eturenkaaksi kokoa 205/50/17".
Tosin erimerkkisten renkaiden välillä on eroja "olkapään" muodossa.
(vai mikä se on nimeltään, kulutuspinnan reuna ?)
Takarenkaalle lie se ja sama, sen leveyshän ei näy katsojalle sitäkään vähää kuin eturenkaan.
----------------------
- 88 300D, H&R -30mm, vanteet 16" ASA (ET ja leveys ?), renkaina Nokian 205/55/16, tuonnäköinen:
Normaaliajossa ei raavi mihinkään isommissakaan montuissa.
Autoa on hiukan madallettu, mutta millä sarjalla niin siitä ei ole mitään aavistustakaan. Ei kuitenkaan näytä traktorilta.
En halua älyttömästi hidastella huojumisen takia, mutta tokihan pallojen pitää hyvältä näyttää.
Yhdellä rengasliikkeen sivulla oli, että tuohon -92 300TE olis oltava vähintään ET 38? Kuitenkin vanne valikoima vähenee aika rajusti jos ei saa käyttää 35 ET:tä.
Tärkeämpi on että lokari täyttyy nätisti kaareen asti ei niinkään se leveys.
En halua älyttömästi hidastella huojumisen takia, mutta tokihan pallojen pitää hyvältä näyttää.
Yhdellä rengasliikkeen sivulla oli, että tuohon -92 300TE olis oltava vähintään ET 38? Kuitenkin vanne valikoima vähenee aika rajusti jos ei saa käyttää 35 ET:tä.
Tärkeämpi on että lokari täyttyy nätisti kaareen asti ei niinkään se leveys.
Tässä sivusto jota kannattaa vilkaista ihan ensimmäisenä kun uusia vanteita mersuun miettii:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ionen.html kas selviää että mitäs ne tehtaalla on miettineet
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ionen.html kas selviää että mitäs ne tehtaalla on miettineet
Väittäisin et menee helposti, vielä jos laittaa 215 kumet nii menee varmasti
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Omaan ei ainakaan mennyt raapimatta, tosin saattaa olla pikkasen enempi madallettuMeseMika kirjoitti:Eli kun on madallusta tuo 30mm niin meneekö tälläinen paketti tuohon 300TE -92 malliin alle ilman hankaamista.
7,5 * 17" / 5*112 / ET 35
renkaat 225/45/17 nopeusluokka 270 km/h
Tosiaan yhdessä rengasliikkeessä oli netissä ettei voisi olla alle 38 ET:tä???
Kiitoksia avusta jo etukäteen!
-Mika