124 vannesten kokotiedot?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
support
Viestit: 7
Liittynyt: 21.8.2006 13:42

124 vannesten kokotiedot?

Viesti Kirjoittaja support »

millaset kokotiedot / pulttijaot on tiedettävä kun on hankkimassa aluja 195/65/15 vakiokumeihin (ovat nyt alkuperäisillä peltivanteilla)? katselen niitä romikselta/yksityisiltä, joten en voi mennä tiskille ja sanoa että otan yhden sarjan meseen sopivia aluja...
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Itselläni on alkuperäiset alut samankokoisilla renkailla, 6" leveys, ET49 ja pulttijako se sama 5x112 kuin kaikissa mersuissa. Saapi ne jonkin verran leveämmätkin olla, ja ET pienempi (~37 käsittääkseni), niin ei jää yhtä sisään.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
support
Viestit: 7
Liittynyt: 21.8.2006 13:42

ET?

Viesti Kirjoittaja support »

ourait. kiitän. kuinka nuuka tuo offset noissa vanteissa on? jos pulttaan akseliin ET 35 kiekot, mitä tapahtuu? kipinöintiä? tärinää? ravistusta? kääntövaikeuksia? tämä siis siinä tapauksessa että offsetit 37-49 olisivat w124lle suositeltavia. onko tuolla et-lukemalla siis suuria käytännönvaikutuksia?
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

35 on vielä ihan passeli.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
MeseMika
Viestit: 3
Liittynyt: 22.2.2008 0:27

Viesti Kirjoittaja MeseMika »

Miten tietäisin 1992 vuoden 300TE meseen oikeat koot vanteiden suhteen? Eli missä rajoissa ET voi liikkua tai kuinka leveää rengasta voi laittaa. Ei tarkoitus laittaa mitään super isoa palloa, mutta ehkä jotain 16-18" Kuitenkin iso auto niintuo 15" on mielestäni hiukan pieni.
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

ET 30 ja 40 väliin 8" leveänä, jos ei kaaria halua muokata

8 tuumaa leveällä vanteella ET30 tulee ainakin edessä aika sopivasti kaarelle :roll:

10x18 ET40 tulee noin 1cm ulos takana vakiokaarilla ainakin sedanissa eikä ota kiinni ainakaan 225/40 kumella :shock:

Kuva

Onko auto madallettu :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

MeseMika kirjoitti:Miten tietäisin 1992 vuoden 300TE meseen oikeat koot vanteiden suhteen? Eli missä rajoissa ET voi liikkua tai kuinka leveää rengasta voi laittaa. Ei tarkoitus laittaa mitään super isoa palloa, mutta ehkä jotain 16-18" Kuitenkin iso auto niintuo 15" on mielestäni hiukan pieni.
ET35-45 menee
17" vanteella sopiva renkaan koko on 225/45R17
18" vanteella taas 225/40R18
16" vanteilla on usein 205/55R16 gummi.

Vanteen leveys voisi olla 7-8 tuumaa.

Näillä opeilla mahtuu pyörimään eikä raavi kiinni lokasuojiin, jos ei ole todella matala.
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

-jorkki- kirjoitti:
MeseMika kirjoitti:Miten tietäisin 1992 vuoden 300TE meseen oikeat koot vanteiden suhteen? Eli missä rajoissa ET voi liikkua tai kuinka leveää rengasta voi laittaa. Ei tarkoitus laittaa mitään super isoa palloa, mutta ehkä jotain 16-18" Kuitenkin iso auto niintuo 15" on mielestäni hiukan pieni.
ET35-45 menee
17" vanteella sopiva renkaan koko on 225/45R17
18" vanteella taas 225/40R18
16" vanteilla on usein 205/55R16 gummi.

Vanteen leveys voisi olla 7-8 tuumaa.

Näillä opeilla mahtuu pyörimään eikä raavi kiinni lokasuojiin, jos ei ole todella matala.
Tuo renkaan kokohan riippuu paljo vanteen leveydestä :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

-92 TDT, Eibach -30mm, 7,5x17" ET35 vanteet joilla 225/45/17 Hankookit ja hyvältä näyttää:
Kuva

Tuolla korkeudella ja rengastuksella auto ei kuitenkaan ole hyvässä normaalissa käyttökunnossa eli edessä raapii suojankaariin vähänkään isommissa heitoissa.
Paria pykälää paksummilla jousenkumeilla keula nousi senverran että vauhtia tarvitsi hidastella enää suuremmissa heitoissa joka sekään ei ole mukavaa jos on tottunut normaalikorkuiseen autoon ja/tai sopivankokoisiin renkaisiin.
Auton puoltamistaipumusta ei voi tällä rengastuksella vähentää castereita säätämällä vaan rengas on asetettava eteen-taakse-suunnassa keskelle pyöränaukkoa.
Suosittelen vastaavassa tapauksessa eturenkaaksi kokoa 205/50/17".
Tosin erimerkkisten renkaiden välillä on eroja "olkapään" muodossa.
(vai mikä se on nimeltään, kulutuspinnan reuna ?)
Takarenkaalle lie se ja sama, sen leveyshän ei näy katsojalle sitäkään vähää kuin eturenkaan. 8)

----------------------

- 88 300D, H&R -30mm, vanteet 16" ASA (ET ja leveys ?), renkaina Nokian 205/55/16, tuonnäköinen:
Kuva
Normaaliajossa ei raavi mihinkään isommissakaan montuissa.
MeseMika
Viestit: 3
Liittynyt: 22.2.2008 0:27

Viesti Kirjoittaja MeseMika »

Autoa on hiukan madallettu, mutta millä sarjalla niin siitä ei ole mitään aavistustakaan. Ei kuitenkaan näytä traktorilta.
En halua älyttömästi hidastella huojumisen takia, mutta tokihan pallojen pitää hyvältä näyttää.
Yhdellä rengasliikkeen sivulla oli, että tuohon -92 300TE olis oltava vähintään ET 38? Kuitenkin vanne valikoima vähenee aika rajusti jos ei saa käyttää 35 ET:tä.

Tärkeämpi on että lokari täyttyy nätisti kaareen asti ei niinkään se leveys.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Tässä sivusto jota kannattaa vilkaista ihan ensimmäisenä kun uusia vanteita mersuun miettii:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ionen.html :wink: kas selviää että mitäs ne tehtaalla on miettineet :shock:
MeseMika
Viestit: 3
Liittynyt: 22.2.2008 0:27

Viesti Kirjoittaja MeseMika »

Eli kun on madallusta tuo 30mm niin meneekö tälläinen paketti tuohon 300TE -92 malliin alle ilman hankaamista.

7,5 * 17" / 5*112 / ET 35

renkaat 225/45/17 nopeusluokka 270 km/h

Tosiaan yhdessä rengasliikkeessä oli netissä ettei voisi olla alle 38 ET:tä???

Kiitoksia avusta jo etukäteen!

-Mika
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Väittäisin et menee helposti, vielä jos laittaa 215 kumet nii menee varmasti :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

MeseMika kirjoitti:Eli kun on madallusta tuo 30mm niin meneekö tälläinen paketti tuohon 300TE -92 malliin alle ilman hankaamista.

7,5 * 17" / 5*112 / ET 35

renkaat 225/45/17 nopeusluokka 270 km/h

Tosiaan yhdessä rengasliikkeessä oli netissä ettei voisi olla alle 38 ET:tä???

Kiitoksia avusta jo etukäteen!

-Mika
Omaan ei ainakaan mennyt raapimatta, tosin saattaa olla pikkasen enempi madallettu :nocando:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”